Skip to main content

Dit is een nieuw draadje aangemaakt na eerdere melding(en) in TV+ product updates :

Calispera schreef:
Ik heb sinds vandaag ook de update binnen en loop tegen hetzelfde punt aan. De beeldkwaliteit is niet zichtbaar veranderd. Wat ik wel constateer is dat voor de update kon ik switchen tussen Multicast en unicast. Na de update staat de videomode standaard op unicast. De automatische stand kan ik niet selecteren. Kan wel Multicast selecteren maar deze wordt blijkbaar niet opgeslagen. Heb hem bekabeld aangesloten en heb alleen wel maar een 50/5 aansluiting.

Gebruik deze box sinds de testperiode en heb tot op heden weinig problemen gehad. De grootste issue was het geluidsniveauverschil tussen live en terugkijken/opname. Veel van de andere problemen heb ik niet gehad. Met mijn oude box HBM2260 had ik veel meer storingen dan ik met deze box ooit gehad heb. Maar het zou wel zeer jammer zijn als ik geen Multicast en hogere bitrate kan krijgen.

@Calispera, over jullie multicas/unicast: het is tegenwoordig zo dat TV+ boxen die op een SD profiel zitten automatisch op unicast worden gezet. En zo'n SD profiel is iets dat onder water bepaald wordt gebaseerd op een samenspel tussen beschikbare bandbreedte en aantal ontvangers in je abonnement.  Wat ik nog wel even ga navragen is hoe het precies zit met de zichtbaarheid van de multicast optie. Want als dit het geval is, dan zou je hem ook niet moeten zien. 

Calispera, ik zie dat bij jou het ook zo is dat je maximaal 2 ontvangers kunt, waarvan 1 in HD. Je was tester, en je hebt ook nog een andere Box thuis. Als je die op HD hebt staan, dan zal de TV+ Box op unicast blijven. Je kunt testen, als je die andere ontvanger via de beeldscherminstellingen op SD zet, dan verwacht ik dat je TV+ Box wel weer multicast doet.

…….

@Erik_  De HBM2260 is momenteel niet in gebruik, heb hem aangeslingerd en het blijkt dat deze blijkbaar automatisch al op SD staat en die kan ik ook niet (meer) wijzigen naar HD. Wederom de diw7022 opgestart en kan nog steeds niet wijzigen naar Multicast. Er is toch iets anders loos.
Waarom een SD profiel. Ik heb weliswaar 50/5 abo maar dan zou toch ook 2 ontvangers HD aan moeten kunnen.  En op Multicast zal dit beter gaan dan via Unicast.
Maar goed, het gaat mij niet om 2 ontvangers maar om 1 op maximale kwaliteit (14mb).   

 

Check, dank voor het nakijken @Calispera. Zou je hiervoor een apart eigen topic willen aanmaken? Dan kunnen we dit verder troubleshooten en nakijken. @Katana321, als mijn aanpassing van gisteravond niet heeft geholpen, zou jij je dan ook in dat nieuwe topic willen melden? 

Dank voor jouw aanvulling, ook, @Joris62.

Bij deze de nieuwe topic. Ter aanvulling, ik heb hem ook nog teruggezet naar fabrieksinstellingen, zonder resultaat. En wellicht ten overvloede ik gebruik de TV+ box nog als tester. Normaal gebruikte ik de HBM2260. Maar hier kan ik de videomode ook niet meer wijzigen.

Hoi @Erik_ 

Ik ben zelf ook even afwezig geweest. Waar je na jou afwezigheid bij iedereen zijn/haar probleem hebt gekeken, lijk je die van mij te zijn vergeten ;) 

Ik had op verzoek mijn profiel aangevuld zodat jij ook naar mijn situatie kon kijken.

Dank je wel :) 


@Erik_ 

Graag een status update 

Het blijft veel te lang stil.

Als het niet gefixt kan worden zeg dat dan gewoon of geef in ieder geval een soort van eta want dit begint echt vervelend te worden.


Helaas heb ik geen data of prognoses voor jullie, @Dikkedikkie reist. Het ligt bij het tv team, maar ook voor hen lijkt het lastig om hier een oorzaak en oplossing voor te vinden. 

