Skip to main content

Ik ben op zoek naar een forumlid, dat de tv+box gekoppeld heeft aan een Loewe TV Connect (40).

Wat niet meer werkt bij mij is dat ik met de KPN afstandsbediening het geluid kan regelen op de tv.

Ik had het eerder wel werkend, maar na een noodgedwongen reset van de tvbox werkt dat niet meer.

Van alles weer geprobeerd met CEC instellingen op beide apparaten en instellingen KPN afstandsbediening, alle bekende codes voor Loewe gebruikt, maar helaas zonder resultaat.

Het kan wel want het heeft gewerkt. Maar hoe?

Heb je al het stappen plan via het menu gevolgd voor Loewe televisies?

bron knop + 6

vooruitspoelknop indrukken

ok indrukken


@PeterG

Dank voor je reactie. Punt is dat het wel heeft gewerkt tot de reset van de tvbox. Het kan dus wel ook al is het lastig met Loewe.

Stappen plan geeft geen  oplossing. Andere codes ook niet.


Het zou wel moeten werken.

Want Loewe staat er bij. Met snelcode 6.


Vaak geprobeerd ook na een  reset en nieuwe koppeling afstandsbediening.  Mogelijk staat een andere instelling niet goed. Maar ook daar van alles geprobeerd.


Hi @r_k!

Raar dat het na de reset niet meer lukt. 😕

Gekke suggestie misschien, maar heb je sindsdien nog een reset van de TV+ Box gedaan? Misschien is er in de laatste reset toch iets niet helemaal goed gegaan. 
Ik ben benieuwd of een tweede reset dan wel werkt. 

Zo niet, dan even voor de handigheid de volledige stappen voor het koppelen van de afstandsbediening: 

Handmatig

Lukt het automatisch verbinden niet? Of wil je liever zelf koppelen? Volg dan de onderstaande instructies.

  1. Kijk of je tv-merk in de snelcodelijst staat. 6 voor Loewe.
  2. Houd het source/AV knopje + het ‘snelcodenummer’ 5 seconden gelijktijdig ingedrukt, tot het rode lampje op de afstandsbediening brandt. Je kan nu beide knoppen loslaten.
  3. Druk op ⏩. Het lampje op de afstandsbediening knippert nu 1 keer rood.
  4. Controleer of de knoppen volume/mute/tv werken? Werken ze niet? Doorloop dan punt 3 en 4 opnieuw.
  5. Werken de knoppen wel? Druk op OK. Het lampje knippert nu 2 keer rood. De afstandsbediening is nu afgestemd op je televisie.

Als dat niet werkt, waar gaat het dan precies mis? Knippert het lampje wel 1 keer rood als je op de ⏩ drukt bijvoorbeeld?

 


@Sanne_M 

2e reset geeft ook geen oplossing. Had stille hoop dat laatste update van de tvbox het op zou lossen. Helaas niet. Als ik de instructies volg (inmiddels heel vaak) dan werkt het  knipperen van het rode lampje zoals jullie aangeven.

Aan- en uitzetten van de tv gaat wel goed met de afstandsbediening van de tvbox. Bij volume op/neer en bij mute geeft het lampje rood weer in plaats van groen.


 volume op/neer en bij mute geeft het lampje rood weer in plaats van groen.

Rood is juist goed. Dat is voor tv bediening. 

Groen geeft juist bediening tv box aan. 


@PeterG 

Dat wist ik niet. Kleur is dan dus goed, maar de tv reageert er niet op. Dat is nog steeds mijn probleem.


Er zijn meerdere mogelijkheden (3-cijferige codes) voor Loewe. 

Zo heb ik met mijn oude Philips dat bij de ene code volume (en meer) niet werkt en bij een andere code weer wel.

Bij gebruik snelcode:

bron + 6 ingedrukt houden

Op > > drukken

TV functies testen (i.i.g. aan/uit en volume/mute)

Werkt het = ok; niet? dan weer op > > drukken, testen etc.

Werkt het, dan ok en klaar.


@PeterG 

Ik ben weer wat wijzer. Maar het gaat nog niet goed.

Ik gebruik snelcode 6 (Loewe)

Bron + 6 indrukken gaat goed wat betreft lampje

Drukken op » gaat ook goed; knippert.

Als ik dan volume aan/uit en mute probeer, werken deze goed.

Maar dan………..….als ik daarna op OK druk om te  bevestigen……...werkt het niet meer.

Die OK heb ik nodig, want als ik de instelling verlaat zonder OK werkt het ook niet meer.

 

 


Raar. Dan maar eens een poging wagen met de 3-cijferige codes.

Codes Loewe: 005, 092, 180, 186, 190, 381, 448, 771

Houdt bron + OK samen ingedrukt totdat rode led brandt

Voor de eerste code rustig in; rode ledje knippert 2 x.

Test de tv functies (zeker aan/uit en geluid)

Werkt 't: klaar; werkt 't niet: zelfde procedure met volgende code.


