Skip to main content

Na enkele dagen geeft de nieuwe tv box in de woonkamer geen geluid meer. Van alles geprobeerd met de instellingen, kabels en andere tv maar probleem blijft. Uiteindelijk omgeruild met de tv box uit de slaapkamer en nu wel weer geluid in de woonkamer. Maar nu geen geluid meer  op de slaapkamer, probleem lijkt dus in de tv box te zitten. Graag hulp bij dit probleem of vervanging van de tv box.

De aansluiting op KPN werkt nu vanaf donderdag, internet lijkt goed en stabiel maar inmiddels toch al wel 4 of 5 keer de tv boxen (één op kabel en één op WiFi) moeten resetten omdat er iets misging. Hoop dat dit geen blijvend probleem is en dat ik geen spijt krijg van de overgang van Ziggo (duurder maar wel zonder klachten) naar KPN

Welke KPN tv decoder heb je? 

 

Op WIFI, dan denk ik de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Heb je WIFI via de Box12 of Experiabox in combinatie met SuperWifi2?

 

Wat je kan proberen, als je de DIW7022 heb is:

  1. Zet hem aan en druk op de kpn toets, rechtsboven op de KPN ab, en wacht totdat je een popup scherm krijgt en kies voor opnieuw opstarten.
  2. Houd de knop met de 3 kleurtjes ingedrukt en zeg “volume maximaal” 

Dus volume altijd regelen op de tv of soundbar.

Je kan de KPN ab met de tv koppelen.


Het is de DIW022, opnieuw opgestart maar heeft geen effect (ik krijg ook geen mogelijkheid om volume op maximaal te zetten). Afstandsbediening werkt ook op de tv. Denk toch dat er een nieuwe box moet komen…


@Berry999 

 

Bel gratis 0800-0402

OF

Vul je profiel van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderater (KPN medewerker) het voor je nakijken.

I.v.m. drukte kan dat een paar dagen duren. 


Inmiddels contact gehad met de klantenservice en er is een nieuwe tv box onderweg, ik zal nog laten weten other probleem hiermee is opgelost


Hi @Berry999, welkom hier. 

Fijn om te lezen dat er een nieuwe box onderweg is. Laat je hier nog even weten of het geluid weer werkt met de nieuwe box? 

Ik hoor graag van je. 


Probleem is inderdaad verholpen met de nieuwe tv box, geluid was direct weer terug. Wel om de paar minuten een kleine hapering in het geluid waardoor er soms een woord wegvalt, dus wel een beetje irritant. Nu ook via de kabel aangesloten maar hapering in het geluid blijft. Zou mooi zijn als daar een oplossing voor is


Zou je dit misschien willen testen met een andere kabel naar de televisie? De andere ontvanger op de slaapkamer werkt wel probleemloos wat geluid betreft? Zou je de nieuwe Box12 ook willen resetten voor de zekerheid? 

Als laatste, gebruik je nog een eigen geluidssysteem? Of loopt het geluid via de televisie?