Skip to main content
Beantwoord

TV+ box geen geluid, pas na omslachtige stappen werkt het

• April 18, 2025
  • 6 reacties
  • 222 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Hallo allen,

Paar weken geleden TV+ kastjes gekregen. Via HDMI (kabel geleverd bij TV+ box) naar TV (Samsung, HDMI1 poort). KPN afstandsbediening gekoppeld, ook voor TV geluid. Na aanzetten van beide (volgorde willekeurig) krijg ik geen geluid op de TV. Ook Netflix via TV+ kastje geeft geen geluid. Netflix via TV geeft wel geluid.

Als na aanzetten blijkt dat er geen geluid is, ga ik naar de instellingen van het TV+ kastje, kies Geluid, en klik ergens. Dan ga ik met de TV AB (omdat ik daar de TV settings mee kan openen) ook naar Geluid, klik ook weer, sluit dan af. Dan doet het geluid het meestal wel. Er is dan door mij niets gewijzigd.

Vandaag bleek dat als ik beide aanzet, dan op TV Netflix open, wat kij, en dan afsluit, dat dan ineens het geluid van het TV+ kastje het wel doet. 

Ik heb al wat zaken geprobeerd, maar een definitieve oplossing nog niet gevonden. Ik kan het helaas niet beter omschrijven. Het lijkt erop dat de (geluids) verbinding tussen het kastje en de TV niet (of niet goed) tot stand komt. 

Als iemand een idee heeft wat nog meer geprobeerd kan worden, dan hoor ik dat graag!

thx. GJ

ps. Er is wel altijd beeld.

Beste antwoord door gertjana

Soundbar werkt prima met optische kabel. 2e kastje lijkt nu ook goed te werken (andere hdmi kabel).

dank voor de hulp en adviezen! Vraag kan gesloten worden.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • April 22, 2025

Hoi ​@gertjana, ik denk ook graag mee. 

Ik lees dat je meerdere TV+ boxen hebt ontvangen en dit dus op meerdere televisie gebruikt. Heb je dit probleem om meerdere televisies? Zo niet, zou je de TV+ box die problemen geeft met de Samsung tv eens willen omruilen met een andere TV+ box? Ik ben dan benieuwd of dit ook gebeurt met een andere of dat het probleem meeverhuisd met de TV+ box. Dan weten we beter of het aan de TV+ box ligt of in de samenwerking met die specifieke televisie. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • April 22, 2025

Hallo Alex. Ik heb de kastjes omgeruild, maar helaas. De 2e tv gebruiken we zelden. Ik heb die eerst getest, geluid deed het. Kastje naar huiskamer, zelfde probleem. Huiskamerkastje op 2e tv ook zelfde probleem. 
voor beide geld dat als ik in het menu van de tv+ een beetje heen en weer klik, er ‘opeens’ geluid is. Het lijkt erop alsof de hdmi wakker moet worden (als je dat zo kan zeggen). De huiskamer tv is een Samsung UE49RU7300WXXN. De andere tv is ook een samsung, maar ouder. Buiten de hdmi kabel van de tv+ box zit er verder geen hdmi kabel in. Dit is de kabel die meegeleverd werd. Ik heb hdmi1, 2 en 3 geprobeerd. Bij hdmi3 staat ook nog (ARC), ik weet niet of die moet werken. Ik vermoed dat het idd iets met de tv van doen heeft. Als het goed is komt er van de week een soundbar, kijken of die het wel goed doet. Wordt vervolgd… mocht jij nog ideeën/tipe hebben, dan hoor ik dat graag. Ter info, bij het vorige kastje (uit 2013?) hadden we dit nooit.. thx!

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • April 22, 2025

De soundbar is er. Aangesloten via optische kabel op tv+ kastje. Dat geeft (tot nu toe) iedere keer direkt geluid. Nadeeltje is dat de soundbar niet uitgaat als het kastje uitgaat, maar dan trekken we de stekker er maar uit. Dus het hdmi geluid probleem is een soort van opgelost in de huiskamer. De 2e tv heeft nog wel het probleem. Ik ga straks updaten, kijken of dat helpt.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • April 29, 2025

Hi gertjana, Ik probeer ook mee te denken en als ik die televisie opzoek zie ik niet zo snel waarom dit niet zou werken. 

Mag ik het nog kort samenvatten en een aantal optie geven?

• Beide tv-boxen werken dus niet op de UE49RU7300WXXN? 
  • Zou je ook een andere HDMI kabel willen proberen? 
  • Zou je na willen kijken bij de Geavanceerde geluidinstellingen of S/PDIF output uit staat en de Soundbar op de HDMI ARC willen aansluiten? 
  • Probeer ook de televisie eens te resetten, die optie moet er wel zijn in de instellingen van de televisie

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • Antwoord
  • May 5, 2025

Soundbar werkt prima met optische kabel. 2e kastje lijkt nu ook goed te werken (andere hdmi kabel).

dank voor de hulp en adviezen! Vraag kan gesloten worden.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26

Fijn om te lezen, graag gedaan uiteraard en dankjewel voor de terugkoppeling hier.