Skip to main content

De laatste twee weken bevriest ons TV beeld als we ‘s-avonds opgenomen programma’s terugkijken. 

Het gebeurt steeds exact om 21:45. Als je even wacht, dan gaat hij wel weer verder, maar springt daarna toch naar het menu. We hebben de ontvanger al een paar keer opnieuw gestart, maar dat helpt niet. 

Voor deze twee weken gebeurde dat niet. 

Welke KPN tv decoder heb je?

EN

Hoe is deze verbonden met de Experiabox of Box12? (of te wel, wat zit daar allemaal tussen)

 

En schakelt er iets om 21:45 aan of uit? 


De TV decoder is rechtstreeks via een kabel verbonden met een Experia box. Zaken die automatisch aangaan, starten om een uur of 16:30, Andere zaken zoals CV schakelen onregelmatig aan. Niet allemaal om 21:45 uur.  De TV is een QLED Samsung TV.


Welke KPN tv decoder heb je? 

Of kijk je via de iTV app op de tv? 


 

Dit is het KPN kastje bij mijn TV.  Ik hoop dat deze gegevens duidelijk zijn.

 

 


@Arie Keijzer 

De Arcadyan HMB 2260 is ondertussen een aardig oud beestje.

Werkt als tv decoder nog wel goed, maar begint toch aardig oud te worden.

 

Bel 0800-0402, gratis, en vraag om een nieuwe KPN tv decoder.

I.v.m. Kerst, weet ik niet of ze nu bereikbaar zijn. 

 

Of vul je profiel van dit forum zo compleet mogelijk in en wacht op een moderater (KPN medewerker).

I.v.m. drukte kan dat een paar dagen duren.


Dank je wel Joop! Fijne kerstdagen. 


Heb je een "draadloze" verbindingsset in jouw thuisnetwerk?


Wat betreft de tweede vraag: “Draadloze” verbindingsset?

Ik heb er wel een, maar die zit op een andere TV.
De tv-ontvangen waar het bij dit probleem om gaat zit met een kabel verbonden aan het modem. 

Joop2011https://forum.kpn.com/members/joop2011-34673 gaf aan dat een KPN moderator contact zou opnemen, maar dat is op dit moment (8 januari) nog niet gebeurd. Daarom heb ik zelf gebeld naar  0800-0402, Ik kreeg toen een link waarmee ik de TV ontvanger en het modem opnieuw gestart heb. Ook de software is vernieuwd via de KPN app.

Vervolgens heb ik weer gebeld en kreeg toen wel iemand aan de telefoon. Die wilde nog een keer de software gaan vervangen, maar dat had ik net al gedaan. 

Uiteindelijk stelde deze voor om het kastje (de TV ontvanger) te vervangen. Daarvoor moet ik het kastje (met het snoer) meenemen naar een KPN winkel om te vervangen.  Ik zal nu eerst nog even een avond wachten om te zien of die nieuwe software effect heeft.  Als het probleem zich nog voordoet, dan ga ik het kastje maar vervangen. 

Voor de duidelijkheid: het probleem ontstaat bij het terugkijken van opgenomen programma's. Als ik die 's avonds terug kijk, dan bevriest het beeld altijd om 21:45 uur. Daar kun je de klok op gelijk zetten. Ik moet het programma dan opnieuw starten voordat ik verder kan kijken. 

Er is geen andere apparatuur die op dat moment start in ons huis. 

Groet, Arie Keijzer


@Arie Keijzer 

Ik hoop dat je de DVS (draadloze verbindngsset) er wel tussenuit gehaald hebt.

Want dat is zo wie zo vragen om problemen.

Het 230 volt netwerk raakt steeds meer verstoord.

En het 230 volt netwerk is hier ook helemaal niet voor gemaakt.