@PeterG 

Helaas dit werkt niet. Heb ook nog andere codes geprobeerd.


Heel gek dat het na een reset ineens niet meer werkt. 😕

Zijn er ook updates van de Loewe TV zelf misschien die nog uitgevoerd moeten worden? 
Wellicht dat het hem dan ergens in de TV zit.


@Sanne_M 

De tv is al op leeftijd en krijgt geen updates meer.

Ik ga de komende tijd nog maar eens verder experimenteren met instellingen en codes.

De vorige keer lukte het ook ineens een keer, maar in de euforie van de oplossing natuurlijk niet onthouden wat ik toen precies gedaan had.


@r_k Herkenbaar. Heb ook vaak gehad dat ik iets aan de praat heb gekregen en in alle blijdschap totaal niet meer wist hoe ik het voor elkaar kreeg. 😅

Ik heb voor de Loewe nog één code gevonden die niet in het antwoord van Peter stond, duimen dat dat hem is. 🤞 De code is 818.
Sowieso apart dat het werkt totdat je op OK drukt. 😕 Maar misschien is dit de magische code.


@Sanne_M  Dank voor de nieuwe tip, maar code 818 werkt helaas niet. Heb gelezen, dat die voor een nieuwe(re) Loewe is.

Ik blijf het gewoon regelmatig proberen. Ik zie op het forum, dat het wel een dingetje is ook bij andere merken tv's.


Jammer. 😔 Ik ben ook door mijn ideeën heen dus hopelijk lukt het je na een paar keer proberen inderdaad wel. Mocht het uiteindelijk toch werken, wil je hier dan laten weten hoe het gelukt is?

Ook handige reminder voor jezelf mocht het in de toekomst toch weer eens gebeuren. 😄


Ik ben op zoek naar een forumlid, dat de tv+box gekoppeld heeft aan een Loewe TV Connect (40).

Wat niet meer werkt bij mij is dat ik met de KPN afstandsbediening het geluid kan regelen op de tv.

Mijn ouders hadden TV+ op hun Loewe Connect 40. (Inmiddels niet meer.) Daar werkte de KPN afstandsbediening prima zonder dat ik iets moeilijks gedaan heb. Ik had in ieder geval géén speciale code nodig; ik denk zelfs dat ik niet eens de snelcode gebruikt heb, maar “automatisch” zoals beschreven op kpn.com/ab:

  1. Ga naar Instellingen (tandwieltje rechtsboven) en kies Apparaat (open algemene instellingen)
  2. Ga naar Afstandsbedieningen en accessoires
  3. Kies voor KPN afstandsbediening L8
  4. Kies de optie Bedien je tv met de KPN afstandsbediening
  5. Kies voor Automatisch
  6. Als Automatisch al geselecteerd is, kies dan eerst Uit en vervolgens Automatisch

Ik weet niet of je na stap 6 dan wel een merk moet kiezen. Zo niet, dan denk ik dat ik op de Loewe wel al HDMI CEC aan had staan. Dat is niet nodig om de KPN afstandsbediening te gebruiken, maar misschien wel zodat de TV+ weet welke televisie is aangesloten? (Dat is maar een wilde gok; ik weet het niet.) Het kan ook best zijn dat je alsnog dezelfde instructies met de snelcode krijgt en dat ik dat domweg vergeten ben. 😎

Op De afstandsbediening van de KPN TV+ Box staat ook nog dit:

Verwijder infraroodcodes

Druk 5 seconden tegelijk op de source/AV knop + de terug knop.

Daar zou ik mee beginnen, en dan de stappen 1-6 hierboven?

 


@Arjan van B  Bedankt voor je advies. Hoopte dat het zou werken omdat het ook een Connect 40 betreft. Maar helaas. Ik blijf het proberen.


@Sanne_M

 Opgelost!!

Na het herhaaldelijk uitvoeren van verschillende instellingen en het gebruik van vele codes voor een Loewe TV, had ik bijna de moed opgegeven.

Echter, na de 3e keer de afstandsbediening van de TV+box volledig gereset te hebben (5 sec. rode en blauwe knop…..) werkt het weer! Geluid +/- en mute van de tv werken nu weer via de afstandbediening van de tvbox. Herhalen van dezelfde handeling is dus een goede optie.

Iedereen hier nog bedankt voor alle suggesties.


Gelukkig! 😄 Fijn dat het toch gelukt is en bedankt voor het laten weten!


 

Bij mijn Sharp tv hetzelfde probleem.

Via de bijgeleverde afstandsbediening van de TV+ Box kan van mijn Sharp tv het geluid niet bediend worden. Gebeld met de helpdesk welke na o.a. wisseling van afstandsbedieningen zonder resultaat het advies was om een andere tv aan te schaffen. Daarna de Arris ontvanger weer terug gezet waarbij wel alles werkt.

Vraag: wanneer wordt dit opgelost aangezien er elke week een update komt.