Skip to main content

We hebben vandaag de nieuwste tv+ box gekregen. Nu wil ik deze aansluiten op mijn stereoset en ik gebruik hiervoor een optische kabel. Maar er komt geen geluid uit de boxen 🤷🏻‍♀️ 

Is er iemand die me hiermee zou kunnen helpen?

Tv zender

Heb je wel de uitgang van de box DIW7022 op PCM STEREO gezet?? Dat is wel belangrijk in combinatie met de converter voor TV zenders.

Oh. Zet eens een radiozender aan? Werkt het dan wel?

Helaas is de gebruikershandleiding ook super summier om er voor ons uit te komen zonder het apparaat zelf bij de hand te hebben.

Volgens mij moet je in ieder geval of "12” of “14” gebruiken. Zeker niet beide.


Tv zender

Heb je wel de uitgang van de box DIW7022 op PCM STEREO gezet?? Dat is wel belangrijk in combinatie met de converter voor TV zenders.

Oh. Zet eens een radiozender aan? Werkt het dan wel?

Nee werkt ook niet.

Als de monteur nou 2 tientjes zou kosten zou ik dat doen, maar €75 vind ik een beetje absurd.


Ik vrees dat het met je Nikkei ding dan niet gaat werken.

Als ik de reviews op Bol.com lees…. erg positief zijn die niet. O.a. geluid van externe bronnen werkt niet/slecht enzo.

Als ik zo ook naar de prijzen kijk van die Nikkei spullen mag je er ook niet te veel van verwachten.

Die audio setjes zie ik ook nergens meer te koop….


Ik vrees dat het met je Nikkei ding dan niet gaat werken.

Als ik de reviews op Bol.com lees…. erg positief zijn die niet. O.a. geluid van externe bronnen werkt niet/slecht enzo.

Als ik zo ook naar de prijzen kijk van die Nikkei spullen mag je er ook niet te veel van verwachten.

Die audio setjes zie ik ook nergens meer te koop….

Ik was er al bang voor


We zitten nu te denken aan een soundbar. Hebben jullie misschien advies? We hebben niet veel geld en kunnen tot max. €150 besteden.


👍

Binnen die prijs heb je eventueel al een gerenommeerd merk als Sony, Philips, Samsung. Ik adviseer er wel een met subwoofer. Anders is het toch al gauw wat te ielig.

Tussen € 40 en € 150 bij Mediamarkt:

https://www.mediamarkt.nl/nl/category/soundbars-soundbases-462.html?filter=currentprice%3A40-150 .


We hebben vandaag de nieuwste tv+ box gekregen. Nu wil ik deze aansluiten op mijn stereoset en ik gebruik hiervoor een optische kabel. Maar er komt geen geluid uit de boxen 🤷🏻‍♀️ 

Is er iemand die me hiermee zou kunnen helpen?

Ik heb wat zitten stoeien maar bij werkt het prima als bij instellingen STEREO kies


@Diesel2018 Ik heb voor mijn TV in slaapkamer deze set

https://nl.hardware.info/pc-speakersets.10/logitech-z-5500.2627

Met THX-speaker en subwoofer slaat hij ieder actueel soundbar om lengte. Je kan het op marktplaats kopen voor rond 100,-€


Kan iemand mij het aansluitschema geven van een Optical omvormer naar Jack


Alleen in tekst @Hannus54 

Optical out tv+ naar Optical in omvormer. 

Analoog out omvormer naar ingang op de versterker. 

Omvormer van stroom voorzien via bijgeleverde usb kabel. 


Waar is de groene aansluiting voor? Heb ik die nodig als ik de omvormer optical naar de kpn + box moet aansluiten


Die groene stekker kan inderdaad in de omvormer. Daar zit net zo'n mini jack in als op de oude ontvanger. 

Enne, je tv heeft wel een hdmi ingang nodig.

Waar je nu die scart voor gebruikt kan niet meer met de nieuwe ontvanger. 


Ik heballes aangesloten,alleen die groene stekker niet.de zwarte en rode zij aangesloten op output van de omvormer,alleen de groene nog.lk heb alleen nog een gele ingang waar deze stekker inpast.die zit tegenover de output


Maar zitten de stekkers aan de andere kant van dat kabeltje met rode en witte aan de omvormer in de versterker.

Meest makkelijk is het groene stekkertje in de omvormer te steken. Als het goed is zit de andere kant van dát kabeltje al in de versterker met rode en witte plug. De rode en witte aansluitingen op de omvormer laat je dan leeg!


Ik heb alles aangesloten maar ik krijg alleen maar ruis op mijn  luidsprekers.

Dat groene kabeltje zit met een rood en witte achter in de tv, en past niet in de omvormer (te lang)


Niet juist aangesloten. Aangezien alles hier precies is uitgelegd lijkt het me beter om lokaal iemand even langs te laten komen. Er is vast wel iemand in je woon-, familie-. vrienden omgeving die kabeltjes tussen in- en uitgangen op de juiste manier weet te schatten. Of iemand die iemand kent.

Maar nog een keer.

Van de ontvanger optisch kabeltje naar de omvormer. Van de omvormer kabeltje met groene stekker naar de ingang op de versterker, waar ie al zat (!), met rood en wit.


Groene stekker zit achter op TV met rood en witte steker.

Ik  heb optical out tv + box naar optical  in omvormer

Rode en witte stekker op output omvormen naar vers

usb stekker voor voeding in tv plus box

Wat is er dan fout?


Behalve de HDMI-kabel hoeft er niets naar de TV tussen TV+ en TV-toestel.

Van Optical OUT TV+ een geschikte kabel naar optical IN van de DAC (omvormer)

Een geschikte kabel tussen DAC OUT en een AUX IN op je versterker, soundbox o.i.d..

@Hannus54 

 


Groene stekker in omvormer. De rode en witte stekker van dat kabeltje achter in de versterker. Op een INgang. Waar ze eerder ook al zaten. Daar weer in doen.


Sluit de omvormer hetzelfde aan op de versterker als je eerst de Arris had aangesloten...


Reageer