Skip to main content

Ik ben nu ca 3 weken rechtstreeks klant bij kpn en mijn tv box geeft veel issues, een paar voorbeelden van de afgelopen weken: 

geluid en beeld niet altijd synchroon, met name bij ‘terugkijken’ /bij BBC first loopt nu vanavond  ondertiteling achter / al meerdere malen een melding dat de internetverbinding is verbroken en dat ik modem moet herstarten /  bij terugkijken op pauze gezet en daarna weer afspelen kreeg ik alleen zwart beeld 

Ik was klant bij budget alles in 1 (ook kpn) en daar had ik deze problemen niet 

ik zie hier op forum heel veel topics en kennis maar zie door de bomen het bos niet meer eerlijk gezegd 

Hoi @Wendy S, welkom hier. 

Ik snap heel goed dat je de draad een beetje kwijt bent. Ook omdat je meerdere problemen ervaart.

Heb je de ontvanger al eens een reset gegeven?

Verder ben ik benieuwd welk modem je hebt?

En hoe de tv ontvanger op het modem is aangesloten. Is dat met een kabel of via de wifi? 

Zo ja via de wifi, maak je nog gebruik van versterkers of dergelijke?


Hallo Bart , al meerdere malen kastje uit en aan gedaan  op  advies van klantenservice ook al keer een reset gedaan (alles helemaal uit en meer dan 45 min wachten) , maar problemen bleven 

Laatste dagen gaat t gelukkig wat beter, maar ik kijk ook niet meer terug , wel paar keer tv op pauze gezet en toen liep alles wel lekker 

ik heb zwart modem  ‘kpn box 12b’ 

tv ontvanger met kabel aangesloten 

en gebruik wel wifi maar zonder versterkers (woon in appartement van 75m) 

ik hoop dat t allemaal beetje stabiel wordt en blijft en dat ik dan ook met kpn tevreden kan zijn 

 

 


Alles uit is geen reset. Dat is opnieuw opstarten. 

Wat ik je wil adviseren is om het modem te herstarten door de stekker even 2 minuten uit het stopcontact te halen. Als je glasvezel hebt, dan ook het glasvezelkastje eens 2 minuten van het stroom halen. Die eerst op laten starten, dan het modem en dan de tv ontvanger resetten volgens instructies. Hoe gaat het dan? Goed? Zo niet, dan gaan wij verder zoeken. 


Zelfde probleem hier: nieuwe klant en beeld en geluid niet synchroon op meerdere zenders...klantendienst biedt geen oplossing...

Hallo, hier ook zelfde probleem ..

tv ontvanger resetten  werkt niet 

van zender wisselen werkt niet 

klanten service .. iets met kastje en muur .. werkt niet 

Audi vertraging .. werkt verkeerde kant op … 

zeer irritant 

 

Admin: afgesplitst en verplaatst naar je eigen topic


Zelfde probleem hier: nieuwe klant en beeld en geluid niet synchroon op meerdere zenders...klantendienst biedt geen oplossing...

Hallo, hier ook zelfde probleem ..

tv ontvanger resetten  werkt niet 

van zender wisselen werkt niet 

klanten service .. iets met kastje en muur .. werkt niet 

Audi vertraging .. werkt verkeerde kant op … 

zeer irritant 

 

 

 

@Wendy S 

Dit is een topic van meer dan 6 maanden oud.

Je had veel beter een nieuwe eigen topic kunnen starten.

 

Na 2 updates geleden, moet dit probleem zijn opgelost.

 

Hoe is de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) verbonden met de Experiabox of Box12? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.

En staat hij op multicast en “beste beeldkwaliteit” aangevinkt?

Wat is jouw echte downloadsnelheid?

Meestal is één van deze problemen de oorzaak. 😉

 

Advies aansluitschema KPN is:

Groene lijn is UTP kabel (altijd het beste)

 


Hallo joop2011

dank voor je reactie en je tips

ik gebruik dit forum nu 1e keer en had geen idee hoe t werkt , was al blij dat ik een topic zag dat aansloot op mijn probleem, vandaar dat ik daarop verder borduurde en verder niet keek hoe oud dit topic al was 🙄

 

Mijn tv ontvanger is rechtstreeks via kabel (rood) aangesloten op mijn glasvezel kastje 

mijn download snelheid weet ik niet?

en wat betreft

‘En staat hij op multicast en “beste beeldkwaliteit” aangevinkt?’

waar kan ik deze opties vinden in mijn instellingen?

 

zoals je ziet ben ik behoorlijke ‘nitwit’ qua technologie maar zou super zijn als dit irritante probleem opgelost kan worden 

 


@Wendy S 

 

Multicast en vinkje “beste beeldkwaliteit” aan.

Zet hem aan.

Ga naar het tandwieltje rechtsboven (instellingen)

Ga naar Beeld, daar kan je het zien en indien nodig aanpassen.

 

Snelheid meten, bij voorkeur op een bekabelde Desktop of Laptop.

Zie hier.


Beste @Wendy S, wat jammer om te lezen dat je nog steeds problemen ervaart! Begrijp ik goed dat het nu vooral gaat om beeld en geluid dat niet synchroon loopt op meerdere zenders? Daar is laatst een update voor geweest. Dus ik ben benieuwd of jij alle updates binnen hebt gehaald. Je ziet hieronder hoe je kunt controleren of jouw TV+ Box alle updates heeft gehad:

Ook ben ik benieuwd of je de HDMI-kabel gebruikt die bij de TV+ Box geleverd werd. Zo nee, doe dat alsnog even. Ik hoor graag van je wat je (met de juiste updates en juiste kabels) dan nog precies ervaart. 


Hallo Marcia, 

Ik gebruik inderdaad de door jullie meegeleverde HDMI kabel 

verder heb ik op aanraden van andere gebruiker nog wat in de instellingen gewijzigd 

En nadat ik 2 dagen geleden bij mijn tv ontvanger nog maar een keer handmatig reset heb gedaan , lijkt het beeld en geluid nu behoorlijk synchroon te lopen 

Ik hoop dan ook dat t nu opgelost is