Hallo @Wim V.W. , nee daar is geen oplossing voor, de TV+decoder en de voorganger, de 5202, hadden beide al geen aanduiding meer. Het is nu alleen zichtbaar via je tv-scherm.
Â
Sinds 2019 levert kpn aan nieuwe klanten al een ontvanger zonder display.
Zonder die display verbruikt de ontvanger ook minder elektriciteit. Wat goed is voor je portemonnee. En het milieu.
Het tv kanaal is nogal overbodig om te zien op de ontvanger. Dan staat zeker de tv aan en kun je dus zien welke zender aanstaat. Op de BBC na hebben ze allemaal een logo.
Radio wissel je meestal niet. Staat hele dag op zelfde zender.
Mijn moeder van 86 is zeer onlangs van de Arris HMB2260 naar de displayloze Arris VIP5202 gegaan. Ze was er in no time aan gewend.
Zelf vond ik die brandende display met het zendernummer tijdens tv kijken nogal afleiden. Meestal zette ik er wat voor. Heb jarenlang tv via Ziggo gekeken zonder display. Toen nog analoog via ontvangst op die tv's zelf. Die hadden ook geen cijferdisplay.
NB. Overstappen om weer een display te hebben is zinloos. Die heeft geen enkele provider meer.
Niet helemaal eens met PeterG. Bij ons staat de radio alleen aan als we echt luisteren. Aangezien ik van klassieke muziek houd en niet elk programma van radio 4 waardeer, schakel ik nogal eens om naar ander zenders. Dan is het zichtbaar hebben van de display prettig en hoef je geen tv aan te zetten.
Dan is het zichtbaar hebben van de display prettig en hoef je geen tv aan te zetten.
Tijdens het intoetsen van het zendernummer zag je dat ook al niet. Ik doe dat gewoon met de tv uit. De nummers van mijn circa 10 radiozenders weet ik uit het hoofd wel. Als je een lijst wilt...