Skip to main content

ik heb een aantal vragen:

1 alles wat ik stream via de 7022 wordt niet aangegeven als uhd of dolby atmos . bij tv info staat ook vermeld : ( hdr/sdr)  sdr

voordat er iets wordt gezegd: uitzendingen en apps allemaal getest met de hdr optie en dolby atmos)

al meerdere hdmi kabels gebruikt allen 4k of 8k geschikt met cec en hdr compatibiliteit. incl de originele kabel.

tv en 7022 volledige reset gedaan. heeft wel invloed gehad op de ek uitzending maar geen hdr  melding op de tv.

de tv zelf geeft bij de apps weer of er hdr of dolby atmos wordt weergegeven. 

 

waar kan dit aan liggen?

niemand?


@steffen1 Ik denk dat je toch in de instelling van jouw TV+ontvanger moet zoeken. Sluit hem aan direct op TV (zonder tussenkomst van een versterker of soundbar) en test met een 4K HDR video met dolby atmos. Of youbtube kan ze zulke test-videos vinden, indien ook deze videos uitgegeven worden met SDR en zonder dolby atmos, post dan hier jouw instelling van de TV+box (video, audio). Als je hier wel met HDR en dolby atmos heb, dan is de oorzaak waarschijnlijk te zoeken in de instelling van jouw versterker of soundbar.


@steffen1 Ik denk dat je toch in de instelling van jouw TV+ontvanger moet zoeken. Sluit hem aan direct op TV (zonder tussenkomst van een versterker of soundbar) en test met een 4K HDR video met dolby atmos. Of youbtube kan ze zulke test-videos vinden, indien ook deze videos uitgegeven worden met SDR en zonder dolby atmos, post dan hier jouw instelling van de TV+box (video, audio). Als je hier wel met HDR en dolby atmos heb, dan is de oorzaak waarschijnlijk te zoeken in de instelling van jouw versterker of soundbar.

even voor het gemak mijn opstelling:

philips 55pus8458/12 

diw 7022 aangesloten op hdmi1 op de TV

nintendo switch aangesloten op hdmi 3 TV

onkyo tx nr609 verbonden op hdmi2 Tv

hdmi 2 is de CEC easylink connectie de versterker staat op hdmi arc ingesteld.

dus de versterker is nu net als een soundbar aangesloten

 

tv ingesteld : hdmi cec arc niet automatisch opstarten

alle hdmi kabels zijn premium 4k 8k. uhd cec gecertificeerd. 

doordat de tv hdmi 2.1 ondersteund en alle ijd hdr formaten ook dolby vision. moet het mogelijk zijn. 

er 8s wel iets veranderd tov de gegevens voor de volledige reset vn de tv en de diw7022(paperclip)

voor:

 

na:

maar alsnog geen hdr 10bit 12bit bij hdr uitzending .

 


@steffen1 Ik denk dat je toch in de instelling van jouw TV+ontvanger moet zoeken. Sluit hem aan direct op TV (zonder tussenkomst van een versterker of soundbar) en test met een 4K HDR video met dolby atmos. Of youbtube kan ze zulke test-videos vinden, indien ook deze videos uitgegeven worden met SDR en zonder dolby atmos, post dan hier jouw instelling van de TV+box (video, audio). Als je hier wel met HDR en dolby atmos heb, dan is de oorzaak waarschijnlijk te zoeken in de instelling van jouw versterker of soundbar.

even voor het gemak mijn opstelling:

philips 55pus8458/12 

diw 7022 aangesloten op hdmi1 op de TV

nintendo switch aangesloten op hdmi 3 TV

onkyo tx nr609 verbonden op hdmi2 Tv

hdmi 2 is de CEC easylink connectie de versterker staat op hdmi arc ingesteld.

dus de versterker is nu net als een soundbar aangesloten

 

tv ingesteld : hdmi cec arc niet automatisch opstarten

alle hdmi kabels zijn premium 4k 8k. uhd cec gecertificeerd. 

doordat de tv hdmi 2.1 ondersteund en alle ijd hdr formaten ook dolby vision. moet het mogelijk zijn. 

er 8s wel iets veranderd tov de gegevens voor de volledige reset vn de tv en de diw7022(paperclip)

voor:

 

na:

maar alsnog geen hdr 10bit 12bit bij hdr uitzending .

 

nog even contact gehad met philips. 

als klant zijnde is het lastig om informatie re krijgen. wel zijn we eruit dat het daadwerkelijknde kpn box is waar het vandaan komt. van hieruit komt geen goed signaal om hdr hlg ed in te schakelen op de philips tv. 

hopelijk kan kpn er iets mee.

 


TV+ Box bekabeld aansluiten of met wifi


Reageer