Dit is een nieuw draadje aangemaakt na eerdere melding(en) in TV+ product updates :
Calispera schreef:
Ik heb sinds vandaag ook de update binnen en loop tegen hetzelfde punt aan. De beeldkwaliteit is niet zichtbaar veranderd. Wat ik wel constateer is dat voor de update kon ik switchen tussen Multicast en unicast. Na de update staat de videomode standaard op unicast. De automatische stand kan ik niet selecteren. Kan wel Multicast selecteren maar deze wordt blijkbaar niet opgeslagen. Heb hem bekabeld aangesloten en heb alleen wel maar een 50/5 aansluiting.
Gebruik deze box sinds de testperiode en heb tot op heden weinig problemen gehad. De grootste issue was het geluidsniveauverschil tussen live en terugkijken/opname. Veel van de andere problemen heb ik niet gehad. Met mijn oude box HBM2260 had ik veel meer storingen dan ik met deze box ooit gehad heb. Maar het zou wel zeer jammer zijn als ik geen Multicast en hogere bitrate kan krijgen.
Calispera, ik zie dat bij jou het ook zo is dat je maximaal 2 ontvangers kunt, waarvan 1 in HD. Je was tester, en je hebt ook nog een andere Box thuis. Als je die op HD hebt staan, dan zal de TV+ Box op unicast blijven. Je kunt testen, als je die andere ontvanger via de beeldscherminstellingen op SD zet, dan verwacht ik dat je TV+ Box wel weer multicast doet.
…….
Waarom een SD profiel. Ik heb weliswaar 50/5 abo maar dan zou toch ook 2 ontvangers HD aan moeten kunnen. En op Multicast zal dit beter gaan dan via Unicast.
Maar goed, het gaat mij niet om 2 ontvangers maar om 1 op maximale kwaliteit (14mb).
Check, dank voor het nakijken
Dank voor jouw aanvulling, ook,
Bij deze de nieuwe topic. Ter aanvulling, ik heb hem ook nog teruggezet naar fabrieksinstellingen, zonder resultaat. En wellicht ten overvloede ik gebruik de TV+ box nog als tester. Normaal gebruikte ik de HBM2260. Maar hier kan ik de videomode ook niet meer wijzigen.