Skip to main content
Beantwoord

TV blijft maar melden dat er een update is

• December 1, 2025
  • 7 reacties
  • 142 keer bekeken

Ik heb glasvezel. Ik heb de nieuwste firmware op mijn KPN TV+ kastje (ook launcher), maar dagelijks krijg ik een melding / popup dat er een nieuwe update klaarstaat voor het OS met “Updaten” en “Later” knop die ik niet kan aanklikken (de afstandsbediening kan het niet selecteren, althans ik weet niet hoe). Na een seconde of 30 verdwijnt de melding. Begint heel vervelend te worden, speelt een week of 3. Wat is hier aan de hand?

Beste antwoord door TDN

Deze update melding komt waarschijnlijk van jouw TV en niet van de ontvanger. Je moet de AB van TV gebruiken om te updaten.

7 reacties

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 1, 2025

Vreemd.

Pijltjestoets werkt niet om de Later knop te selecteren?  
OK knop werkt niet om je keuze te bevestigen?

Werkt de ab wel goed nadat deze melding weg is?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • December 2, 2025

Deze update melding komt waarschijnlijk van jouw TV en niet van de ontvanger. Je moet de AB van TV gebruiken om te updaten.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 2, 2025

Wat stom van me. Dit was het natuurlijk. Dank je!

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Mooi opgelost! Bedankt voor je terugkoppeling ​@MeganerdNL!

• Nieuwkomer
  • January 12, 2026

Waarom, zegt men dat de update s nachts plaats vindt, maar zit ik nu al 3 kwartier naar een melding, momentje... we zetten nieuwe dingen voor je klaar te kijken? Of doe ik iets niet goed?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Vonski68, je reageert nu in een oud topic over een ander soort update. Je kunt hier het beste even een eigen topic voor aanmaken. Wil je daarin toelichten waar je precies tegenaan loopt?

• Nieuwkomer
  • January 12, 2026

Hoi Thomas, bedankt voor je reactie,

Ik heb ondertussen contact gehad via de telefoon en het is helemaal opgelost.

Mijn excuses dat ik verkeerd zat, de eerste keer op dit platform, is mijn smoes.

Fijne avond.