Skip to main content

Mijn tv beeld is spontaan weggevallen. Heb wel geluid. Zowel ethernet als hdmi kabels vervangen.

Het gaat om een philips tv: 42PFL8654h / 12.

Kan iemand me helpen?

Bij voorbaat dank daarvoor.

 

Gr. Inder.

Goedemiddag @Ronny3, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Oh, dat is niet prettig! Zo opeens viel het beeld weg? Dan zou ik inderdaad ook eerst naar de kabels kijken, maar die heb je nu al vervangen en dus uitgesloten. Doet de tv-ontvanger nu helemaal niks meer? Start hij niet meer op en laat hij niks meer zien op de display? Dan kan het ook goed zijn dat deze is stuk gegaan. Heb je verder nog wel gewoon internet en WiFi?

Als het nodig is kan ik een nieuwe tv-ontvanger toesturen. Wil je in dat geval jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en serienummer tv-ontvanger en mij een seintje geven? :wink:


Welkom op het forum.

 

Staat de TV op het juiste HDMI kanaal?

Als je een Blu-Ray speler of DVD speler hebt, doen die het wel?

Is het een smart TV en doet o.a. Youtube of Netflix het wel?

 

Welke TV KPN decoder heb je?

 


Beste @Ronny3 

We hebben niks meer van jou vernomen, is het inmiddels opgelost? En is jou Forumprofiel ingevuld waar @Susan_ om vroeg? :wink:


Dag Susan, Joop 2011 en Dennis,

Dank voor jullie reacties.

Ik heb inmiddels telefonisch contact gehad met een medewerker van KPN klantenservice, nog voordat ik Susan’s advies gelezen had, Dennis.

Ik verwacht morgen een nieuwe tv ontvanger van KPN te ontvangen. Dus dat moet goed komen.

Wat mijn huidige ontvanger betreft: het is een motorola. Die is bedienbaar met de afstandsbediening van de tv. Daarmee kan ik het kanaal v de tv wijzigen. Op de display v d ontvanger zie ik ook dat het opstart, maar die info is niet op de tv zichtbaar. De ontvanger lijkt mij dus niet - volkomen - defect. Ik heb verder normaal internet en wifi, Susan.

De tv is niet smart, Joop. De dvd en videorecorder geven eveneens geen beeld; heb ze overigens afgekoppeld.

 

Nogmaals dank voor het meedenken,

:pray_tone1:


@Ronny3, ah een Motorola. Die zorgen wel vaker voor problemen her en der :wink:  Fijn dat hij omgeruild wordt, hopelijk is dit de oplossing! En anders weet je ons te vinden!


Hallo mensen, een update.

Woensdag heb ik de ‘nieuwe’ ontvanger aangesloten. Het opstarten ging mis. Na 85 P hield hij ermee op. Deze procedure heb ik rond 21:30 uur samen met een KPN medewerker, die ik gebeld had, doorlopen. Zij concludeerde dat deze ontvanger niet goed was en zegde mij een nieuwe toe. Ik wacht nog steeds op een afhaalbericht van KPN. Zou je hier werk van kunnen maken, Susan?

Alvast dank.

Groetjes. 


Hoi @Ronny3, ik neem het even over van Susan. Heb je inmiddels al een afhaalbericht gekregen?
Anders kijk ik graag even met je mee! 
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


 

Hoi Thomas. Dank voor je actie.

Nog steeds geen afhaalbericht gehad.

Profiel ingevuld.

Groetjes.


Ik stuur je een privébericht @Ronny3!


Heb erop gereageerd @Thomas 

 


@Ronny3 Goedemorgen, Ik lees net dit topic waar hetzelfde issue zich voordeed.
De oplossing was als volgt:
  

Inmiddels gebeld met Philips is een bekend probleem zoals hier ook al aangegeven. Ik heb ook de bovenstaande instructie ontvangen, en herstel met een "digital handshake"

- Zet de Televisie UIT
- Maak alle kabels, accesoires en apparaaten los van de TV. Dit is inclusief CAM module als deze erop zit.
- Wacht op zn minst 1 minuut (nadat het LED licht is uitgegaan) voordat u de stroomkabel weer aansluit.
- Zet de TV weer aan zonder de andere kabels, assesoires en apparaaten aan te sluiten
- Haal de stroomkabel van het externe apparaat los. Sluit de kabel na 1 minuut weer aan en start het apparaat op.
- Wacht 3 tot 5 minuten om het opstart proces af te laten ronden.
- Verbind de HDMI kabel eerst met de TV en daarna pas met het externe apparaat.

Zelf nog niet geprobeerd, had gisterenavond geen problemen.

 

In het topic staan ook nog wat andere dingen die je kunt proberen als dit het niet verhelpt maar ik zie de kans groot in dat dit het op moet lossen.


Hoi Thomas. Dank voor de link en je inspanning. 

De bewuste topic komt mij bekend voor. ‘Mijn’ probleem is toch van een andere aard. Maar heb toch de aanbevolen stappen gezet, onder het mom van: baat het niet … Helaas merk ik geen verandering. In de afgelopen dagen heb ik meerdere malen alles afgekoppeld en weer aangesloten, in uiteenlopende volgorde. 

Mocht je een nieuwe voorstel hebben, dan verneem ik dat heel graag. 

 

Mvg.

 


Ah dat is jammer, helaas heb ik verder niet echt een verklaring. In de privéberichten noemde je dat het wel werkte met een andere TV. Ik vermoed dan ook dat er iets niet helemaal goed gaat op de TV. Hopelijk is het iets simpels als een instelling maar ik zou je zo niet kunnen vertellen welke instelling dit zou zijn of hoe je dat aan kunt passen.


Hoi Thomas,

Net van iemand het advies gekregen, om tijdens het ‘spelen‘ van de tv, het scherm te beschijnen met een sterke zaklamp. Om te kijken of ik een beetje beeld zag. zo gezegd zo gedaan. Ik zie dus heel licht beeld, wanneer de tv speelt. Zegt dit jou of andere forum leden iets?

 

Mvg.


  

Hoi Thomas,

Net van iemand het advies gekregen, om tijdens het ‘spelen‘ van de tv, het scherm te beschijnen met een sterke zaklamp. Om te kijken of ik een beetje beeld zag. zo gezegd zo gedaan. Ik zie dus heel licht beeld, wanneer de tv speelt. Zegt dit jou of andere forum leden iets?

 

Mvg.

 

 

Ik heb het even voor je opgezocht en vind daar het volgende over:

Dat met er met een zaklamp op schijnen is voor als je backlight defect is. Als het scherm niet meer van achteren aangelicht wordt, zie je de info die op het beeldscherm komt, niet. Maar met een zaklamp wel bijv.
Zelfs zonder input van de HDMI, SCART of coax-ingang, kun je altijd bijv je menu te voorschijn halen. Met een zaklamp er schuin opschijnend zal dat wel te zien zien, als je backlight de oorzaak zou zijn.

 

Het komt er dan eigenlijk op neer dat je televisie defect is, of zoeits te repareren is of onder garantie valt zou ik zo snel niet weten.


Dank voor het antwoord, Thomas. 

Daar de tv 10 jr is, valt dit euvel niet onder de garantie. 

Het wordt dus waarschijnlijk een nieuwe.

Dank tot zover. Je bent in dit proces heel behulpzaam geweest. 

 

Ronny. 


Graag gedaan hoor! 
Mocht je verder nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!