TV beeld van onze LG tv is erg blauw, mis een RGB knop
Oze tv aangesloten dmv HDMI en netwerk kabel aan de WIFI box DIW 7022 box heeft een blauwe overtoon, is dat normaal?
TV beeld van onze LG tv is erg blauw, mis een RGB knop
Oze tv aangesloten dmv HDMI en netwerk kabel aan de WIFI box DIW 7022 box heeft een blauwe overtoon, is dat normaal?
Hoi
Kan je de HDMI kabel voor de zekerheid ook even opnieuw aansluiten? Dat om zeker te weten dat die goed zit en het daar niet aan ligt.
Hoi Jasper,
Ik heb de HDMI opnieuw aangesloten op een andere ingang en de instellngen daarmee in overeenstemming gebracht. Het resultaat was hetzelfde
Daarnaast heb ik nog een probleem. Ik kan mijn BT oordoppen niet koppelen met BT van de DIW7022, de afstandsbeniening wordt herkend en gekoppeld, mijn smartpone wordt herkend en gekoppeld, (heb ik weer losgekoppeld). De oordopjes worden wel herkend dmv de menuoptie ‘accesoires zoeken’ maar als ik dan op koppelen ‘oke’ druk krijg ik de melding ‘kan niet gekoppeld worden’ oid. De oordopjes worden wel gekoppeld aan de smartphone en de desktop BT zonder probleem.
Met vriendelijke groet Johan Wiersma
Dat is heel erg blauw inderdaad. Heb je ook een andere HDMI kabel geprobeerd, en/of een ander apparaat op dezelfde HDMI poort van de tv?
Wat betreft de oordopjes, zijn die mogelijk nog gekoppeld met een ander apparaat op het moment dat je ze probeert te koppelen? Ze kunnen maar aan 1 apparaat tegelijkertijd gekoppeld zijn. Wat is de foutmelding precies die je daarbij krijgt?
Beste Jasper,
Ik heb de HDMI kabel vervangen door een kortere op een andere HDMI poort van de LG TV aangesloten, resultaat onveranderd blauw helaas.
Wat betreft de oordopjes daar heb de verbonden status handmatig los gekoppeld van de desktop en de smartphone en vervolgens weer dmv menu-item ‘accesoires koppelen’ bij de DIW 7022 gelegd in de koppelstand. DIW7022 herkent de oorpojes wel en geeft dan een menu-item koppelen of annuleren, ik klik dan op koppelen en krijg na een tijdje ‘kan niet koppelen’ terug
Er gaat iets niet goed, maar wat is het?
Met vriendelijke groet Johan Wiersma
Had je ook een ander apparaat op die HDMI poort geprobeerd? Ik zie niet wat jij ziet, alleen wat jij vertelt. Als je dingen probeert en het geen verschil maakt, vertel het wel. Dan kunnen we daar rekening mee houden.
De foutmelding voor de oordopjes maakt het nog niet duidelijk, op afstand is het zo moeilijk om te zeggen wat daar niet goed gaat. Zijn de dopjes mogelijk te resetten?
Morgen gaan we een wat oudere samsung smart tv op de DIW 7022 aansluiten
En ik ga de oordopjes proberen te resetten
We houden kontakt, prettig week-end
Johan Wiersma
Met Samsung werkt de DIW 7022 perfect, het ligt dan aan de LG van 2019?
Dit heb ik de leverancier van de LG-TV laten Weten: WE zijn verhuist en deze LG 55UK6300 van 2019 werkt erg slechts zamen met KPN DIW7022 android tv box, slecht gedefinieerd beeld met een blauwe overtoon. We hebben onze oude (2012) Samsung samen met KPN box geinstalleerd en gelijk Dank ueen perfect beeld. Hebben jullie meer klachten over LG samen met KPN android BOX?? Dank U!
Coolblue leverancier LG-TV kwam met deze suggesties:
Een mogelijke oorzaak van dit probleem is de HDR-instelling van de KPN TV+ Box. Het wordt aanbevolen om de TV+ Box in te stellen op SDR (Standard Dynamic Range) totdat KPN een update uitbrengt die automatische HDR-ondersteuning biedt. Dit kan helpen om de compatibiliteitsproblemen op te lossen.
Daarnaast is het belangrijk om ervoor te zorgen dat de HDMI-CEC-functie (bij LG bekend als Simplink) is ingeschakeld op zowel de TV als de KPN TV+ Box. Dit kan de communicatie tussen de apparaten verbeteren en mogelijk het probleem verhelpen.
Als deze stappen het probleem niet oplossen, is het raadzaam om contact op te nemen met de klantenservice van zowel LG als KPN voor verdere ondersteuning.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.