Skip to main content

Wanneer komt er een oplossing van het niet synchroon lopen van het beeld en het geluid? Ik weet dat het een bekend probleem is, echter vind ik dat de oplossing wel erg lang op zich laat wachten.  
 

Ik ben ingegaan op het aanbod om de TV+ box te gaan gebruiken, echter heb ik er nu al spijt van. Ik ben er alleen maar op achteruit gegaan. De box is naar mijn idee veel te vroeg uitgebracht met te veel kinderziektes. 

Ha @Gerbendg, ik heb daar helaas geen concrete informatie over 😞. We melden het in de Product Updates zodra er weer een update verschenen is, daar wordt dan ook in uitgelegd wat er precies gewijzigd is. Hopelijk wordt het snel opgelost inderdaad!

 

Aanvulling 19-12-2023:

Heb je nog last van geluidsproblemen, probeer dan onderstaande tips:

  • Experimenteer met de geluidsvertraging instellingen
  • Zet je geluid op passthrough of eventueel stereo
  • Als je tv HDMI poorten heeft die een verschillend Hz hebben (60 of 120), zorg er dan voor dat zowel TV+ Box als je geluidsapparatuur op een poort met dezelfde waarde zijn aangesloten.
  • Zap naar een ander kanaal en weer terug
  • Herstart de TV+ Box

 


Goedenavond,

 

Nog steeds is dit probleem niet verholpen, erg teleurstellend en frustrerend. Ik betaal fors abonnementsgeld, dan mag ik toch verwachten dat iets zoals het geluid gewoon klopt. En dat wanneer het niet klopt, dat het snel wordt opgelost.

 

Het lijkt echter totaal geen prioriteit bij jullie te hebben. Wanneer komt er eindelijk een oplossing? En anders een compensatie? Ik krijg immers niet waar ik voor betaal…


Beste @Gerbendg, het klopt dat dit nog steeds op de bekende bevindingenlijst staat. Wel is het zo dat we al verschillende verbeteringen gebracht hebben, maar helaas klopt het dat het probleem nog niet bij iedereen volledig opgelost is. Ik kan daar helaas niets anders van maken. 


Na een week dit zelfde probleem ervaren te hebben, als nieuwe klant (!), vind ik dit erg betreurenswaardig.
Allerlei pogingen gedaan, zelfs samen met de klantendienst maar helaas...erg jammer...


Beeld en geluid lopen lang niet gelijk. Volume is niet goed, veel te zacht. Ik heb de knop nu op 25/30 staan en voorheen op 15/20. Mijn grootste ergernis is wel het niet gelijk lopen van Beeld en Geluid. Ik ben een beetje doof en ben daarom soms aangewezen op ondertiteling.  Het is niet fijn kijken als ik de ondertiteling van de vorige programma nog  onder b.v. het journaal zie. Probeer hier iets aan te doen KPN daar doet u heel veel mensen een plezier mee. Ik betaal er genoeg voor dan mag ik ook wel een goed product verwachten. 


Hier ook nog steeds veel ergernis ,omdat het beeld en geluid nog steeds  niet gelijk loopt en alles al geprobeerd hebben. Denk er over om aan het eind van het contract jaar over te stappen naar een ander Provider die dat probleem niet heeft. Als senioren vindt ik dit probleem irritant .


Het blijft voortduren. Ik heb er ook een topic aan gewijd, maar verder dan de gebruikelijke dooddoeners kwam de community en ook kpn zelf niet. Oplossingen hoef je dus niet te verwachten. 

Trek je conclusie.


Hier ook nog steeds veel ergernis ,omdat het beeld en geluid nog steeds  niet gelijk loopt en alles al geprobeerd hebben. Denk er over om aan het eind van het contract jaar over te stappen naar een ander Provider die dat probleem niet heeft. Als senioren vindt ik dit probleem irritant .

Dat snap ik helemaal pinkypink. Allerlei manieren uitgeprobeerd én contacten gelegd. Maar geen oplossing gekregen. Het is ook niet dat het een nieuw probleem is, het bestaat al langer.


Hallo allemaal, er wordt nog steeds aan het probleem gewerkt. In eerdere updates zijn er inmiddels al verbeteringen aangebracht, maar we zijn er helaas nog niet. 

@Kogeltje voor jou is er inmiddels een eigen topic aangemaakt. 

@Dubbin, @DLD en @pinkypink  hebben ook een eigen topic, zie ik. 

 

Mijn verzoek is om met je vragen en klachten in je eigen topic te blijven. Zo gaan er geen zaken door elkaar lopen en houden we het overzicht. 


Hallo allemaal, er wordt nog steeds aan het probleem gewerkt. In eerdere updates zijn er inmiddels al verbeteringen aangebracht, maar we zijn er helaas nog niet. 

@Kogeltje voor jou is er inmiddels een eigen topic aangemaakt. 

@Dubbin@DLD en @pinkypink  hebben ook een eigen topic, zie ik. 

 

Mijn verzoek is om met je vragen en klachten in je eigen topic te blijven. Zo gaan er geen zaken door elkaar lopen en houden we het overzicht. 

Ik heb elders aangegeven geen eigen topic te openen. Gecentraliseerd info uitwisselen is veel effectiever én overzichtelijker. 

Dat is toch de bedoeling, niet?


Hallo allemaal, er wordt nog steeds aan het probleem gewerkt. In eerdere updates zijn er inmiddels al verbeteringen aangebracht, maar we zijn er helaas nog niet. 

@Kogeltje voor jou is er inmiddels een eigen topic aangemaakt. 

@Dubbin@DLD en @pinkypink  hebben ook een eigen topic, zie ik. 

