Skip to main content
Beantwoord

TV+ Box geeft continu een rood lampje, werkt niet meer

• January 12, 2026
  • 10 reacties
  • 116 keer bekeken

Beste lezer,

Sinds afgelopen weekend werkt één van onze TV ontvanger DIW7022 niet (meer).

Wat gebeurt er? De stekker in het stopcontact doen, de TV ontvanger start op. Het lampje wordt groen, maar na enkele seconden wordt het lampje rood.

Er verschijnt een melding dat de TV ontvanger geen verbinding kan maken met de WIFI.

Tot nu toe.. geen paniek. Normaal gesproken was het een kwestie van de TV ontvanger (of de WIFI) opnieuw opstarten of resetten. Alleen afgelopen weekend werkte deze truc niet meer.

Uiteindelijk heb ik maar een fabrieksreset gedaan op de TV ontvanger. Sindsdien krijg ik nu alleen de melding dat de TV ontvanger geen verbinding kan maken met de server met een mooi zwart achtergrond erbij. En het lampje is rood. Dit gebeurt nu standaard wat ik ook probeer. Stekker erin, eerst groen en een paar seconde later rood lampje met dezelfde mededeling ‘geen contact met server/service”. Geen beweging meer erin te krijgen...

PS: Mijn 2e TV ontvanger werkt zonder problemen. Mijn idee is dat de TV ontvanger defect is.

Maar wat is jullie mening?

Beste antwoord door 00 PJ 00

Beste mensen,

De netwerkkabel (UTP) bleek (voor ons) de oplossing te zijn.
Waarschijnlijk door de harde reset was de WIFI optie uitgeschakeld. Na inschakelen van de WIFI optie werkte alles weer normaal.

Probleem opgelost, Bedankt voor de tips en ideeën.

Fijne dag allemaal.

10 reacties

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 12, 2026

Wat gebeurt er als je de tv ontvangers omwisselt? Blijft dezelfde ontvanger problemen houden? Of heeft het te maken met  de plaats van de ontvanger - misschien is het wifi signaal te zwak op die plaats?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 12, 2026

Wat gebeurt er als je de tv ontvangers omwisselt? 

De 2e tv ontvanger werkt prima. De 1e tv ontvanger geeft continu aan dat hij dus geen verbinding kan maken, ook na een harde reset.

misschien is het wifi signaal te zwak op die plaats?

Is niet het probleem. De rest heeft geen ontvangst problemen met het(zelfde) wifi signaal.

Misschien toch maar bellen met KPN voor een oplossing.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 12, 2026

Wat gebeurt er als je de tv ontvangers omwisselt? 

De 2e tv ontvanger werkt prima. De 1e tv ontvanger geeft continu aan dat hij dus geen verbinding kan maken, ook na een harde reset.

Dus ook als je ze van plaats verwisselt?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 13, 2026

Als het mogelijk is, probeer hem dan aan te sluiten met een UTP kabel.

Een UTP kabel is altijd de beste oplossing.

En wissel ze om, het WIFI signaal kan wel degelijk te zwak zijn voor de DIW7022.

Dat kan je met een Super WIFI 2 repeater oplossen.

Die kan je huren of kopen bij KPN.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 13, 2026

Er is wat anders aan de hand ​@00 PJ 00 , het lampje gaat niet rood branden als hij geen wifi heeft.
Je kunt het beste even een bel-afspraak maken, dan belt de KPN je op een moment dat jou het uitkomt.
Of  direct bellen met het gratis nummer van de KPN 0800 0402

Bereikbaar op: ma t/m vr tussen 08.00 - 18.00 uur, za. 08:00 - 17:00 uur.

Zon- en feestdagen gesloten.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 13, 2026
Als het mogelijk is, probeer hem dan aan te sluiten met een UTP kabel.

Dit is ook nog een idee. Ga ik doen. Als dit ook niet werkt ….

Er is wat anders aan de hand ​@00 PJ 00 , het lampje gaat niet rood branden als hij geen wifi heeft.
Je kunt het beste even een bel-afspraak maken, dan belt de KPN je op een moment dat jou het uitkomt.

...dan zal ik inderdaad KPN bellen.

Bedankt voor het meedenken.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 13, 2026

Probeer eerst met een UTP kabel.

Mocht het probleem er dan nog zijn, bel dan gratis 0800-0402 of maak een belafspraak.

Dat lampje bovenop brand rood als de DIW7022 uit staat en groen als de DIW7022 aanstaat.

Dus helemaal niets met WIFI te maken.😉

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@00 PJ 00, welkom op de community. Het van plek ruilen wat Wartywolfs voorstelde is in zo'n geval een goede optie. Als het mee gaat met de ontvanger kan het aan de ontvanger liggen, als de andere ontvanger op de bewuste plek hetzelfde vertoont, zal het aan de aansluiting op die plek liggen. Een direct netwerkkabel aansloten op de tv-ontvanger kan ook geen kwaad. Heb je dat al kunnen proberen?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • January 15, 2026

Beste mensen,

De netwerkkabel (UTP) bleek (voor ons) de oplossing te zijn.
Waarschijnlijk door de harde reset was de WIFI optie uitgeschakeld. Na inschakelen van de WIFI optie werkte alles weer normaal.

Probleem opgelost, Bedankt voor de tips en ideeën.

Fijne dag allemaal.

Jasper van KPN
Moderator

Goed om te lezen dat het via de kabel snel was gevonden ​@00 PJ 00! En dat het weer werkt na het weer aanzetten van de wifi is helemaal mooi, dan kan je 'm weer gebruiken zoals je gewend was 🙂

Veel kijkplezier weer en als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.