Skip to main content
Beantwoord

TV+ box: bij kiezen 'Instellingen' verschijnt eerst de Gids

• May 7, 2025
  • 7 reacties
  • 60 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+9

Als ik op mijn tv+ box vanuit live-tv via het menu bovenaan naar het instellingen-menu ga, verschijnt eerst de gids en daarna pas het instellingen-menu. Waarom komt eerst de gids tussendoor? Dit is niet nodig en voor mij compleet overbodig.

Beste antwoord door PeterG

Niet kort de gids. Maar dan komt de gids. Wordt gedimd en instellingen schuift er overheen. Wat is er mis mee?

Als ik Opgeslagen geopend heb gehad en ga direct naar live tv (terugknop > 1 sec). En dan vanuit live naar het tandwiel + ok krijg ik (gedimd) het Opgeslagen scherm met daar overheen rechts instellingen.

Niks bijzonders allemaal. Het laatst gebruikte menu scherm komt op bij naar instellingen gaan. Altijd zo geweest.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26

Hi ​@Katana321, ik heb dit ook geprobeerd. 

Ik kijk dus live naar een zender, druk op pijltje omhoog en kies dan het tandwieltje rechts bovenin. Dan krijg ik gelijk het menu van de instellingen te zien. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • May 9, 2025

Hi ​@Katana321, ik heb dit ook geprobeerd. 

Ik kijk dus live naar een zender, druk op pijltje omhoog en kies dan het tandwieltje rechts bovenin. Dan krijg ik gelijk het menu van de instellingen te zien. 

Dus jij ziet niet kort (ongeveer halve sec.) de gids voordat je het menu van instellingen ziet???

Waarom is dat dan bij jou niet en bij mij wel?

Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • May 10, 2025

@Alex van KPN Ik heb een aanvulling:

Ik zag net dat ik soms kort iets anders zie dan de Gids. Soms is het het Startscherm, soms de Opnamelijst. Als ik naar de Instellingen ga zie ik kort een van die 3 dingen. En welke dat dan is, hangt af van waar ik het laatst was voordat ik naar Instellingen ga.

Nu zijn dat de 3 menu-items die ik gebruik. Maar ik zie nu dat je ook kort een van de andere menu-items ziet als je die vlak voor de Instellingen had geopend.

Hopelijk is het probleem nu wat duidelijker.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 10, 2025

Als ik vanuit live tv direct naar het tandwiel ga en op ok druk krijg ik het START menu. Met rechts het instellingen menu.

Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • May 10, 2025

Wil je eens naar de Gids gaan. Daarna naar live-tv. En van daaruit naar het tandwiel.

Ik denk dat je dan kort de Gids ziet, toch?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • May 10, 2025

Niet kort de gids. Maar dan komt de gids. Wordt gedimd en instellingen schuift er overheen. Wat is er mis mee?

Als ik Opgeslagen geopend heb gehad en ga direct naar live tv (terugknop > 1 sec). En dan vanuit live naar het tandwiel + ok krijg ik (gedimd) het Opgeslagen scherm met daar overheen rechts instellingen.

Niks bijzonders allemaal. Het laatst gebruikte menu scherm komt op bij naar instellingen gaan. Altijd zo geweest.

Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • May 10, 2025

Toen mij dat deze week opviel, vond ik het er rommelig en overbodig uitzien.

Maar je hebt gelijk, er is niet zoveel mis mee. Vraag is in elk geval beantwoord. Dank.