Skip to main content
Beantwoord

TV Apps en WebTV tonen geen RTL4 geprogrammeerde en opgeslagen programma's

• September 9, 2025
  • 8 reacties
  • 91 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+6

Als ik in de KPN TV App op Android of IOS (beiden de meest recente versie 08.76.07) een programma van RTL4 (Arjen Lubach) programmeer, dan zie ik de geplande en opgenomen programma's staan in de Apps en op WebTV bij “Opgeslagen” en ook op de TV Box (Arris VIP5202)

Echter als ik het programmeer op de TV box dan verschijnt het programma alleen op de TV en niet in de beide apps en webtv.

Dit lijkt mij een foutje. Klopt dat?

Beste antwoord door PeterG

Geen foutje ​@MinneH .

Dan programmeer je het op de Arris tv box via kanaal 664 (HDglas). En opnames dáárvan zijn alleen beschikbaar op de Arris tv box.

Programmeer het op die box via 4 (en dus niet 664) en dan zijn de opnames wel zichtbaar in app en WebTV.

8 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • September 9, 2025

Geen foutje ​@MinneH .

Dan programmeer je het op de Arris tv box via kanaal 664 (HDglas). En opnames dáárvan zijn alleen beschikbaar op de Arris tv box.

Programmeer het op die box via 4 (en dus niet 664) en dan zijn de opnames wel zichtbaar in app en WebTV.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 9, 2025

Dan heb je wel opnames in lagere bitrate dan wanneer je op de glas kanalen opneemt.  Je hebt dus de keuze tussen opnames overal beschikbaar maar wel in lagere beeldkwaliteit op de tv ontvanger, of opnames alleen op tv ontvanger te zien in de beste beeldkwaliteit.

Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 9, 2025

Je hebt gelijk ​@PeterG. Maar dat moet dan  niet zo lang geleden ingegaan zijn.

Ik programmeer altijd van HDGlas kanalen en nooit eerder programma's gemist om te kijken op mijn iPad. Dit is de eerste keer.

Ik weet dit heel zeker omdat ik b.v. de vorige serie van Lubach in het ziekenhuis heb gekeken.

Heb ik ergens een aankondiging van deze wijziging gemist?

Het is mij destijds wel opgevallen dat een geplande uitzending die via 661 werd geprogrammeerd óók een opname symbool had op kanaal 1. Nu is die koppeling er niet meer. Dat zou de oorzaak kunnen zijn. 

Wil je dus geen mindere opname kwaliteit (zoals ​@Wartywolfs  beschrijft) op je TV, dan zul je dus het programma op zowel kanaal 1 als kanaal 664 moeten programmeren

Vraag is dan waarom is dat veranderd.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 9, 2025

Eh. De opnames via HDglas zijn nooit beschikbaar geweest via apps en tv.kpn.com. wjb vond dit ook altijd een groot bezwaar. Daar is niks in veranderd. Vond ik ook altijd irritant. 

Ik programmeerde, toen ik nog een Arris had, altijd via de app opdat opnames overal op waren.

Mede hierom al januari 2023 naar TV+ over gegaan. 

De lagere bitrate via de apps en webversie is er sowieso. 

En ik zie op 43 inch geen verschil meer sinds de bitrate van de HD kanalen 1 - 10 wat is verhoogd. En de streams via smart-tv en apps/Site. Laat staan als je via de kleinere schermen kijkt wat ​@MinneH wil.

Vroegah vond iedereen VHS mooier dan Betamax. Terwijl diezelfde cijfertjes (toen beeldlijnen en resolutie per lijn) overduidelijk voor Betamax spraken. En de ogen ook.

En helaas. Toen mijn eerste recorder, betamax, stuk ging kon ik dat niet meer krijgen. Zelfs Sony was gezwicht voor VHS.

Na sindsdien nog een aantal financiële fiasco's als early adopter van systemen houdt ik het bij de grootste gemene deler.

Oftewel een pleit om gewoon vanaf 1 te kijken en opnemen. Met schermen vanaf 55 inch zie ik pas verschil.

Alleen voor sport kijk (nouja keek want nu TV+ Box) ik via HDglas. Sport kijk ik namelijk alleen live.

Maar we leven in een vrije wereld.

Wil ​@MinneH op alle apparaten opnames kunnen kijken dan of via app / website programmeren. En op ontvanger via 1 - 10. Voor programmeren dus.

Kennelijk ziet MinneH op z'n ontvanger het verschil ook niet in de via de app ingestelde opnames. 

Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 10, 2025

Dank je wel voor je verhaal ​@PeterG , maar om even to the point te komen: zoals ik zei heb ik altijd geprogrammeerd via HDglas en altijd kon ik b.v. op vakantie het programma bekijken op mijn tablet. Nooit een probleem. De laatste keer dat ik dat heb gedaan is in november vorig jaar. Deze week is het de eerste keer dat het me opviel dat ik het niet op de tablet kon bekijken. 

Dat de HDstream niet beschikbaar is op de tablet begrijp ik. Zoals ik al zei, vroeger was het me opgevallen dat een programma, gepland via HDglas óók het overeenkomstige programma op kanaal 1 een opname symbooltje kreeg, dat ging vanzelf. En daarmee was het beschikbaar op de TV én op de tablet. Nu gebeurt dat niet meer en is het niet meer automatisch beschikbaar.

Dat moet dus ergens tussen november en nu veranderd zijn. Mijn vraag is dus, klopt mijn redenering, waarom is dat gedaan en is de klant over deze wijziging geïnformeerd, Ik heb het in ieder geval gemist.

Overigens ben ik het helemaal met je eens over het kleine, nauwelijks zichtbare verschil in kwaliteit, zeker op mijn niet zo'n grote TV. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 10, 2025

Dit kan niet! Dat is mij nooit gelukt / overkomen namelijk. 

heb ik altijd geprogrammeerd via HDglas en altijd kon ik b.v. op vakantie het programma bekijken op mijn tablet. Nooit een probleem.

Dus ik stop hier maar.

Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 10, 2025

Met alle respect ​@PeterG , het feit iets jou nooit is gelukt / overkomen betekent niet automatisch dat dat voor iedereen geldt. Mijn ervaring is dus anders.

Misschien verschil tussen KPN en XS4ALL abo?

Misschien kan iemand van KPN hierover meer duidelijkheid verschaffen.

In ieder geval bedankt dat je me op het juiste spoor hebt gezet.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Misschien dat dit inderdaad een verschil is tussen KPN en XS4ALL, ​@MinneH. Want bij KPN is het nooit mogelijk geweest om HDglas opnames ergens anders te bekijken dan via de tv-ontvanger.