Skip to main content
Vraag

TV blijft hangen na 2 seconden

• January 11, 2025
  • 9 reacties
  • 99 keer bekeken

Mijn schoonvader heeft een nieuw modemĀ (Experia V10 nadat zijn oude modem kapot ging (v12b?). Ja dat is een ouder model maar op dat moment was er geen andere in de KPN store. Bij het aansluiten thuis ging alles goed echter blijft op de tv elk kanaal dat je aanzet na 2 seconden hangen. Ik heb alle apparaten 1 minuut stroomloos gemaakt en stuk voor stuk opnieuw gestart. Alles werkt behalve de tv dus…

Ik heb gezien dat meer mensen met dit probleem te maken hebben gehad maar nergens een bevredigende reactie of oplossing gezien. Hoe ga ik dit oplossen??

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 11, 2025

Is de tv ontvanger met een kabel aangesloten op het modem? Welk type tv ontvanger is het?

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • January 14, 2025

Hoi ​@Rob MertensĀ . Welkom bij de KPN Community.

Bedankt voor je bericht en dat je zo duidelijk uitlegt wat er aan de hand is. Ik kan me goed voorstellen dat dit erg frustrerend is, zeker als alles verder lijkt te werken behalve de tv.

Ik ben, net als ​@Joep1965Ā  benieuwd hoe je de tuner hebt aangesloten.Ā  Verder wil ik je wijzen op onze kennisbank. Hier staan allerlei artikelen over het aansluiten van de apparatuur.

Ā 

Ā 

(p.s. in principe is het , als je het rechtstreeks met een kabel aansluit, plug and play..Ā  Dus dat zou eigenlijk direct moeten werken)

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 15, 2025

Hoi,

Ā 

Het TV+ kastje is niet bekabeld maar is dat ook nooit geweest. Ik heb wel iets gelezen over een Unicast instelling? Die heb ik nog niet geprobeerd maar weet ook niet waar die instelling te vinden is...

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • January 15, 2025

Hoi,

Ā 

Het TV+ kastje is niet bekabeld maar is dat ook nooit geweest. Ik heb wel iets gelezen over een Unicast instelling? Die heb ik nog niet geprobeerd maar weet ook niet waar die instelling te vinden is...

Aha, dus je hebt het via wifi verbonden.Ā  Heb je ook wifi versterkers in gebruik of is dat alleen de v10? In dat laatste geval : Hoe ver staat de v10 van de ontvanger af? En kunnen ze elkaar ā€˜zien’ of zitten er muren etc. tussen?Ā 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • January 15, 2025

Unicast en Multicast heeft met de kwaliteit van de streams te maken.Ā  Als er voldoende bandbreedte is (de snelheid van je lijn en de kwaliteit van de wifi) dan zou dat niet uit moeten maken en kun het beste multicast gebruiken.

Als bandbreedte wél een issue is, dan zou ik eens proberen met unicast. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 15, 2025

De Experia hangt in de meterkast (zelfde plek als de vorige router) en er zit slechts ƩƩn muurtje tussen (6cm ongewapend gasbeton), afstand tot het TV+ kastje ongeveer 5 meter

• Topper
  • January 15, 2025

Soortgelijk probleem. Heb een eigen vraag hierover gesteld. Geen antwoord. Ik denk dat dit forum meer bedoeld is om je frustratie van je af te schrijven in plaats van een oplossing.

KPN besteedt tijd en geld om klanten binnen te halen en laat aan de uitstroomkant bestaande klanten weer weglopen.Ā 

Verwacht hier dus niet teveel van de community

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 15, 2025

De Experia hangt in de meterkast (zelfde plek als de vorige router) en er zit slechts ƩƩn muurtje tussen (6cm ongewapend gasbeton), afstand tot het TV+ kastje ongeveer 5 meter

In de meterkast en een muurtje!! Tsja dan gaat de sterke van het signaal hard achteruit. Gelukkig is met maar 5 meter dus dan is een kabel snel gelegdšŸ˜‰

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • January 16, 2025

Soortgelijk probleem. Heb een eigen vraag hierover gesteld. Geen antwoord. Ik denk dat dit forum meer bedoeld is om je frustratie van je af te schrijven in plaats van een oplossing.

KPN besteedt tijd en geld om klanten binnen te halen en laat aan de uitstroomkant bestaande klanten weer weglopen.Ā 

Verwacht hier dus niet teveel van de community

Zo te zien heb je gisteren een topic aangemaakt. Ik heb geen invloed op hoe snel de community reageert maar een moderator pakt een topic gemiddeld binnen drie dagen op. Ik wil hierbij wel benadrukken dat dit in de eerste plaats een plek is waar klanten elkaar helpen.Ā  Wij zin er om de gesprekken in goede banen te leiden en er op toe te zien dat het niet uit de hand loopt.Ā  Een moderator zal dus sowieso nog jouw topic behandelen.Ā 

Voor snelle één op één hulp kun je het beste contact zoeken met de telefonische helpdesk  door een terugbelafspraak in te plannen of via facebook of x. 

Afspraak kan via:Ā Contact en klantenservice | KPN

Ā 

​@Rob MertensĀ Het zou kunnen dat de wifi van de v10 minder bereik heeft dan de box12 of anders is ingesteld.Ā Ā 

Persoonlijk zou ik itv altijd bekabeld aansluiten maar als dat geen optie is, dan zou je kunnen proberen om de wifi instellingen van de v10 aan te passen of de positie van het modem iets aan te passen (een kleine verplaatsing kan soms al wonderen doen). Op onze kennisbank kun je hier heel veel informatie over vinden:

Ā