Skip to main content

Dit is een nieuw draadje aangemaakt na eerdere melding(en) in TV+ product updates :

Calispera schreef:
Ik heb sinds vandaag ook de update binnen en loop tegen hetzelfde punt aan. De beeldkwaliteit is niet zichtbaar veranderd. Wat ik wel constateer is dat voor de update kon ik switchen tussen Multicast en unicast. Na de update staat de videomode standaard op unicast. De automatische stand kan ik niet selecteren. Kan wel Multicast selecteren maar deze wordt blijkbaar niet opgeslagen. Heb hem bekabeld aangesloten en heb alleen wel maar een 50/5 aansluiting.

Gebruik deze box sinds de testperiode en heb tot op heden weinig problemen gehad. De grootste issue was het geluidsniveauverschil tussen live en terugkijken/opname. Veel van de andere problemen heb ik niet gehad. Met mijn oude box HBM2260 had ik veel meer storingen dan ik met deze box ooit gehad heb. Maar het zou wel zeer jammer zijn als ik geen Multicast en hogere bitrate kan krijgen.

@Calispera, over jullie multicas/unicast: het is tegenwoordig zo dat TV+ boxen die op een SD profiel zitten automatisch op unicast worden gezet. En zo'n SD profiel is iets dat onder water bepaald wordt gebaseerd op een samenspel tussen beschikbare bandbreedte en aantal ontvangers in je abonnement.  Wat ik nog wel even ga navragen is hoe het precies zit met de zichtbaarheid van de multicast optie. Want als dit het geval is, dan zou je hem ook niet moeten zien. 

Calispera, ik zie dat bij jou het ook zo is dat je maximaal 2 ontvangers kunt, waarvan 1 in HD. Je was tester, en je hebt ook nog een andere Box thuis. Als je die op HD hebt staan, dan zal de TV+ Box op unicast blijven. Je kunt testen, als je die andere ontvanger via de beeldscherminstellingen op SD zet, dan verwacht ik dat je TV+ Box wel weer multicast doet.

…….

@Erik_  De HBM2260 is momenteel niet in gebruik, heb hem aangeslingerd en het blijkt dat deze blijkbaar automatisch al op SD staat en die kan ik ook niet (meer) wijzigen naar HD. Wederom de diw7022 opgestart en kan nog steeds niet wijzigen naar Multicast. Er is toch iets anders loos.
Waarom een SD profiel. Ik heb weliswaar 50/5 abo maar dan zou toch ook 2 ontvangers HD aan moeten kunnen.  En op Multicast zal dit beter gaan dan via Unicast.
Maar goed, het gaat mij niet om 2 ontvangers maar om 1 op maximale kwaliteit (14mb).   

 

Check, dank voor het nakijken @Calispera. Zou je hiervoor een apart eigen topic willen aanmaken? Dan kunnen we dit verder troubleshooten en nakijken. @Katana321, als mijn aanpassing van gisteravond niet heeft geholpen, zou jij je dan ook in dat nieuwe topic willen melden? 

Dank voor jouw aanvulling, ook, @Joris62.

Bij deze de nieuwe topic. Ter aanvulling, ik heb hem ook nog teruggezet naar fabrieksinstellingen, zonder resultaat. En wellicht ten overvloede ik gebruik de TV+ box nog als tester. Normaal gebruikte ik de HBM2260. Maar hier kan ik de videomode ook niet meer wijzigen.

@joop2011 Maar @Arthur_S heeft het ook over de “gewone” tv-ontvangers. En het was een vraag van Erik…

Hij kan 'm juist niet op “multicast” zetten, net als ik. Dat is dus precies het probleem...


@joop2011 exact wat Katana321 zegt.

" op welke kwaliteit niet-TV+ boxen zijn ingesteld (SD, HD Standaard, HD Glas) ” was één van de vragen van @Erik_ die hij aan Calispera  en Katana321  stelde. Om mijn situatie schets te geven was mijn antwoord hier op " Geen andere box ”, omdat ik dus alleen de DIW7022  heb. Wellicht had ik de opmaak van mijn bericht wat anders moeten doen om dit duidelijk over te laten komen.

Nog even voor de compleetheid. Ik kan het dus niet op multicast zetten, zodra ik dit kies dan schiet het direct terug naar unicast.

