Skip to main content
Beantwoord

TV+ Box hapert na YouTube

• October 18, 2025
  • 7 reacties
  • 90 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo,

Elke keer na het bekijken van Youtube via het TV+ kastje, hapert het beeld alleen maar bij een normale tv zender. Een speedtest via een app op de ontvanger geeft niks raars aan qua snelheid. Als ik de ontvanger opnieuw opstart werken de zenders weer normaal. Alle apps hebben ook geen haperingen

Zijn er meer mensen met dit probleem? Youtube verwijderen en weer installeren helpt niet

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@WesleyBakker. Vreemde zaak en ik ben het nog niet eerder tegengekomen eigenlijk. Goed dat je al hebt geprobeerd of het herinstalleren van Youtube helpt. Ik wil je aanraden om ook eens zoiets soortgelijks te proberen met de KPN TV+ app. 

Je gaat naar Instellingen (tandwieltje) → Apparaat → Apps → KPN TV+ → Gegevens wissen → Ok. Je moet dan een paar dingen opnieuw instellen, maar al je streamingsapps blijven gewoon ingelogd. 

Laat maar weten of dit iets geholpen heeft!

7 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 20, 2025

Hoi ​@WesleyBakker. Vreemde zaak en ik ben het nog niet eerder tegengekomen eigenlijk. Goed dat je al hebt geprobeerd of het herinstalleren van Youtube helpt. Ik wil je aanraden om ook eens zoiets soortgelijks te proberen met de KPN TV+ app. 

Je gaat naar Instellingen (tandwieltje) → Apparaat → Apps → KPN TV+ → Gegevens wissen → Ok. Je moet dan een paar dingen opnieuw instellen, maar al je streamingsapps blijven gewoon ingelogd. 

Laat maar weten of dit iets geholpen heeft!

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 20, 2025

Iets met klok en klepel maar wie weet helpt het: op een Android telefoon zijn apps nooit echt uit, geloof ik. (Tenminste: ik krijg steeds meldingen dat apps die ik lang niet gebruikt heb, uitgeschakeld worden. 🤔 Maar kan best zijn dat ik die melding verkeerd begrijp!) Geldt dat ook voor Android TV?

Zo ja: kan dat betekenen dat apps nog geheugen gebruiken nadat je naar een andere app (in dit geval de KPN TV launcher app) gaat? En kan het zijn dat de KPN launcher dan te weinig geheugen heeft om genoeg in de buffer te zetten? En maakt het aantal apps dat iemand installeert nog uit voor de prestaties van de KPN launcher app?

(Nogmaals: ik vraag het me af, ik zeg niet dat dit zo is.)

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • October 20, 2025

Iets met klok en klepel maar wie weet helpt het: op een Android telefoon zijn apps nooit echt uit, geloof ik. (Tenminste: ik krijg steeds meldingen dat apps die ik lang niet gebruikt heb, uitgeschakeld worden. 🤔 Maar kan best zijn dat ik die melding verkeerd begrijp!) Geldt dat ook voor Android TV?

Op Android TV kan je bij Settings → Apps → Special app access → Energy optimization instellen. Bij aan wordt de app automatisch afgesloten als het noodzakelijk is. Bij uit wordt de app op de achtergrond actief gehouden.

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • October 20, 2025

Als er een probleem is met een app of met de KPN launcher dan volg ik dezelfde stappen als ​@Arjan van KPN aangeeft, maar dan i.p.v. 'Gegevens wissen' doe ik 'Cache wissen'.

Hij bouwt een buffer/heugen op en die leeg je dan weer. App start dan daarna alleen de 1ste keer iets trager op, maar je hoeft niet alles opnieuw in te stellen.

Kan ook een tipje zijn 😊

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • November 22, 2025

Mogelijk lost dit ook mijn probleem op?

Telkens als ik vanuit de Youtube app op KPN TV+ terugklik naar de gids, start de ontvanger opnieuw op.

Forum|alt.badge.img+3

Gids is ook een ramp na gebruik van apps en pluspakket!

Zie mijn andere topics. 

Herstarten is het enige wat helpt. Heb het idee dat het ook erger wordt met de nieuwste software updates.

Naast de bestaande problemen hebben we nu ook verschuivingen in dagen. 

En het is een bijzonder instabiel stukje software.

En voorlopig zullen we het er mee moeten doen. Ik denk totdat kpn met de opvolger van het kpn tv+ kastje komt.

Frans123
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • November 24, 2025

Het is ook keer tijd dat KPN met een nieuwe TV+ box komt met meer ramgeheugen. 

Want het android software en de TV launcher is voor de huidige KPN TV + kastje iets te zwaar. 

En desnoods met android 16 erop.