Skip to main content

TV+ Box beeld loopt vast, gids laadt niet, geen geluid

• April 16, 2026
  • 6 reacties
  • 45 keer bekeken

Alle langere tijd heb ik problemen met mijn KPN TV kastje. Het beeld loopt regelmatig vast, startgids laadt niet en blijft op laatst bekende streamingsdienst staan, geen geluid ed. Wekelijks start ik het kastje opnieuw op of wordt het gereset. De problemen blijven. Hoe kan ik een nieuw kastje ontvangen aangezien alles wat ik doe niet helpt.

6 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 16, 2026

Hoi. ​@ClaudiaO . Dat is vervelend. 

Welke ontvanger heb je momenteel?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 16, 2026

Hoi Peter,

Dat is inderdaad wel handig om te weten 😊. DIW7022

Len B
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • April 16, 2026

De DIW7022 blijft een probleemkastje blijkbaar.

Of je deze nu bekabeld aansluit op de modems Experia 10 of 10A , het blijft de hierboven aangegeven problemen geven.

Bij de DIW7022 aansluiten op de nieuwe modem BOX 12 , zowel bekabeld als via WIFI , dito problemen en ook met de 2e DIW7022.

Wat wel opvalt is dat de storingen/haperingen veelal in de avonduren plaats vinden , of dit dan iets te maken heeft met een overbelasting door [teveel] gebruikers in de avonduren , geen idee.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 16, 2026

De problemen die jij specifiek noemt heb ik dan weer niet. ​@ClaudiaO .

Wel dat na flink gebruik van de epg het menu bovenin blijft staan. Even herstarten en het probleem is weer verholpen. 

Maar inderdaad. Sommigen hebben voortdurend problemen en vaak ook verschillende. Ik besef dat ik best geluk heb met m'n DIW7022. 

Wat het hangen van het beeld betreft. Heb je er een switch tussen indien met kabel verbonden? Of eigen router?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 16, 2026

Hoi Len en Peter,

Het vastlopen is gedurende de hele dag. Ik heb mijn kastje bekabeld verbonden met de router, omdat draadloos helemaal veel problemen geeft. Heel eerlijk gezegd loop ik al langer tegen de problemen aan, maar de laatste tijd is het dagelijks. Als ik een paar dagen weggeweest ben moet ik standaard het kaartje opnieuw starten. Het is gewoon heeeeeeel irritant. 

Len B
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • April 16, 2026

Hoi Len en Peter,

Het vastlopen is gedurende de hele dag. Ik heb mijn kastje bekabeld verbonden met de router, omdat draadloos helemaal veel problemen geeft. Heel eerlijk gezegd loop ik al langer tegen de problemen aan, maar de laatste tijd is het dagelijks. Als ik een paar dagen weggeweest ben moet ik standaard het kaartje opnieuw starten. Het is gewoon heeeeeeel irritant. 

Gelukkig is het bij nu minder met de storingen , het was zo erg dat ik de modem en de DIW op een aparte stekker heb gezet zodat ik bij een probleem de stekker er een minuutje uittrok om de boel weer op te starten.

Ik zou je graag een positiever beeld willen voorhouden maar helaas . . . . . !

Mijn belevenissen van de afgelopen 13 dagen , alvast sorry !