Skip to main content

Ik heb soortgelijke issues al maandenlang. Een paar keer per week wiilekeurig AndroidRecoverymode, Daarnaast ook regelmatig ernstige traagheid bij navigatie door de menu’s soms tot wel 30sec wachten voordat het menu weer reageert. 
Al meerdere malen contact gehad met support. 
Komt voor op beide TV+kastjes, beide bedraad aangesloten  

Reset via menu, reset via paperclip, 60 sec stroomloos, verwisselen kastje, niets heeft resultaat. 

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Ik heb soortgelijke issues al maandenlang. Een paar keer per week wiilekeurig AndroidRecoverymode, Daarnaast ook regelmatig ernstige traagheid bij navigatie door de menu’s soms tot wel 30sec wachten voordat het menu weer reageert. 
Al meerdere malen contact gehad met support. 
Komt voor op beide TV+kastjes, beide bedraad aangesloten  

Reset via menu, reset via paperclip, 60 sec stroomloos, verwisselen kastje, niets heeft resultaat. 

Heb nu nieuwe kastjes gekregen en mijn probleem is tot op heden niet meer terugkomen misschien dat de beheerder dit hier ook voor jou op wilt pakken @Erik_ 

Mvg Erwin 


Hoi @JohanTh . Mijn eerste ingeving was  : “Die box deugt niet en er moet even een nieuwe naartoe.”

Maar jij zegt dat het op twee(!) tuners zo is? Hoe zijn die aangesloten? Rechtstreeks op het modem? Of zit er ergens een switch o.i.d. tussen?


Hoi @JohanTh . Mijn eerste ingeving was  : “Die box deugt niet en er moet even een nieuwe naartoe.”

Maar jij zegt dat het op twee(!) tuners zo is? Hoe zijn die aangesloten? Rechtstreeks op het modem? Of zit er ergens een switch o.i.d. tussen?

Erwin dit is al vaker voorgekomen en moet mijn inziens onderzocht worden want dit klinkt als een serieus issue.

Verstandig om dit te laten escaleren naar een oplosgroep of 2 de of derde lijns ik weet niet hoe dat bij KPN gaat met escalaties.

mvg


Hoi @JohanTh . Mijn eerste ingeving was  : “Die box deugt niet en er moet even een nieuwe naartoe.”

Maar jij zegt dat het op twee(!) tuners zo is? Hoe zijn die aangesloten? Rechtstreeks op het modem? Of zit er ergens een switch o.i.d. tussen?

Erwin dit is al vaker voorgekomen en moet mijn inziens onderzocht worden want dit klinkt als een serieus issue.

Verstandig om dit te laten escaleren naar een oplosgroep of 2 de of derde lijns ik weet niet hoe dat bij KPN gaat met escalaties.

mvg

Ja, zeker als het twee ontvangers betreft. Maar ik wacht nog op antwoord van @JohanTh . We moeten eerst de situatie thuis als boosdoener uitsluiten. 


Ik had er nog wel een unmanaged switch tussen zitten, deze heb ik er zojuist tussenuit gehaald. Ik kijk het even aan. 


Ik had er nog wel een unmanaged switch tussen zitten, deze heb ik er zojuist tussenuit gehaald. Ik kijk het even aan. 

De switch er tussen uit maakt niets uit dat is niet de oorzaak.

unmanaged of niet werkt beide.

Ik heb ook een switch die schijnbaar geen igmp snooping ondersteunt en tot werkt het gewoon dus dat is geen oorzaak.

Als is een aansluiting zonder iets ertussen dus rechtstreeks altijd beter.

mvg


Ik had er nog wel een unmanaged switch tussen zitten, deze heb ik er zojuist tussenuit gehaald. Ik kijk het even aan. 

We zijn een paar dagen verder, @JohanTh, hoe is het nu?


Ondertussen weer een stap verder, na het direct aansluiten op de experiabox geen verschil gemerkt, er is ondertussen een KPN monteur geweest, met 2 nieuwe kastjes…. Helaas, vandaag weer Android recovery mode, afgelopen week ook een aantal keer spontane herstart gehad of helemaal vastgelopen kastje.

Begin een beetje ten einde raad te worden.


Wil je jouw forumprofiel invullen, @JohanTh? Reageer hier weer als je dat gedaan hebt, dan kunnen we hier wat verder naar kijken.


Hier was toch iets voor gemaakt in de laatste update een quickfix of vergis ik mij nu?


Ik zie dat je je profiel hebt ingevuld, @JohanTh .  Maandag ga ik hier samen met @Erik_  naar kijken. 


Hier was toch iets voor gemaakt in de laatste update een quickfix of vergis ik mij nu?

Ik weet het niet, Thijs.  @Erik_  is al vrij. Maandag gaan we samen kijken.


Dit is een beetje blijven liggen, excuses, @JohanTh. Hoe is het nu, ervaar je nog steeds wat je vorige maand aangaf:

Ondertussen weer een stap verder, na het direct aansluiten op de experiabox geen verschil gemerkt, er is ondertussen een KPN monteur geweest, met 2 nieuwe kastjes…. Helaas, vandaag weer Android recovery mode, afgelopen week ook een aantal keer spontane herstart gehad of helemaal vastgelopen kastje.

Begin een beetje ten einde raad te worden.

Zo ja, op beide nieuwe TV+ Boxen, of een van tweeën? Als het een van de twee is, wil je de laatste paar cijfers van het serienummer eens doorgeven?

 

Hier was toch iets voor gemaakt in de laatste update een quickfix of vergis ik mij nu?

Dat was een verduidelijking van de tekst op het AndroidRecovery scherm. Bij de meeste mensen die op dat scherm terechtkomen is een herstart voldoende. Dat is beter uitgelegd. Maar als het zo herhaaldelijk voorkomt, dan is er iets verder aan de hand. Het is alleen heel lastig om daar de vinger op te leggen.


Was inderdaad op beide TV+ boxen.

Aantal weken geleden is er nog een monteur geweest, toen is de FTU vervangen voor een nieuwe. Sinds die dag heeft het ca 2 weken geduurd voordat er weer een Android Recovery mode heeft opgetreden. In de tussentijd is de software al weer een paar keer geupdate en heb ik geen android recoverymode meer gezien. Wel gebeurt het nog regelmatig dat de TV+ box vastloopt, erg traag is of zelfs herstart. Het lijkt erop dat het vastlopen/herstarten het meest voorkomt als er geswitched wordt naar een geinstalleerde app zoals bv youtube. De traagheid wordt vooral ervaren in de TV Gids.

Als ik eerlijk ben, kan ik niet geloven dat de FTU oorzaak is geweest bij de fouten met android recoverymode.
Voor mijn gevoel blijft het gewoon een buggy software/firmware van de TV+, waar nu dan een redelijk stabiele versie inzit??


Ah, dat is wel een interessante ontwikkeling. Het klinkt alsof er dan wellicht in jouw verbinding micro-onderbrekingen hebben gezeten. Niet genoeg dat je er verder echt iets van hebt gemerkt, maar blijkbaar wel genoeg om de TV+ Box van te doen schrikken. 

Blijft alsnog dat je andere zaken ervaart die niet ideaal zijn. En die ik ook niet herken als algemeen voorkomende dingen. Dan is het nuttig om toch nog wat breder te kijken naar hoe de TV+ Boxen zijn aangesloten, wat er verder aan apparatuur is, etc. Als je daar wat meer over kunt vertellen, kunnen we meedenken.


Reageer