De versies die ik nu draai zijn:

KPN TV+ firmware: 0.17.4

KPN TV+ app: 1.101.1

 


@Remco_ @Erik_ kan het zijn dat dit topic bij jullie van de radar is verdwenen? 🙃


Hier het zelfde probleem.

2x TV+ box DIW702

Beide niet in te stellen op multicast.

De overige vragen, zelfde als de anderen met dit issue


Ik begin nu wel heel erg benieuwd te worden of @Remco_ of @Erik_ inmiddels al wat meer weten.


Ik begin nu wel heel erg benieuwd te worden of @Remco_ of @Erik_ inmiddels al wat meer weten.

 

Het is ook vreemd dat het bij de ene perfect werkt en bij de andere niet.

 

Ik heb het idee dat er een slechte serie tussen zit. 


 "” op welke kwaliteit niet-TV+ boxen zijn ingesteld (SD, HD Standaard, HD Glas)"”

Snap niet wat je bedoelt, die optie zit helemaal niet op de DIW7022

Dat is gewoon de vraag die door @Erik_ gesteld is en die gaat ook over de "niet TV+ boxen".


Ik heb gisteren ook hier last van gehad. Als ik unicast even selecteer en daarna multicast met beste kwaliteit onthoudt hij de keuze wel. Heeft te maken dat de selectievakjes niet werken, had ook gisteren op een één keuze vraag ook drie opties om zowel Toestemming, Vragen om toestemming als weigeren te selecteren. 

 


@Chrizziey Ik heb het vermoeden dat het bij mij te maken heeft met het feit dat de tv+ box uit de pilot komt en dat hier nog 2 andere/gewone tv-ontvangers staan. En dat misschien met de combi van mijn abo (50/5). 


 

k vermoed van niet.

Hier alleen 2 tv+ kastjes. Ook ik kan het niet op multicast zetten.

Kan het wel selecteren maar als je dan terug gaat en weer bij de settings kijkt staat ie vrolijk op unicaat 

Alles is bekabeld met cat6 aangesloten.

Lijn is 100/100

 

Komt KPN hier nog op terug?


@Remco_ @Erik_ kan het zijn dat dit topic bij jullie van de radar is verdwenen? 🙃

Ja, een beetje wel. Excuses!

 

Ik heb gisteren ook hier last van gehad. Als ik unicast even selecteer en daarna multicast met beste kwaliteit onthoudt hij de keuze wel. Heeft te maken dat de selectievakjes niet werken, had ook gisteren op een één keuze vraag ook drie opties om zowel Toestemming, Vragen om toestemming als weigeren te selecteren. 

Dit zou er mee te maken kunnen hebben, inderdaad. Dat is nu doorgezet naar het tv team (als lostaand iets) en ze kijken of ze gekke dingen met de selectievakjes kunnen reproduceren. 

 

@Chrizziey Ik heb het vermoeden dat het bij mij te maken heeft met het feit dat de tv+ box uit de pilot komt en dat hier nog 2 andere/gewone tv-ontvangers staan. En dat misschien met de combi van mijn abo (50/5). 

Maar het lijkt ook met profielen te maken te hebben. Dat is ook in de basis het idee erachter. Elke klant heeft een tv profiel dat kijkt naar haalbare bandbreedte op je adres en aan de hand daarvan bepaalt hoeveel ontvangers je kunt aansluiten. En ook hoeveel daarvan tegelijk HD kunnen weergeven. Het abonnement dat je hebt is daarvoor niet belangrijk, het gaat echt om de haalbare snelheid op je adres. 

En wat we zien, bijvoorbeeld bij jou, @Katana321, is dat jij ook netjes een profiel hebt waarbij je 6 ontvangers kunt aansluiten, en ook allemaal in HD. Dus die drie die je nu hebt zou geen enkel probleem moeten zijn. Maar toch blijf ik hier in mijn systeem voor je TV+ Box zien dat HD niet goed aan staat. Dat heb ik eerder al eens aangepast in het systeem. Toen heeft het even daar goed gestaan, maar het zit nu weer op die oude situatie. Hierover heb ik zojuist weer gemaild met het tv team.

