Skip to main content
Beantwoord

Tv-beeld en geluid hapert soms, alle apparatuur al getest maar probleem blijft

• December 26, 2025
  • 13 reacties
  • 185 keer bekeken

sinds kort soms even stilstaand beeld en geluid.  Alles vervangen, t.w  andere tv andere tv ontvanger arris en HMB2250 en zelfs mijn KPN modem ( ff geleend)  alles meerdere keren gereset e.d  en nog steeds.  Soms kan het een uur goed gaan en hoop je dat t is opgelost  , niet dus

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi PieterHerma, Geen probleem dat je nu pas reageert. Ik hoop dat het herstel goed verloopt 🍀

Jullie hebben inmiddels al heel veel getest en uitgesloten wat je zelf in huis kunt doen. Als de oorzaak inderdaad bij het glasvezelkastje zou liggen, dan zou je normaal gesproken ook korte onderbrekingen in de internetverbinding moeten merken. Is dat bij jullie het geval?

Heb je het glasvezelkastje al eens gereset? Dit kun je doen door het kastje ongeveer 2 minuten stroomloos te maken en daarna weer aan te sluiten. Mocht dit geen verbetering geven, dan raad ik aan om een terugbelafspraak met onze klantenservice in te plannen. We kunnen dan een lijnmeting uitvoeren en, als dat nodig is, een afspraak met een KPN monteur maken om de aansluiting verder te controleren.

Laat je ons nog even weten wat de uitkomst is? 

13 reacties

• December 26, 2025

De HMB2260 is antiek. Die kun je bij KPN omruilen voor een nieuwere.

Zijn de tv ontvangers rechtstreeks bekabeld aangesloten? Er zit niets tussen? Geen draadloze verbindingset? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 26, 2025

Nee, usb cable rechtstreeks van de modem naar arris tv ontvanger ( ca 5 meter ),  (hebben ook de oude versie geprobeerd)    ps   maken normaliter gebruik van 2 tv's , 2 tv ontvangers   , hebben beide gebruikt  en ook alles gedaan met enkele aansluiting.   dus ook geen draadloze verbindingen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 26, 2025

USB is wat anders. Je bedoelt LAN kabel van modem naar tv ontvangers. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 26, 2025

OKe Peter, LAN/UTP kabel  , , maar een tekstfout lost ons probleem nog niet op

• December 27, 2025

Heb je glasvezel of een verbinding via de telefoonlijn? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 29, 2025

glasvezel  

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 29, 2025

en ti is  enkel glasvezel -   modem - utp - arris- hdmi - tv.    kan een tijd (paar uur)  goed gaan en dan toch weer in de fout  (kreeg gister het vermoeden dat het optreed tijdens  live uitzendingen maar dat wil ik ook nog beter uitzoeken, een liveuitzending terugkijken)

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • December 30, 2025

Goedemorgen ​@PieterHerma , welkom hier op de KPN Community en bedankt ook voor jouw bericht :)

Kan me voorstellen dat het heel lastig tv kijken is wanneer zowel het beeld als geluid even stil komen te staan dus goed dat je ook via deze weg aan de spreekwoordelijke bel trekt! Begrijp ik goed dat ook je tv ontvanger(s) zijn omgeruild? Mocht je nog gebruik maken van de HMB2260 dan zou dat kunnen verklaren waarom je dit probleem ervaart, dit is inmiddels namelijk wel een oud type ontvanger. Dus in eerste instantie ben ik vooral even benieuwd welk type tv ontvanger je nu precies gebruikt, dat wordt me net niet helemaal duidelijk! 

Om verder zoveel mogelijk zaken uit te sluiten zou je voor de zekerheid het glasvezelkastje eens kunnen resetten door deze minimaal 2 minuten lang stroomloos te maken. En ik zou (voor de zekerheid) ook de tv ontvanger eens een zogenaamde software reset geven en hoe je dat doet, lees je hier op onze website. Zie je bevindingen in ieder geval graag tegemoet zodat we vanuit daar verder kunnen kijken wat er nodig is om dit probleem voor je te verhelpen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 13, 2026

Vanwege opratie late reactie ons probleem.  deze week gewerkt aan uw tips  maar ook deze geen resultaat. maw  nog steeds ( te vaak) haperend beeld terwijk spraak o.i. goed doorloopt.  Hier is alles dus uitgeprobeert dewelk inhoud dat het aan NT Glasvezelkastje moet liggen of aan binnenkomend tv signaal.   Of Jan , heb je andere suggesties.  Maken toch eigenlijk gebruik van simpele verbinding met geen poespas er tussen geknoopt

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 14, 2026

Hoi PieterHerma, Geen probleem dat je nu pas reageert. Ik hoop dat het herstel goed verloopt 🍀

Jullie hebben inmiddels al heel veel getest en uitgesloten wat je zelf in huis kunt doen. Als de oorzaak inderdaad bij het glasvezelkastje zou liggen, dan zou je normaal gesproken ook korte onderbrekingen in de internetverbinding moeten merken. Is dat bij jullie het geval?

Heb je het glasvezelkastje al eens gereset? Dit kun je doen door het kastje ongeveer 2 minuten stroomloos te maken en daarna weer aan te sluiten. Mocht dit geen verbetering geven, dan raad ik aan om een terugbelafspraak met onze klantenservice in te plannen. We kunnen dan een lijnmeting uitvoeren en, als dat nodig is, een afspraak met een KPN monteur maken om de aansluiting verder te controleren.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 16, 2026

ook op internet zie je het terug, willen heel graag iemand van KPN aan huis hebben en hopelijk kunnen die iets aansluiten om een langere periode data op te slaan.  Anders zul je zien dat als ze er zijn het problem zich niet voor doet.  En als het nu blijkt dat het toch een KPN item is, betaal je dan nog voorrijkosten ? Weet  u hoe ik een monteur kan regelen?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 21, 2026

Na ca 2 mnd bakkeleien over ons tv probleem is afgelopen week  de oplossing  gekomen.  Een monteur vindt de storing  in de KPN  centrale.  Jammer dat KPN  ons zo lang aan lijntje heeft gehouden door vol te houden dat het probleem bij ons moest liggen.  2 mnd  voor niets tv betaald, nieuwe kabels gekocht , ergernis …..  

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 26, 2026

Hi Pieter, de voorrijkosten betaal je alleen als het echt blijkt dat het aan de locatie ligt in je huis. Overduidelijk is dat hier niet het geval aangezien de monteur dit in de centrale heeft geconstateerd. Het verbaast mij ook dat dit niet gelijk is gedaan, dit wordt namelijk door ons systeem automatisch gezien. 

Ik ben dus ook benieuwd waarom dit niet eerder is gedaan. Ik heb je hierover ook een PB gestuurd. Uiteraard vind ik het fijn om te lezen dat de oorzaak nu gevonden is en alles goed werkt.