Skip to main content

Met grote regelmaat hapert de TV+Box. Het menu om een kanaal te kiezen werkt dan wel, maar als je een kanaal kiest blijft alles hangen. Als het wel allemaal werkt dan stopt het beeld en geluid met enig regelmaat. Met de oude tv ontvanger hier nooit last van gehad.

Ik heb een Fritzbox7590 modem welke is ingesteld voor KPN, de tv ontvanger is doormiddel Powerline adaptor en kabels aangesloten.

Graag een oplossing voor dit probleem. 

Ik heb hetzelfde probleem met de ontvanger op de slaapkamer. Deze is bekabeld aangesloten, hoofdmenu werkt, na kiezen van kanaal na tien seconden hapernd geluid en vastlopend beeld. Terug naar hoofdmenu werkt dan wel, bij inschakelen van een zender (zelfde of een andere) steeds hetzelfde patroon. De ontvanger is aangesloten op een wat oudere tv via hdmi-kabel, geen soundbar of zoiets.
inmiddels gereset naar fabrieksinstellingen en alles weer opnieuw ingesteld, maar dat biedt geen oplossing, de problemen zijn ongewijzigd. De tv+ box in de woonkamer werkt gelukkig zonder problemen.


Hoi @PGoddijn, welkom op het forum! Ik heb dit recent vaker gezien, herstart je FRITZ!Box even. Dat zou het moeten oplossen.

@ReinierSmeets, als jij ook een FRITZB!Box hebt, dan voor jou hetzelfde advies. Heb jij een ander modem, dan is het handiger om een eigen topic aan te maken.


Herstart van mijn fritzbox blijkt de oplossing. Nu blijft het beeld actief en hapert het geluid niet meer.


Fritzbox had ik al meerdere keren herstart, het werkt dan even goed. 

Na tijdje begint het geluid dan weer te haperen. Vooral tijdens het veranderen van zender.


@PGoddijn maar waarom gebruikt u powerlines?? Powerlines is vragen om problemen tegenwoordig. Ik ben bang dat u echt een kabel zal moeten leggen. 


Herstart van mijn fritzbox blijkt de oplossing. Nu blijft het beeld actief en hapert het geluid niet meer.

Goed om te horen, Reinier!

 

Fritzbox had ik al meerdere keren herstart, het werkt dan even goed. 

Na tijdje begint het geluid dan weer te haperen. Vooral tijdens het veranderen van zender.

@PGoddijn, dan vermoed ik toch dat het bij jou eerder in een niet ideale verbinding zit. En dan gaan mijn gedachten ook als eerste naar die powerline adapters. Ik adviseer je dan ook om te kijken of je die kunt vervangen door rechtstreekse bekabeling.