Excuses, @Ruud_St! Dank voor het invullen, ik geef jouw gegevens & voorbeeld ook door aan het team. 


Dag @Erik_ 

Ik wil geen zeur zijn maar opzich betaal ik wel voor werkende apparatuur..…

Ik voldoe aan mijn kant aan de voorwaarden zoals snelheid en hardware....

En nu?


@Erik_ 

Ik voel me op deze manier wel een beetje gedwongen toch een zeur te zijn.

Waarom blijft het continu zo lang stil.

Het lijkt wel alsof ik hier aan een dood paard aan het trekken ben op zoek naar een antwoord en hulp voor een probleem.

Een reactie of iets in die aard zou wel prettig zijn vanuit KPN.

Een oplossing zou nog beter wezen.


@Erik_ .....


Hoi @Erik_ of @Remco_ 

Hebben jullie al iets van een reactie vanuit het Team gehad?


@Ruud_St ik vraag al bijna een maand om een update of in ieder geval iets, ook als het niet gefixt kan worden.

Op een of andere manier lijkt men het erbij te laten. Althans dat gevoel bekruipt me.

 

@Erik_ graag eens een respons


Ik heb opnieuw om een update gevraagd bij het team. 

Het lijkt een ingewikkeld iets te zijn. Daarbij is het niet ongewoon dat het lang duurt voor er updates zijn. Maakt het voor jullie niet minder vervelend, maar mooier kan ik het op dit moment helaas niet maken.


@Erik_ dankjewel.

Dat is allemaal leuk en aardig maar ik betaal wel voor een werkend product. Wat nu?


Je hebt ook een werkend product, @Dikkedikkie reist. Het enige wat hier gebeurt, is dat jij ook bij live tv unicast ervaart, in plaats van alleen bij on demand content. Dat is niet ideaal, maar het product werkt wel. Je kunt tv kijken etc.

 

Ondertussen heb ik wel een update. Het team heeft in de afgelopen tijd testontvangers gekoppeld aan jullie accounts om te zien of zij dit konden reproduceren. Dat is niet gelukt. Op dit moment zit er nog een testontvanger aan jouw account, @Dikkedikkie reist. Ook daarmee lukt het dus niet om de stappen die Katana al eerder noemde (en die jullie allemaal hebben bevestigd dat dit ook bij jullie zo is), te herhalen.

Dus, het verzoek is om nogmaals tests uit te voeren, en wel dit:

<verwijderd>

 

Correctie: ik krijg zojuist bericht dat het gelukt is om het issue te reproduceren! Heb nog geen verder inhoudelijke update. Maar dit is in ieder geval al goed nieuws :)


…..

 

Correctie: ik krijg zojuist bericht dat het gelukt is om het issue te reproduceren! Heb nog geen verder inhoudelijke update. Maar dit is in ieder geval al goed nieuws :)

@Erik_  bedankt voor de terug koppeling. Geldt dit ook voor het nog openstaande punt “automatisch beste kwaliteit” (zie eerder in dit draadje).
gr. Calispera


Je hebt ook een werkend product, @Dikkedikkie reist. Het enige wat hier gebeurt, is dat jij ook bij live tv unicast ervaart, in plaats van alleen bij on demand content. Dat is niet ideaal, maar het product werkt wel. Je kunt tv kijken etc.

 :)

 

@Erik_ als dit de manier is waarom KPN bepaalt of iets werkt kun je elk probleem wel wegwuiven.

Ja ik kan tv kijken, maar niet in de kwaliteit die KPN belooft terwijl dat toch hetgeen was dat mij heeft doen overstappen van de VIP naar kpn tv+. 

Mooie tv staan maar wel met ruk beeld omdat het product dus niet naar behoren werkt.

De kwaliteit is merkbaar minder qua beeld. Voor mij is dit dan ook een niet werkend product en ben alsnog benieuwd wat KPN hier mee gaat doen.

We zijn inmiddels meerdere maanden verder.

 


@Erik_ wordt hier nog iets mee gedaan of.…

We zijn nu alweer 20 dagen verder. Daarnaast ben ik het niet eens met je reactie v.w.b. een werkend product.

 

Graag zie ik een reactie op dit topic.


