Skip to main content

Sinds 1 week heb ik de nieuwe kpntvbox+

Deze functioneert echter alleen in unicast (rechtstreekse aansluiting op kpn v12)

Wat is de oplossing in deze ?

Hoi @Edwin 333 

Er is donderdag een nieuwe update uitgerold die bij sommige gebruikers met een FritzBox modem leidt tot vastlopers in beeld en geluid bij live tv. Het simpel een minuutje stroomloos maken van zowel het glasvezelkastje als de frtizbox modem lost het probleem ook weer op. Als jij ook een fritzbox met glasvezel hebt zou het jou misschien ook kunnen helpen.  De instellingen van je tv+ kastje kunnen dan gewoon weer op multicast en beste beeldkwaliteit als het goed is. Succes  


Dank @Edwin 333 

Ik heb een V12 modem.

Overstappen naar FritzBox aan te bevelen?


Overstappen naar FritzBox aan te bevelen?

Voor televisie kijken heeft dat mijns inziens weinig zin, zowel de V12 als de FRITZ!Box zouden gewoon prima moeten werken.


Hoi @Nico G voor de beeldkwaliteit van TV hoef je dat niet te doen.

 

De Fritzbox is als eigen modem aan te schaffen en in te stellen of te huren met KPN support. Het voordeel is dat je er veel meer kunt instellen zoals bijvoorbeeld een eigen VPN server en rechtstreeks een dect telefoon aansluiten. Maar voor TV+ zou het niet mogen uitmaken. Misschien als lucky shot ook de V12 en je glasvezelkastje een herstart geven, misschien dat het toch helpt en je bent maar paar minuutjes offline..


Dank @Danielthuis 

Alles is al diverse malen gereset en herstart.


@Nico G balen zeg, heb je ook een snelheidstest gedaan onder het 'help' tabblad? Als dat ook allemaal goed is en het kastje goed (rechtstreeks zonder apparaat er tussen) is aangesloten op de v12 dan ben ik bang dat er dan een moderator naar moet kijken.


@Danielthuis bedankt, dat lijkt te helpen en komt ook overeen met de problemen die ik had.


@Nico G hoor graag van je als jouw profiel van gegevens hebt voorzien. Dan kan ik eens meekijken. 

Maak je verder ook nog gebruik van een soundbar of iets? Zo ja, hoe is die aangesloten op tv of ontvanger?


Bedankt voor je reactie @Bart_Z 

We hebben meerdere KPN TVbox+ ontvangers.

zowel op TV met Sonos sounbars als op een “kale” TV.

Deze gedragen zich alllemaal identiek.


Ik heb een KPN tv+ box. Deze werkte afgelopen half jaar goed. Maar afgelopen week een update gedaan en nu hebben sommige zenders/uitzendingen flink storing. Gisteren SBS6, vandaag NL1.

Het beeld en geluid is flink verstoord waardoor je niet normaal kunt kijken.

Heb 1GB internet glasvezel met fritzbox en app op b.v. ipad werkt wel goed. Speedtest gaf 90MB up/down aan.

Heb zelfs een factory reset gedaan van de kpn tv+ box (en moest alles opnieuw instellen). Maar bij de factory reset wordt er automatisch een update gedaan van de software en werkt het daarna ook niet.

 

Als ik de tv+box op unicast zet, gaat het wel goed, maar dan is de kwaliteit minder.

dag, ik had dit vorige week ook, oplossing voor mij was om de router opnieuw op te starten, daarna geen problemen meer gehad.


Aangezien meerdere ontvangers hetzelfde gedrag vertonen zit het niet in de individuele aansluiting verwacht ik. Maar elkders. Dus ik vind de stap van Joosttiel wel heel goed. 

dag, ik had dit vorige week ook, oplossing voor mij was om de router opnieuw op te starten, daarna geen problemen meer gehad.

Neem dan ook gelijk het glasvezelkastje mee. Haal die minimaal stroomloos voor 2 minuten. En laat die als eerste opstarten, dan pas het modem. 


@Bart_Z 

Bedankt voor je reactie.

Deze actie heb ik eerder uitgevoerd.

Zal deze vanavond, als ik thuis ben, nog een keer uitvoeren.


Heeft het geholpen? Ik verwacht van niet aangezien je het al eerder hebt gedaan. Maar ben toch wel heel benieuwd. 


Dag @Bart_Z  dank voor je alertheid.

Gisterenavond was het mij niet meer gelukt.

Zojuist deze handelingen uitgevoerd, het lijkt weg te zijn 😀

Dank voor je hulpvaardigheid.

 

Ik blijf het uiteraard even goed volgen, heb namelijk eerder gedacht dat het opgelost was dit bleek later niet dan toch niet het geval.


iedereen dank voor alle reacties.

Voor nu hele goede dagen toegewenst.

 

 


Bij mij werkt het ook weer na een herstart van modem en glasvezelkast.


@Bart_Z het is helaas weer terug


Ik heb melding gemaakt nu bij collega's. Binnen 3 werkdagen wordt er contact met je opgenomen. Hoor graag als er contact is geweest. 


Er is contact geweest @Bart_Z 

Diverse reset acties uitgevoerd - het lijkt opgelost zijn

Dank voor je inspanningen


Dat klinkt top! Hopelijk blijft het nu zo! :)