 

Mijn verzoek is om met je vragen en klachten in je eigen topic te blijven. Zo gaan er geen zaken door elkaar lopen en houden we het overzicht. 


Is het voor mij mogelijk om weer over te stappen op de oude tv boxen? Ik ben er nu echt klaar mee, het duurt veel te lang en ik erger me mateloos als ik tv zit te kijken. Ik betaal de hoofdprijs voor een dienst die niet geleverd wordt zoals ik zou mogen verwachten. 


Terug naar de oude ontvanger is niet mogelijk @Gerbendg, bij het TV+ abonnement is alleen de TV+ ontvanger mogelijk. Het is wel mogelijk om het tv deel van het abonnement te stoppen en verder te gaan met alleen internet. Als je ons belt (0800-0402) kan je dat aanvragen.


Nog steeds dezelfde problemen met de lipsync. KPN, wanneer komen jullie nu eens een keer met een oplossing? Het is echt niet normaal dat zoiets belangrijks als dit gewoon niet wordt opgelost.


Goed dat je je weer meldt, @Gerbendg. Ik vraag me wel af of je überhaupt al verbetering hebt gemerkt? We zijn er namelijk wel voortdurend mee bezig en hebben ook verschillende updates gedaan waarin verbeteringen hebben gezeten. Ik zie in dit topic dat je een Sonos hebt: ervaar je ook lipsync problemen als je jouw televisie rechtstreeks op de TV+ Box aansluit?


Hoi @Marcia_ ,

 

Ik heb echt nog geen enkele verbetering gemerkt. Ook wanneer ik de Sonos niet heb aangesloten, zoals ik het ook boven heb, ervaar ik het niet synchroon lopen van beeld en geluid.

 

Wanneer kan ik een oplossing verwachten?


Als tip kan ik nog geven om het zodanig in te stellen: de tv-ontvanger met meegeleverde HDMI-kabel op de tv aansluiten, de Sonos met HDMI-kabel op hdmi arc poort aansluiten en dan is het belangrijk dat je de tv-ontvanger instelt op Passtrough.

Anders is het helaas afwachten op volgende updates, wanneer dit precies zal zijn, durf ik niet te zeggen. Houd daarvoor onze Product Updates in de gaten. 


De ene zender oké, andere zenders bagger. Geluid op bbc veel luider dan de andere zenders. 
synchronisatie is echt prut.


Ik heb niet het idee dat het probleem van het net synchroon lopen van beeld en geluid wordt verholpen want daarvoor bestaat deze fout al te lang. M’n contract loopt over een aantal maanden af, weet iemand of Ziggo dit beter voor elkaar heeft? 


Het is toch bizar eigenlijk! Betaal maandelijks meer dan 100 euro aan #KPN en dan krijg je zo’n bagger geluid!

Het loopt niet synchroon, heel vaak krakerig en geregeld valt geluid even helemaal weg.

Als KPN niet kan leveren, is het dan wel normaal het volle pond te rekenen?

 


Het is toch eigenlijk te erg voor woorden dat je haast moet smeken om een goed werkend product te krijgen!

Een community is leuk, maar die zou pas echt leuk zijn als je met elkaar na kunt denken over verbeteringen, nieuwe handige features.
Meestal gaat het echter over tips en trucs om iets werkend te krijgen.

Je kunt nu nog sneller hier naar toe. Je kunt nu je apps zelf ordenen…. allemaal leuk en aardig, maar het eerste wat ik zou willen (voor meer dan 100 euro per maand alles bij elkaar), is gewoon dat je de tv aanzet en normaal beeld hebt waarbij het geluid klopt (synchroon met het beeld, niet geregeld wegvalt, etc.). Daarna pas lekker nadenken over allerlei gimmicks.

Ideetje @kpn?


Ha @VanderSterre, dat kan in de feature requests:

 


@KPN lezen jullie nog mee met deze topic? Ik ben overgestapt van een andere provider naar KPN, maar heb er eigenlijk wel een klein beetje spijt van. Het probleem bestaat dus al langer! Het ene moment gaat het goed, het andere moment gaat het bagger. Bij de andere provider had ik nergens last van. Als ik elke keer mijn KPN TV+ box opnieuw moet opstarten, vind ik dat niet tof. Ook werkt de wifi naar de TV+ box werkt slecht, ik heb hem moeten bekabelen. Terwijl het maar twee meter uit elkaar staat. Kunnen jullie a.u.b. snel met een oplossing komen?


Ha @Miriam Giessen, wat jammer om te lezen! Wil je dit ook in je eigen topic plaatsen? Dan kunnen we met je meedenken. 


Ik zal me ook maar eens in deze discussie mengen:

Sinds eind maart van dit jaar ben ik klant, aangetrokken door een heel mooie aanbieding.
Ik begin nu ook te snappen waarom die in de markt gezet is. De kinderziektes verbonden aan het systeem.
Als ik zie hoeveel updates er zowel aan de boxen als aan het protocol intussen al geweest zijn…
mijn eerste reacties in dit forum gingen over twee dingen: het gedoe met de synchronisatie die iedere keer niet klopt en het gedoe met startscherm na een update.
En dan moet je iedere keer als er een update geweest is je box rebooten, anders loopt het geluid seconden achter bij het beeld.

Het voorstel van mijn vrouw is nu om maar weer over te gaan naar Ziggo als dit contract afgelopen is.
Ik begin daar ook wel heel veel voor te voelen.


Ik merk dat geluid en beeld nog meer uit de pas gaan lopen. Het probleem wordt dus groter. Ik heb nog steeds niet de indruk dat KPN met een oplossing gaat komen. Tja, en nu?