Skip to main content

6a ethernetkabel gekocht en aangesloten, bleek ik maar 90mbps te halen. Klantenservice gebeld, die zeiden dat kabel dan kapot moest zijn. Naar elektronica winkel geweest en betere 6a ethernetkabel gekocht. Aangesloten met zelfde resultaat. Klantenservice gebeld en na veel vijven en zessen werd geregeld dat er een monteur langskwam. Die zijn gisteren geweest en na veel testen enz. kwamen ze tot de conclusie dat het KPN+tv kastje niet meer dan 90 mbps kan leveren. Omdat ze het niet zeker wisten hebben ze nog iemand gebeld maar die wist het ook niet. Glasvezel en modem zijn in orde, down- en upload via wifi op tv 448 en 196 ruim voldoende. Kreeg advies dat ik geen kabel nodig had. Heb van LG een 65inch en 86inch tv in huis. Beste beeld op you tube bij 4k documentaires. Moet ik nu een ethernetkabel aanschaffen en hoe krijg ik voldoende mbps?

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt
 

De TV+decoder LAN-poort is softwarematig begrensd op 100Mbit/s en dat zie je in je modem terug, de snelheid die het apparaat aan kan en niet de snelheid van de LAN-poort van de modem, want die is standaard 1Gigabit.

Hier vergissen al meer forumleden zich mee, de snelheid van de LAN-poort op de modem wordt verkeerd geïnterpreteerd. Als je de specificaties van de modem nakijkt zie je dat de 4 LAN-poorten en 1Gigabit aankunnen en als je dan bijvoorbeeld de DIW7022 aansluit wordt de verbinding binnen de modem ook oranje, zijn 100Mbit/s aan de LAN-zijde van de decoder dus @Lieven en Jolanda 


Hoe is het toch mogelijk dat een KPN medewerker dat niet weet. Alle tv ontvangers van KPN werken op 100 mbit. De oudere tv ontvangers hebben poorten die technisch gewoon niet hoger kunnen. De nieuwste TV+ ontvanger zou wel 1000 mbit aankunnen, maar KPN heeft die softwarematig op 100 mbit gezet.

Tv kijken gebruikt maar iets van 15 mbit ofzo. Dus 100 mbit is zat voor een tv ontvanger. 


Gisteren (11 augustus) de hele dag met de vip7022 gekeken op Ned 1 en Bcc first geen abnormale waarden ca 14.0 en 7.1 Mbps gemeten. De pieken zijn van verscillende apps die ik gebruikte op dit platform.

 


Met wat voor software meet je dat @Koos Slingerland , ik ben gek op dat soort dingen, meten is weten.?


Voor de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) is 100 Mb/s ruim voldoende.

En het is een sternetwerk, dus het heeft geen invloed op andere apparaten in het netwerk.

Er zijn waarschijnlijk zelfs apparaten die met 10 Mb/s werken in het netwerk en ook dat maakt niets uit.


Ik gebruik als hardware het IP-link Omada systeem van het kantoor. De omada router is via wan aangesloten op de kpn modem 12. Met de oc200 controler kan ik de diverse waarden monitoren.

De begrenzing van de tv box+ op 100 Mbps is wel te begrijpen.