Skip to main content

Ruim een half jaar geleden heb ik mijn abonnement verlengd en de TV+ ontvanger toen geprobeerd. Omdat met name het geluid toen echt slecht werkte in overleg klantenservice mijn oude arris VIP5202 weer teruggeplaatst, die werkt prima. Omdat ik nieuwsgierig was of het na alle updates wel weer werkt nu medio november, heb ik een nieuwe TV+ tv ontvanger weer geprobeerd.  Mijn issues:

  • Multicast goede beeldkwaliteit maar multicast maakt box erg traag. Zappen meer dan 4 seconden bij zenderwissels geluid nog langzamer en menu traag.
  • Vastlopers van de box bij zappen zwart beeld of geen geluid
  • Geluid op doorloop/passthrough geen Atmos via Netflix en nog steeds lipsync problemen
  • Als TV+ box eerst op receiver aansluit heb ik minder audioproblemen, maar werkt  HMDI CEC niet goed. De box zet tv aan maar reveiver niet. Schakelt receiver wel uit bij uitzetten. Daarom TV+ box rechtstreeks op tv aangesloten.
  • Teleurgesteld dat snel zappen van alleen de favoriete zenders(lijst) niet mogelijk is 

Aangesloten: KPN+ met meegeleverde HDMI kabel op Samsung TV HDMI1,_> Samsung TV met High Speed 8K kabel via eArc naar Denon X1700H Receiver op eArc ‘Monitor’ poort.  De TV+ zit rechtstreeks bekabeld op FritzBox modem met alleen een Netgear switch met IGMP snooping actief.

 

Ik heb inmiddels mijn Arris weer teruggeplaatst en dat werkt prima snel en soepel.

Voelt als onaf product echt. IK heb box gereset, herstart, ik heb goede kabels en een stabiele glasvezel verbinding.  Ik wilde vanwege de extra mogelijkheden en gebruik google voice en het lagere stroomverbruik de TV+ graag gebruiken maar dit is niet werkbaar helaas.

Goedemorgen, ik kwam je topic tegen en het spijt mij oprecht dat KPN TV+ op dit moment niet aan je verwachtingen voldoet. Veel van de zaken die je benoemt staan op de radar we werken constant aan updates om dit verbeteren. Ik zal je feedback terugkoppelen. Ik wil je ook adviseren om de product updates voor KPN TV+ in de gaten te houden en bij acute problemen kun je altijd bellen met 0800-0402. Bedankt voor de feedback!


Vreemd, juist bij Multicast (en vinkje aan bij “beste beeldkwaliteit) zou hij juist heel erg snel moeten zappen.

 

Zie ook hier voor de updates, kan je je ook op abonneren (dan krijg je een mail als er een nieuwe update aankomst.

 

Zie hier voor punten waar KPN mee werkt.

 

Zie hier voor een mooie lijst met wensen gemaakt door @wjb 

 

Over de Arris VIP5202 kan ik niets zeggen, want die heb ik zelf nooit gehad.😉😊

Wel de Arcadyan HMB2260 en de Arris VIP2952 heb ik gehad. 


Hoi @joop2011 en @REM @Remco_ Dank voor jullie reacties. Ik dacht dat unicast juist sneller was. Heb tv+ box weer even geplaatst en geupdate en op multicast staan.

Lijkt iets stabieler en sneller na updates. Lip sync nog niet overal ideaal ondanks passthrough en ik mis echt de favorietenlijst om doorheen te zappen enorm. Hopelijk komt dit nog...

Loopt nog wel vast als ik wissel van kanaal met spraakopdracht, vooral bij 24kitchen, heel bizar. Geen beeld en geluid na zappen met spraakopdracht (handig als je ivm eindeloze lijst kanalen in 1x naar zender wil waar je nr niet van weet). Ookal zap ik naar andere kanalen beeld en geluid blijven weg. Alleen netflix openen en dan weer terug maar tv helpt of herstarten box.