Skip to main content
Beantwoord

TV+ beeld verkleurt op TCL QD Mini-LED 75C69K (2025)

• February 13, 2026
  • 2 reacties
  • 43 keer bekeken

Ik heb eind januari 2026 een nieuwe 75 inch smart tv ( TCL QD Mini-LED 75C69K (2025) ) gekochte en ben ik over gestapt naar kpn met internet en tv echter werkt de tv box van kpn wel via hdmi maar dan moet je bij het kijken van de tv kanalen, wel via de tcl afstandsbediening, via de knop met de 3 horizontale streepjes de game bar of uit zetten want anders wordt het beeld verkleurt en verminkt weer gegeven. en als je de kpn tv+ app installeert op de tv omdat je de kpn tv box niet gebruikt is het beeld goed tot je gaat kijken naar de tv kanalen dan verkleurt deze echter is bij gebruik van de kpn tv+ app via wifi de optie om tijdens het kijken van de kanalen de game bar uit te zetten niet beschikbaar.

heel irritant dat de kpn tv+ app dit niet goed werkt op het android 12 os in combinatie met google tv.
ook heel irritant is dat als je wel de kpn tv box gebruikt met de kpn afstand bediening dan kun je deze niet pairen met de tcl tv. je hebt dan de tcl afstandsbediening nodig om de tcl tv aan te zetten en de hdmi te selecteren en moet je de kpn afstandsbediening gebruiken om via de kpn tv box te van kanaal te wisselen ook kun je dan de tv niet uit zetten met de kpn afstand bediening of mute of het volume aan of uit zetten.

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@JGeuze, welkom op onze community! Wat vervelend TV kijken zo! Ik heb eerlijk gezegd geen idee of dit iets is wat je misschien permanent uit kunt zetten op je TV.

Wat betreft het bedienen van je TCL TV, ik dacht dat je de afstandsbediening daar wel aan moet kunnen koppelen. In het onderstaande topic vind je daar meer over.

Anders kun je ook HDMI CEC nog instellen, dan gaat je TV aan/uit als de TV-ontvanger aan/uit gaat.. Dat staat hieronder uitgelegd:

2 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 16, 2026

Hoi ​@JGeuze, welkom op onze community! Wat vervelend TV kijken zo! Ik heb eerlijk gezegd geen idee of dit iets is wat je misschien permanent uit kunt zetten op je TV.

Wat betreft het bedienen van je TCL TV, ik dacht dat je de afstandsbediening daar wel aan moet kunnen koppelen. In het onderstaande topic vind je daar meer over.

Anders kun je ook HDMI CEC nog instellen, dan gaat je TV aan/uit als de TV-ontvanger aan/uit gaat.. Dat staat hieronder uitgelegd:

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 18, 2026

Ik heb het op gelost via internet te zoeken en was nog andere kpn handleiding met instructies met tcl rv toestel codescan de 5 codes werktr de derde van links naar rechts genomenÂ