Ik heb voorzichtig positief nieuws. Het is het tv team gelukt een oplossing te vinden voor dit probleem. Het is nu alleen nog even afwachten in welke update het meegenomen wordt. Verwachting is ergens in september. Houdt de Product Updates in de gaten.

 

@Calispera, automatisch beste kwaliteit is gebaseerd op je profiel. En dat zou bij jou inmiddels in orde moeten zijn. Ga ik nog een keer (laten) checken. 


@Erik_ even alles leuk en aardig maar je gaat compleet voorbij aan het feit dat ik het niet met je eens ben v.w.b. een maandenlang niet werkend product. 

 

Graag ontvang ik hier op alsnog een reactie.


Mijn eerdere opmerking staat. En, hoewel ik het kan begrijpen dat jij het anders ziet, kan ik daar verder niets in betekenen, @Dikkedikkie reist.

Je hebt ook een werkend product, @Dikkedikkie reist. Het enige wat hier gebeurt, is dat jij ook bij live tv unicast ervaart, in plaats van alleen bij on demand content. Dat is niet ideaal, maar het product werkt wel. Je kunt tv kijken etc.

 


@Calispera, ik heb gesproken met een collega en wat wellicht het probleem zou kunnen zijn, is dat het systeem dat wij (moderators en klantenservice) gebruiken om dingen uit te lezen en bepaalde technische wijzigingen te kunnen doen, niet de juiste dingen doet bij het aanzetten van HD.

Bij de oudere ontvangers zijn er maar twee opties, HD, of SD. Maar bij TV+ hebben we dus nu ook HD+. En het lijkt erop dat als we via dat systeem op een TV+ Box HD aanzetten, dat dit dan op een of andere manier juist de HD+ blokkeert. 

Wat ik nu heb gedaan is jouw TV+ Box op SD gezet. Hij zou dan dus nu op unicast moeten staan bij jou. Wil je kijken of je hem zelf op multicast kunt zetten, en of je daarna wél beste kwaliteit kunt selecteren?


Bij de oudere ontvangers zijn er maar twee opties, HD, of SD. Maar bij TV+ hebben we dus nu ook HD+. 

Ook op de "oude" TV ontvangers hebben we HD+ (of eigenlijk HD met de best mogelijke kwaliteit) alleen noemen ze het daar nog HD-"Glas".


@Calispera,

…..

 

Wat ik nu heb gedaan is jouw TV+ Box op SD gezet. Hij zou dan dus nu op unicast moeten staan bij jou. Wil je kijken of je hem zelf op multicast kunt zetten, en of je daarna wél beste kwaliteit kunt selecteren?

@Erik_ Bij het aanzetten werd heel kort een rode balk getoond en direct startte hij opnieuw op. Maar dit komt misschien door jouw actie. 
De box stond idd op Unicast. Ik heb wederom Multicast geselecteerd., zonder probleem. Maar ik kan nog steeds niet ‘Beste kwaliteit’ selecteren (wel getoond maar greyed out en niet selecteerbaar) . Ook niet na opnieuw herstarten. Ik twijfel ook of de kwaliteit nu ook minder is dan voor deze actie, maar dat weet ik niet zeker.  


@Calispera,.

Wat ik nu heb gedaan is jouw TV+ Box op SD gezet. Hij zou dan dus nu op unicast moeten staan bij jou. Wil je kijken of je hem zelf op multicast kunt zetten, en of je daarna wél beste kwaliteit kunt selecteren?

@Erik_ Bij het aanzetten werd heel kort een rode balk getoond en direct startte hij opnieuw op. Maar dit komt misschien door jouw actie. 
De box stond idd op Unicast. Ik heb wederom Multicast geselecteerd., zonder probleem. Maar ik kan nog steeds niet ‘Beste kwaliteit’ selecteren (wel getoond maar greyed out en niet selecteerbaar) . Ook niet na opnieuw herstarten. Ik twijfel ook of de kwaliteit nu ook minder is dan voor deze actie, maar dat weet ik niet zeker.  

Shit, ik had gehoopt dat dit het zou verhelpen. Ik ga maandag even weer overleggen met de collega. 