En voor sommige anderen, zoals @Calispera, zie ik dat hun tv profiel niet aansluit bij de daadwerkelijke bandbreedte. Het huidige profiel geeft aan dat er maar 2 ontvangers aangesloten kunnen worden, waarvan 1 op HD. En dat is niet het passende profiel voor een verbinding met een 50 Mbit abonnement waar dat ook gehaald wordt. Het is me nog niet gelukt dit te laten aanpassen. Hier loopt inmiddels een technisch ticket voor. Komen we op terug zodra er terugkoppeling is.

Ik ben zelf na vanavond een weekje vrij, maar @Remco_  houdt de mail in de gaten.

 

@Dikkedikkie reist, jij zit in een vergelijkbare situatie als Katana. Jouw profiel is meer dan prima, maar ook bij jou zie ik dat het systeem aangeeft dat HD niet ok is voor je TV+ Box. Wacht even af tot we reactie krijgen op de nieuwe mail die ik daarvoor heb verzonden.


@Erik_ we zijn 9 dagen verder. Ik mag toch aannemen dat je collega de mail inmiddels heeft ontvangen.

Dit probleem loopt al een maand bij meerdere klanten. Super irritant .


@Erik_ ik wil niet heel vervelend zijn maar de dit topic staat inmiddels een maand open en 12 dagen gelden vroeg je ons af te wachten tot je reactie had op een mail die je hebt verzonden.

 

Dit gaat veel te traag en men wil graag normaal tv kunnen kijken in de kwaliteit die fatsoenlijk is.


@Erik_ ik wil niet heel vervelend zijn maar de dit topic staat inmiddels een maand open en 12 dagen gelden vroeg je ons af te wachten tot je reactie had op een mail die je hebt verzonden.

Dit gaat veel te traag en men wil graag normaal tv kunnen kijken in de kwaliteit die fatsoenlijk is.

 

Dit draadje is geopend begin april, dus inmiddels al 2 maanden terug. Hoop nu ook dat het een keertje aangepast wordt. 


Ja, ik hoop dat ook. Helaas heb ik voor nu alleen nog maar slecht/geen nieuws. Het technisch ticket dat ik inschoot voor @Calispera is afgemeld zonder oplossing. Deze heb ik zojuist heropend.

Op de andere mail is nog geen inhoudelijke reactie gekomen, @Dikkedikkie reist. Daar heb ik nu een herinnering achteraan gestuurd, want ik zie dat het bij jou nog steeds niet goed staat.

Aanvullend nog wel een vraag aan jou, @Katana321: inmiddels staan bij jou alle drie de ontvangers goed op HD, ervaar jij dat ook zo qua multicast instellingen? Of is dit nog steeds niet goed. 


Ja, ik hoop dat ook. Helaas heb ik voor nu alleen nog maar slecht/geen nieuws. Het technisch ticket dat ik inschoot voor @Calispera is afgemeld zonder oplossing. Deze heb ik zojuist heropend.

Op de andere mail is nog geen inhoudelijke reactie gekomen, @Dikkedikkie reist. Daar heb ik nu een herinnering achteraan gestuurd, want ik zie dat het bij jou nog steeds niet goed staat.

Aanvullend nog wel een vraag aan jou, @Katana321: inmiddels staan bij jou alle drie de ontvangers goed op HD, ervaar jij dat ook zo qua multicast instellingen? Of is dit nog steeds niet goed. 

@Erik_ ik verwijt je niets maar kom op zeg ..hoe lang moet dit duren.

Ik ben het minderen beeld wel een beetje beu.

Jij kan zien dat er qua profiel iets niet goed staat, hoe kan het dan dat dat niet gewoon wordt aangepast....

 


---

Aanvullend nog wel een vraag aan jou, @Katana321: inmiddels staan bij jou alle drie de ontvangers goed op HD, ervaar jij dat ook zo qua multicast instellingen? Of is dit nog steeds niet goed. 

@Erik_ Heb het net opnieuw getest. Nog steeds hetzelfde probleem. D.w.z. ik kan op “multicast” klikken, maar vervolgens staat er in het info-scherm toch weer “unicast".


Ik heb een reactie, en een verzoek, even specifiek voor jou @Katana321, omdat bij ons voor jou het systeem inmiddels wel goed staat. Dus moeten we vinden waar die discrepantie zit. Belangrijkste eerst: herstart je box niet, we hebben loggingen nodig, en die gaan anders verloren. Nog even voor de duidelijkheid, zo gaat het, yes?

