Skip to main content
Beantwoord

TV beeld en geluid hapert bij afspelen opnames

• 4 februari 2025
  • 8 reacties
  • 115 keer bekeken

Ons tv+ modem me opname pakket vertoont regelmatig haperingen bij het afspelen van opgenomen programma's.

Het begint met een enkele hapering die dan steeds heftiger wordt, ook het geluid loopt dan niet meer gelijk met de spraak.

We moeten dan het modem opnieuw opstarten om het probleem tijdelijk op te lossen.

Is hier een oplossing voor?

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@Jangerie, dat klinkt niet prettig inderdaad. Hoe kijk je precies? Dat is via de TV+ Box als ik je goed begrijp? Hoe is die aangesloten op het modem? Het modem en de tv-ontvanger zijn verschillende dingen. Is dat met een directe kabel, is dat draadloos of anders?

Merk je het alleen bij opnames, of ook bij live kijken? En speelt het bij specifieke zenders, of overal? Kan je er meer over vertellen zodat we met je mee kunnen denken?

Als het makkelijker is om het telefonisch toe te lichten kan dat ook, daarvoor kan je een terugbelafspraak maken via de site.

Bekijk origineel

8 reacties

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16175 reacties
  • Antwoord
  • 6 februari 2025

Hoi ​@Jangerie, dat klinkt niet prettig inderdaad. Hoe kijk je precies? Dat is via de TV+ Box als ik je goed begrijp? Hoe is die aangesloten op het modem? Het modem en de tv-ontvanger zijn verschillende dingen. Is dat met een directe kabel, is dat draadloos of anders?

Merk je het alleen bij opnames, of ook bij live kijken? En speelt het bij specifieke zenders, of overal? Kan je er meer over vertellen zodat we met je mee kunnen denken?

Als het makkelijker is om het telefonisch toe te lichten kan dat ook, daarvoor kan je een terugbelafspraak maken via de site.

• Auteur
  • Topper
  • 24 reacties
  • 6 februari 2025

Hoi Jasper, wij maken gebruik van deTV+Box en de aansluiting is een directe kabel aangesloten door een KPN monteur toen wij storing in onze tv ontvanger hadden, deze is toen vervangen.

De storing treedt alleen op bij opnames en het maakt niet uit bij welke opnames.

Kan ook dagen wel goed gaan zonder deze hinderlijke haperingen maar moet wel eenmaal per 2/3 weken het modem opnieuw opstarten om het probleem te verhelpen.

Groet Jan.

Jasper van KPN
Moderator

Dat maakt het ook lastig om te kijken wat er precies speelt, doordat het niet altijd het geval is. Ik denk dat het het makkelijkste is om telefonisch contact op te nemen op het moment dat je het ervaart, zodat er op dat moment - voordat je dingen opnieuw opstart - meegekeken kan worden naar wat er op dat moment gebeurt. Doordat het niet altijd voorkomt lopen we via deze weg een beetje achter de feiten aan als het is voorgekomen.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 9 februari 2025

Wij hebben het zelfde irritante probleem met de haperingen.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16175 reacties
  • 10 februari 2025

Welkom op de community ​@Ruudfr, hierboven zijn al een aantal dingen gevraagd en voorgesteld. Je kunt die stappen ook proberen, inclusief het maken van de terugbelafspraak. Heb je ze al geprobeerd?

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 2 maart 2025

Wij hebben hetzelfde probleem bij opnames en stopzetten van een uitzending en dan weer kijken. 

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Hopelo, heb je de genoemde dingen ook al geprobeerd? Er zijn meerdere tips gegeven, die kan je als eerste proberen. En daarna kan je de terugbelafspraak maken als het nog niet gelukt is.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 3 maart 2025

Ik heb alles al geprobeerd niks werkt het is heel apart in de avond heb ik dit probleem overdag niet mijn afstandsbediening moet opnieuw koppelen.

Heb al een nieuwe maar hetzelfde probleem. 

Heb een belafspraak voor morgenvroeg. 

Reageer