 

 

Bij de oudere ontvangers zijn er maar twee opties, HD, of SD. Maar bij TV+ hebben we dus nu ook HD+. 

Ook op de "oude" TV ontvangers hebben we HD+ (of eigenlijk HD met de best mogelijke kwaliteit) alleen noemen ze het daar nog HD-"Glas".

Ja, klopt. Maar dat zit technisch anders in elkaar. Ook qua hoe de systemen onder water daar dingen mee doen. Dus die HD is wel gekoppeld aan de HD setting in ons systeem.


 

Bij de oudere ontvangers zijn er maar twee opties, HD, of SD. Maar bij TV+ hebben we dus nu ook HD+. 

Ook op de "oude" TV ontvangers hebben we HD+ (of eigenlijk HD met de best mogelijke kwaliteit) alleen noemen ze het daar nog HD-"Glas".

Ja, klopt. Maar dat zit technisch anders in elkaar. Ook qua hoe de systemen onder water daar dingen mee doen. Dus die HD is wel gekoppeld aan de HD setting in ons systeem.

En ik vraag al jaren om die koppeling ook op het "oude" TV platform te maken. Hoe moeilijk kan het zijn?! 😡


@Calispera,.

Wat ik nu heb gedaan is jouw TV+ Box op SD gezet. Hij zou dan dus nu op unicast moeten staan bij jou. Wil je kijken of je hem zelf op multicast kunt zetten, en of je daarna wél beste kwaliteit kunt selecteren?

@Erik_ Bij het aanzetten werd heel kort een rode balk getoond en direct startte hij opnieuw op. Maar dit komt misschien door jouw actie. 
De box stond idd op Unicast. Ik heb wederom Multicast geselecteerd., zonder probleem. Maar ik kan nog steeds niet ‘Beste kwaliteit’ selecteren (wel getoond maar greyed out en niet selecteerbaar) . Ook niet na opnieuw herstarten. Ik twijfel ook of de kwaliteit nu ook minder is dan voor deze actie, maar dat weet ik niet zeker.  

Shit, ik had gehoopt dat dit het zou verhelpen. Ik ga maandag even weer overleggen met de collega. 

 

Collega in kwestie was er niet, dus ik ga hier donderdag even met een andere collega over in conclaaf. Kom er dan (waarschijnlijk vrijdag) weer op terug. 


Mijn eerdere opmerking staat. En, hoewel ik het kan begrijpen dat jij het anders ziet, kan ik daar verder niets in betekenen, @Dikkedikkie reist.

Je hebt ook een werkend product, @Dikkedikkie reist. Het enige wat hier gebeurt, is dat jij ook bij live tv unicast ervaart, in plaats van alleen bij on demand content. Dat is niet ideaal, maar het product werkt wel. Je kunt tv kijken etc.

 

@Erik_ niet naar jou persoonlijk maar ik wordt toch werkelijk waar een beetje moet van dit soort antwoorden.
Ik betaal 70 euro per maand en dan wil ik een product waarvan ALLE features gewoon functioneren zoals het aan mij in het verkooppraatje is verkocht. Dat is dus nu helemaal niet zo en KPN durft dan gewoon aan te geven dat ik een werkend product heb?

Verder kost het proberen en knutselen ook nog eens een boel tijd. 
Ik wil niet proberen en knutselen om te kijken of de fout aan jullie kant dan wordt opgelost, daar betaal ik dus ook die 70 euro voor zodat het aan jullie kant ook gefixt kan worden en ik er geen omkijken naar heb.

Een keer een issue, kan gebeuren maar we zijn nu maanden verder. Daarnaast is dit niet het enige issue dat al maanden loopt met KPN TV+.

Wat gaat er nu daadwerkelijk gebeuren aan dit issue en waar kan ik ergens in jullie beleid lezen dat ik een werkend product heb en dat het prima is dat HD multicast niet functioneer en dat ik dat maar gewoon moet accepteren.


…….

Collega in kwestie was er niet, dus ik ga hier donderdag even met een andere collega over in conclaaf. Kom er dan (waarschijnlijk vrijdag) weer op terug. 

@Erik_  je hebt er weliswaar niet bij gezet welke vrijdag maar….. 😉

 


Reageer