  • je selecteert multicast, het rondje wordt groen
  • je verlaat het menu en gaat naar het infoscherm, daar staat unicast

Als je dan teruggaat naar de selectie, staat het rondje dan nog steeds op multicast, of is hij daar dan ook weer teruggesprongen op unicast?

Jouw reactie van gisteravond, was die direct nadat je getest had? In verband met dat ik dan tijdstip van de post kan doorgeven als tijdstip waarop ze in de logging moeten gaan zoeken.

 

@Dikkedikkie reist, voor jou is het zojuist gelukt om de boel in mijn technisch systeem correct te zetten. Wil jij kijken of je nu wel multicast hebt. En zo niet, doe dan het volgende:

  • selecteer multicast zodat het rondje groen wordt
  • check het infoscherm of daar nu ook multicast staat, zo niet, noteer even datum+ tijdstip en geef het door
  • staat daar wel multicast, houd even in de gaten of dat ook zo blijft. Als het op later moment terugvalt, eveneens graag datum+tijdstip zodra je het dan merkt.

Ik heb een reactie, en een verzoek, even specifiek voor jou @Katana321, omdat bij ons voor jou het systeem inmiddels wel goed staat. Dus moeten we vinden waar die discrepantie zit. Belangrijkste eerst: herstart je box niet, we hebben loggingen nodig, en die gaan anders verloren. Nog even voor de duidelijkheid, zo gaat het, yes?

  • je selecteert multicast, het rondje wordt groen
  • je verlaat het menu en gaat naar het infoscherm, daar staat unicast

Ja, dit zijn de stappen die ik steeds doe.

Als je dan teruggaat naar de selectie, staat het rondje dan nog steeds op multicast, of is hij daar dan ook weer teruggesprongen op unicast?

Het rondje staat dan nog steeds op multicast.

Jouw reactie van gisteravond, was die direct nadat je getest had?

Ja, ik heb vrij snel na de test mijn bericht geplaatst. Misschien dat er een paar minuten tussen hebben gezeten, maar dan hooguit 5.

@Erik_ Hierboven vetgedrukt mijn antwoorden.


@Erik_

Multicast is geselecteerd maar in het infoscherm blijft unicaat staan terwijl de selectie op multicast blijft staan.

Er is dus niets veranderd.


@Calispera, het ticket dat ik voor jou inschoot is nu daadwerkelijk afgehandeld. Jouw profiel staat nu goed. Ik heb daarbij ook HD aangezet op je tweede ontvanger. Dus je zou nu op allebei multicast moeten hebben. Wil je checken of dat ook zo is?

 

Voor jullie, @Katana321 en @Dikkedikkie reist heb ik jullie reacties doorgegeven. Dus dat is nu even wachten waar het tv team nu mee gaat komen.


@Calispera, het ticket dat ik voor jou inschoot is nu daadwerkelijk afgehandeld. Jouw profiel staat nu goed. Ik heb daarbij ook HD aangezet op je tweede ontvanger. Dus je zou nu op allebei multicast moeten hebben. Wil je checken of dat ook zo is?

 

….

@Erik_  Op de 2e ontvanger staat nu weer HD Ingeschakeld.
Op de DIW7022 kan ik nu idd Multicast selecteren en wordt deze nu ook opgeslagen. Dank daarvoor.

Ik kan alleen nog steeds geen “Automatische beste kwaliteit” selecteren. Dus krijg ik nog niet de betere stream (14mb)


Ha, dat is al iets :) Ik ga kijken of de automatisch beste kwaliteit ook nog kan. 


@Calispera, het ticket dat ik voor jou inschoot is nu daadwerkelijk afgehandeld. Jouw profiel staat nu goed. Ik heb daarbij ook HD aangezet op je tweede ontvanger. Dus je zou nu op allebei multicast moeten hebben. Wil je checken of dat ook zo is?

 

Voor jullie, @Katana321 en @Dikkedikkie reist heb ik jullie reacties doorgegeven. Dus dat is nu even wachten waar het tv team nu mee gaat komen.

@Erik_ wat is de status, het duurt al enige tijd.


@Erik_ 

graag ontvang ik een status update.
Dit gaat allemaal wel ontzettend traag...


Reageer