Skip to main content

Ik heb al geruime een tv+ box. De laatste tijd valt steeds vaker het geluid weg, beeld blijft hangen.

Heb al de nodige forumteksten gelezen hierover en mogelijke oorzaken.

Heb nu eens een vergelijking gemaakt in streaming diensten. Als ik deze (Disney, Prime of Netflix) gebruik via de kpn box, valt het geluid vaak even weg of blijft het beeld hangen. Wanneer ik de diensten gebruik rechtstreeks via de tv (Sony), is er geen enkel probleem. Bij beiden maak ik gebruik van draadloze verbinding. Dit probleem doet zich steeds vaker voor. Ben er nu een beetje klaar mee eigenlijk. Kom op KPN, los dit nu eens op en kom niet aan met verwijzingen naar andere apparatuur of aansluitingen. Als dit niet beter gaat werken, stap ik over naar een andere provisor zodra dat mogelijk is.

Hoi @Overstapper .  Het feit dat dit bij het merendeel van onze klanten niet speelt duidt er op dat het waarschijnlijk iets met de instellingen bij jou thuis te maken heeft. Daar kunnen we vaak wel iets aan doen door het langs te lopen. 

Speel jij de audio rechtstreeks via je tv af? of heb je een soundbar? 

Dit is precies de reactie zoals ik al vaker heb gezien. Heb thuis al alle instellingen geprobeerd. Wisselen van wifi kanaal, opnieuw opstarten, kabels verwisseld. Dit probleem was er ook al toen ik alles bekabeld had met een cat6 kabel. En wat ik aangeef; waarom heb ik het issue niet als ik Netflix of een andere streaming dienst rechtsreeks op mijn Android tv afspeel ? De tv maakt exact gebruik van hetzelfde netwerk en kan net zo goed verstoord worden (wat dus niet gebeurt). Kortom; verwijzing naar het zal liggen aan andere apparatuur vind ik te gemakkelijk.

Maar zou het dan bijvoorbeeld toch niet aan een hdmi poort van de tv kunnen liggen? Ik heb ook een sony tv, ontvanger bekabeld en de tv op wifi en heb helemaal geen problemen🤔

Dit is precies de reactie zoals ik al vaker heb gezien. Heb thuis al alle instellingen geprobeerd. Wisselen van wifi kanaal, opnieuw opstarten, kabels verwisseld. Dit probleem was er ook al toen ik alles bekabeld had met een cat6 kabel. En wat ik aangeef; waarom heb ik het issue niet als ik Netflix of een andere streaming dienst rechtsreeks op mijn Android tv afspeel ? De tv maakt exact gebruik van hetzelfde netwerk en kan net zo goed verstoord worden (wat dus niet gebeurt). Kortom; verwijzing naar het zal liggen aan andere apparatuur vind ik te gemakkelijk.

Ik wil ook niet zeggen dat absoluut een issue bij jou is.  Ons werk is het uitsluiten van potentiele storingsbronnen.  De volgende stap zou het doormeten van jouw lijn zijn maar dat doen we hier op het forum niet.  

Ik zou 0800 0402 bellen en precies aangeven wat je allemaal al geprobeerd hebt.  De collega kan dan jouw lijn doormeten en kijken of daar ergens een kink in de kabel zit.  

Verder zal er uiteraard gevraagd worden of je kabels hebt vervangen en of er ergens een switch of een draadloze verbindingsset in het spel is (want dat kunnen ook storingsbronnen zijn).  Als alles is uitgesloten kan een collega besluiten om een vervangende tuner of een monteur te sturen. We willen in ieder geval graag het probleem oplossen. 

Sinds gisteren heb ik dezelfde klachten. Vaak wat later op de avond. Het beeld wordt bevroren. Als ik zap lijkt het beeld verder te gaan maar vrij kort daarna weer een ‘freeze’. Ik heb nu net mijn modem opnieuw opgestart, hopelijk lost dit het op….

Kleine aanvulling! Ik heb twee TV+ boxen en heb het inmiddels gehad op beide boxen.

Welk modem heeft u?

Alleen een V12 is geschikt voor tv kijken via wifi, mits de router in de buurt van de TV ontvangers staat.

Als u eens op uw TV+ naar instellingen (tandwiel rechts bovenin) gaat, dan naar informatie gaat. Wat ziet u staan onder het kopje "Internet"?

Ethernet status verbonden? (dit denk ik eigenlijk niet want u geeft aan dat ze op wifi zitten).

Als er staat dat u met wifi bent verbonden dan ben ik benieuwd naar de "Wifi RSSI" die daar ook onder het zelfde kopje staat.

@Tegels038 : je kunt hier het beste een eigen topic voor maken.Â