Skip to main content
Beantwoord

TV+ Box bekabeld aangesloten maar heb nog geen verbinding

• January 10, 2025
  • 4 reacties
  • 244 keer bekeken

Met mijn wifi heb ik minstens 1 keer per dag uitval van de tv ontvangst. Hoewel de wifi sterkte steeds “excellent” is (gebruik ook een extender) en ruim meer dan 200 mbps download, toch die uitval. Steeds moet ik dan weer selecteren welke wifi ik wil gebruiken (altijd dezelfde, waarom wordt dat niet onthouden), en dan verbinden. Meestal gaat dat goed, soms moet KPN boxje helemaal van de stroom af en opnieuw opstarten. Wifi wordt verder zonder problemen gebruikt voor computers, laptops en tablet - daar nooit sprake van wifi uitval.

Probleem lijkt niet bekend te zijn binnen de community.   

Ten einde raad ga ik nu maar de tv+ box rechtstreeks met ethernetkabel proberen aan te sluiten. Waarom niet meteen gedaan - nou, dan lopen er kabels door mijn woonkamer en hal en dat probeer ik juist te vermijden.

Vooralsnog lukt het me niet om de boel aan de praat te krijgen. Lange ethernetkabel in de router gestoken en de andere kant in het KPN tv+ boxje. Wifi schuifje is op uit gezet, bij Ethernet staat “geen verbinding”. Moet ik waarden ingeven of dingen veranderen in “Proxyinstellingen” en “IP-instellingen”? Zo ja welke of waar kan ik dat vinden?

Kan geen installatiehandleiding vinden voor wijzigen van wifi naar ethernet    

Beste antwoord door Marlon92

Je hebt de tv ontvanger met een utp kabel rechtstreeks aan de KPN Box 12 gekoppeld? Op 1 van de 4 gele poorten?

Heb je al eens andere utp kabel geprobeerd? 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 10, 2025

Je hebt de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

1. Welke KPN modem / router heb je? (Experiabox v10 of Box12?

Van de spanning (volksmond stroom) halen helpt niet begrijp ik.

Die Extender, heeft die wel ondersteuning voor IGMP Snooping?

Dat laatste is heel erg belangrijk, omdat het live tv signaal (multimode) niet op dezelfde manier wordt verzonden als standaard internet.

(er zijn gelukkig mensen op het forum die hier veel meer van weten, maar ik hoop dat ik het toch enigszins duidelijk heb vermeld (anders mijn excuus)

Uiteraard is een vaste UTP kabel (CAT5E is ruim voldoende) het beste.

De Sagemcom DIW7022 geeft UTP automatisch voorrang.

Dat schijfje kan je beter aan laten staan (denk ik)

Zit de UTP kabel in de KPN modem / router of ergens anders in en de andere kant uiteraard in de DIW7022

Haal hem eens van de spanning (volksmond stroom) en wacht ongeveer 1 minuut en zet de spanning (230 volt) weer op de adapter.

Zet hem daarna aan, wat zie je dan gebeuren? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 11, 2025

modem  = box12

extender = KPN Super Wifi 2.0

modem uitgezet en weer aan. Krijg nog steeds bij Ethernet op het menu de melding dat er geen verbinding is.

Baal er een beetje van dat dit zo moeilijk te regelen is. Geen handleiding of hulp beschikbaar van KPN ergens. Moet toch vaker voorkomen dat iemand van wifi af wil en via ethernet tv ontvangst wil hebben?

• Antwoord
  • January 11, 2025

Je hebt de tv ontvanger met een utp kabel rechtstreeks aan de KPN Box 12 gekoppeld? Op 1 van de 4 gele poorten?

Heb je al eens andere utp kabel geprobeerd? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 11, 2025

Inderdaad, gele ethernet poort 1

Andere draad geprobeerd….. werkt! Fantastisch. Niet te geloven dat een draadbreuk (was een nieuwe kabel) de oorzaak was. 
Bedankt Marlon!