Skip to main content

TV+ Box geeft na afsluiten van opname een andere aan dan zojuist bekeken

• April 23, 2025
  • 23 reacties
  • 177 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+9

Sinds 3 weken heb ik TV+. Ik heb in die 3 weken veel opgenomen programma's bekeken. Als ik zo'n opname bekeken heb, druk ik altijd op Terug-knop van de afstandsbediening. Daarna staat de cursor in de opnamelijst op de betreffende opname. Handig want dat kan ik 'm met de rode knop meteen verwijderen.

Echter, ik heb verschillende keren meegemaakt dat de cursor niet op de net bekeken opname staat maar op een andere opname. Met natuurlijk het risico dat ik per ongeluk een opname verwijder die ik nog niet bekeken heb.

Graag een oplossing voor dit probleem.

23 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Katana321, goed dat je dit meldt! Inderdaad niet de bedoeling dat je de verkeerde opname kwijt bent zo.

Ik ben benieuwd, is dit te reproduceren? Gebeurt het bijvoorbeeld altijd, op een specifieke plek in de opnamelijst? 
Staat de cursor dan ook op een opname ernaast, of heel ergens anders? 

Hoe meer details hoe beter, als wij dit ook kunnen reproduceren dan is het beter op te lossen.

Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • April 27, 2025

---

Ik ben benieuwd, is dit te reproduceren? Gebeurt het bijvoorbeeld altijd, op een specifieke plek in de opnamelijst? 
Staat de cursor dan ook op een opname ernaast, of heel ergens anders? 

---

Het is de afgelopen weken 3 a 4 keer voorgekomen. Sinds ik dit topic geopend heb, is het niet meer voorgekomen. Wat ik mij nog herinner van die paar keer is dat de cursor op een opname in de buurt stond, Het was in elk geval een nieuwere opname: bijv de opname die erboven stond. Maar volgens mij is het ook eens geweest dat het ging om een opname die 2 a 3 plekken boven de net bekeken opname stond.

Ik heb gisteravond en ook vanmorgen geprobeerd het probleem te reproduceren maar dat is niet gelukt. Het lijkt dus at random te gebeuren.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Check, dan hoop ik dat het niet meer terugkeert, maar je melding staat in elk geval genoteerd. Dank voor het toelichten!

Mocht het toch weer gebeuren en mocht je een patroon ontdekken of het kunnen reproduceren, laat het hier dan weten! 

Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • May 13, 2025

En vanavond had ik het weer. Na het bekijken van een opname drukte ik op de terug-knop. Daarna stond de cursor op een andere opname.

@Sanne van KPN Ik heb jouw bericht maar niet meer als 'Antwoord'  aangemerkt.

Graag dit probleem oplossen.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • May 13, 2025

Werd er tijdens het kijken van de opname toevallig een nieuwe aflevering van dezelfde serie opgenomen?

Ik kan  me voorstellen dat die nieuwe afl dan vooraan de opname lijst is toegevoegd en de rest een plaatsje opschuift…

Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • May 13, 2025

Nee, het was een film en niet een aflevering van een serie.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • May 13, 2025

Okee. Als film staat die in de algemene opnamelijst.  Werd een willekeurige andere opname afgerond tijdens het kijken van die film?  Ook die wordt dan vooraan in de algemene opnamelijst toegevoegd.

Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • May 14, 2025

De cursor op een andere oude opname.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • May 14, 2025

Okee.  Werd iets anders opgenomen terwijl je die film aan het kijken was?

Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • May 14, 2025

Okee.  Werd iets anders opgenomen terwijl je die film aan het kijken was?

Ja. Maar of dat een verband heeft?

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik breng het weer onder de aandacht ​@Katana321! Dank voor het melden. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

We hebben dit nagevraagd, ​@Katana321, en het team geeft aan dat het wel waarschijnlijk is dat dit komt doordat er dan, tijdens het kijken, een nieuwe opname is gemaakt.

Ik zie hier verder ook niet echt meldingen over. Als je dit met enige regelmaat ervaart, zou je er dan eens actief op kunnen letten of er inderdaad dan in de tussentijd een nieuwe opname bij is gekomen?

Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • May 21, 2025

We hebben dit nagevraagd, ​@Katana321, en het team geeft aan dat het wel waarschijnlijk is dat dit komt doordat er dan, tijdens het kijken, een nieuwe opname is gemaakt.

Ik zie hier verder ook niet echt meldingen over. Als je dit met enige regelmaat ervaart, zou je er dan eens actief op kunnen letten of er inderdaad dan in de tussentijd een nieuwe opname bij is gekomen?

Dus als er op het moment dat ik een opname aan het kijken ben, een nieuwe willekeurige opname gestart wordt/is, dan kan dat dit gedrag veroorzaken?… OK, vreemd.

@Erik van KPN ik blijf er de komende tijd op letten.

Voor de zekerheid deze aanvulling:

Zoals ik hierboven al schreef: het is tot nog toe niet gebeurd bij het kijken van een aflevering van een serie. Het was elke keer bij het kijken van een film, losse opname dus.

En als ik na het kijken van die film op de Terug-knop drukte, stond de cursor ineens op de film die boven de net bekeken film stond.

Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • May 24, 2025

@Erik van KPN Ik heb het gisteravond en vanmorgen eens uitgebreid getest en kon het probleem reproduceren. Het vermoeden van het tv-team klopt: 

Als ik een losse opname zoals een film bekijk en er begint dan de opname een ander programma, dan staat, na het drukken op de Terug-knop, de cursor op het programma boven de net bekeken film. 

Dit gebeurt niet bij het kijken van een aflevering van een serie. Dat heb ik ook getest.

Dit is dus een bug die opgelost moet worden. Graag doorgeven aan het tv-team.

Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • May 24, 2025

En n.a.v. het bericht van ​@Wartywolfs hierboven heb ik net ook nog iets anders getest. Namelijk wat er gebeurt als tijdens het kijken van een opname twee andere opnames worden gestart. Na het drukken op de Terug-knop staat de cursor dan 2 plaatsen boven de net gekeken opname.

Wat ​@Wartywolfs al vermoedde, klopt dus. De opnamelijst verschuift waardoor de cursor boven een andere opname komt te staan.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 24, 2025

Sinds 3 weken heb ik TV+. Ik heb in die 3 weken veel opgenomen programma's bekeken. Als ik zo'n opname bekeken heb, druk ik altijd op Terug-knop van de afstandsbediening. Daarna staat de cursor in de opnamelijst op de betreffende opname. Handig want dat kan ik 'm met de rode knop meteen verwijderen.

Echter, ik heb verschillende keren meegemaakt dat de cursor niet op de net bekeken opname staat maar op een andere opname. Met natuurlijk het risico dat ik per ongeluk een opname verwijder die ik nog niet bekeken heb.

Graag een oplossing voor dit probleem.

Ik ken dit verschijnsel ​@Katana321 . Al heb ik dan gelukkig niet zo'n haast met verwijderen.

Je dient de 'terug’ knop echt héél kort in te drukken. Korter dan 1 seconde! Doe je het ietsje langer dan komt het op het begin van het opname-overzicht.

Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • May 24, 2025

@PeterG Ik druk dus de Terug-knop kort in. En dan kan genoemd verschijnsel zich voordoen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 24, 2025

🤔

Ik zal er eens op letten. Maar zó komt het me weer niet bekend voor.

Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • May 24, 2025

Ik denk dat het hier regelmatig voorkomt, omdat wij alles wat we willen kijken opnemen. Er worden dus regelmatig opnames gestart.

Maar je kunt het heel eenvoudig reproduceren: Plan maar eens een of meer opnames in die over ongeveer een kwartier beginnen. Daarna een opname kijken en dan stop je die na 20 minuten. Dan staat ineens de cursor boven een andere opname.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 24, 2025

omdat wij alles wat we willen kijken opnemen.

Ik kijk ook niets live! 😀 Lekker reclame skippen. Of de misdaad in Boulevard.

Alleen sport kijk ik live. (F1, eredivisie voetbal, ATP tennis)

Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • July 3, 2025

@Erik van KPN Ik heb het gisteravond en vanmorgen eens uitgebreid getest en kon het probleem reproduceren. Het vermoeden van het tv-team klopt: 

Als ik een losse opname zoals een film bekijk en er begint dan de opname een ander programma, dan staat, na het drukken op de Terug-knop, de cursor op het programma boven de net bekeken film. 

Dit gebeurt niet bij het kijken van een aflevering van een serie. Dat heb ik ook getest.

Dit is dus een bug die opgelost moet worden. Graag doorgeven aan het tv-team.

​

En n.a.v. het bericht van ​@Wartywolfs hierboven heb ik net ook nog iets anders getest. Namelijk wat er gebeurt als tijdens het kijken van een opname twee andere opnames worden gestart. Na het drukken op de Terug-knop staat de cursor dan 2 plaatsen boven de net gekeken opname.

Wat ​@Wartywolfs al vermoedde, klopt dus. De opnamelijst verschuift waardoor de cursor boven een andere opname komt te staan.

@Erik van KPN  Je hebt in dit topic niet meer gereageerd, maar hierboven dus de bevestiging. Is dit probleem inmiddels definitief onder de aandacht van het tv-team?

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Het is dus dat de cursor verschuift met net zoveel plaatsen als dat er nieuwe opnames bijkomen. Dat staaft dan het vermoeden dat het tv team al had. Is een lastige, in de zin dat we hier eigenlijk niet echt klachten over zien. Niet alleen hier niet, maar ook bij andere ingangen niet. Dus van daaruit is het niet iets waar het team dan een hoge prioriteit aan geeft. En het tweede punt is dan of je dit echt als een bug zou moeten opvatten. In de basis komt de cursor op dezelfde plek terug, alleen is die plek nu een ander programma geworden omdat er een of meer nieuwe opnames zijn. Het zal bij mij ook met enige regelmaat moeten voorkomen (ik neem ook alles op) maar het is niet iets dat me ooit actief is opgevallen.

Ik neem het nog een keer mee, maar ik vermoed dat het ergens aan het einde van de lijst terecht komt. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • September 25, 2025

Het probleem wordt opgelost met deze update !