Skip to main content

Beste forumleden,

Ik loop tegen het probleem aan dat als de tv+ opnieuw wordt opgestart de resolutie standaard op 480p staat.

Dat is natuurlijk irritant want letters en cijfers in het menu zijn dan wazig, en dat is dan nog het minste probleem, kwaliteit is natuurlijk ook een stuk minder.

Laatste software staat er op, herstarten is terug naar 480p zoals gezegd.

Multicast: ja

automatisch beste resolutie

hdr automatisch

modem V10

bekabeld aangesloten

Wie het weet mag het zeggen, een oplossing zou welkom zijn.😎

Hoe heb je de beeldresolutie ingesteld staan?

Staat die op automatisch?

Zo ja, zet hem dan eens vast op de hoogste resolutie die door jouw televisie ondersteund wordt.

Is het probleem daarmee "verholpen"?


Of ik hem op automatisch zet of instel op 1080p, na het opnieuw opstarten van kpn tv+ box staat ie weer op 480p.

kortom, de instellingen worden gewoon niet onthouden. 


Of ik hem op automatisch zet of instel op 1080p, na het opnieuw opstarten van kpn tv+ box staat ie weer op 480p.

kortom, de instellingen worden gewoon niet onthouden. 

Heb jij de TV+ Box al eens een factory reset gegeven?

Dat zou natuurlijk nooit nodig moeten zijn maar toch lijkt dat soms zulk soort problemen te verhelpen.

Niet geschoten is altijd mis.


KPN tv+ box teruggezet naar fabrieksinstellingen.

Daarna staat ie meteen op 480p.

handmatig op 1080p gezet en daarna tv+ opnieuw op laten starten als test wederom.

staat meteen weer op 480p en onthoudt de instelling dus niet. 🤪


Dan hoop ik dat er op korte termijn een moderator van KPN met jou mee zal willen kijken.


Dank voor het meedenken wjb. Ik wacht het dan even af of een moderator nog andere ideeën heeft.


@MarcoDD

 

  1. Wat is jouw echte downloadsnelheid? (zie hier)
  2. Vul ook je profiel van dit forum zo compleet mogelijk in, dan kan een moderator het voor je nakijken.

@joop2011 

  1. downloadsnelheid bekabeld is 908.9 en up 929.3 Mbps
  2. profiel is ingevuld

Overigens, het zou natuurlijk wel lekker zijn als iemand ook even 7 tellen op de kpn toets van zijn afstandsbediening drukt en de kpn tv+box opnieuw op laat starten en even te kijken of de ingestelde resolutie wel bewaard blijft.

Als diegene hetzelfde euvel heeft hoef ik bij mezelf niet verder te zoeken maar is het een software probleempje.

Dus…….. testers gezocht. 😎📠📺


@MarcoDD 

Bij onze 2 Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) blijft de resolutie 2K (HD) of 4K bij enkele streamingdiensten.

Ook na opnieuw opstarten.

 

Ik denk dat het probleem bij u ergens anders ligt.

De vraag is natuurlijk waar.

 

Je hebt 1 GB glasvezel zie ik, dus daar kan het niet aan liggen.

En alles heb je met UTP kabel verbonden, dus ook dat kan het probleem niet zijn.

 

Ik denk dat je een defecte DIW7022 hebt.
Maar wacht even op de moderator of bel gratis 0800-0402


@joop2011  ook jij bedankt voor het meedenken.

Ineens bedacht ik mij dat ik nog een ongebruikt tv+ kastje had. Deze uit de kast en doos gehaald en geïnstalleerd. Daarna opnieuw opgestart en voila, de resolutie bleef netjes op 4k2k staan. Dus we kunnen wel concluderen dat het andere KPN tv+ boxje niet meer goed functioneert.

Moderator: Pakken jullie dit op zodat ik een nieuw boxje krijg? Al mijn gegevens staan in mijn profiel.


Hoi @MarcoDD. Wat goed om te lezen dat je het probleem inmiddels al hebt verholpen met een nieuwe TV+. Ik heb aan onze logistieke afdeling gevraagd om de defecte ontvanger om te ruilen. 


@Vikash van KPN super, dan hoef ik nu alleen maar te wachten tot de nieuwe binnen is.

Bedankt voor de snelle reactie en actie. 👍👍