Skip to main content

Vandaag weer contact gehad met kpn Tiel tv blijft continu vast hangen op Nederland 1. De rest van de zenders doen het wel was goed geholpen alleen nu loopt het weer vast wel hebben alles doorlopen opnieuw opstarten modem opnieuw gestart werkte niet toen hebben we het tv+ kastje naar fabriek instellingen terug gezet ze dacht dat het aan de update lag maar nu blijkt het toch niet te werken wand heb het nu weer. Kan het aan het kastje kunnen liggen ook heb ik een versterker van kpn en die brand groen .alvast bedankt.

Kan het kloppen dat je glasvezel hebt met een XGSPON ONT (Nokia of Genexis)

Geen idee heb wel glasvezel 

Als op het glasvezel kastje aan de voorkant een witte sticker met een serienummer staat mag je bellen met kpn en om een monteur vragen. Hoewel gelukkig heel sporadisch komen wij op dit moment dit probleem tegen bij NPO1 en zijn we aan het onderzoeken waar het precies door komt. 

Indien de monteur er niks van weet kan je hem of haar verwijzen naar "TWO November" waar de werkinstructie voor dit probleem in staat.

Nee zit geen Stikker op dit kastje zat al in huis toen we drie jaar geleden hier kwamen wonen in augustus hebben we kpn gekregen maar kastje is verder niet vervangen.

Vanmorgen weer gebeld maar moet nu wachten op iemand van technische dienst die misschien meer kan doen maar wellicht dat ze morgen pas bellen dus inmiddels doet Nederland 1 het niet terwijl gisteren de dame zij als fabrieksinstellingen niet helpt er een nieuw tv+ kastje moest komen het schiet niet op.

Ah dank KPN Monteur Regio Europoort , dit helpt mij verder! Probleem: NPO beeld / geluid bevriest regelmatig. Zeer recent transfer van koper naar glas en daaraan nieuwe FzB 7590AX  (Fritz!Box) aangesloten. Uiteraard van alles geprobeerd maar bevriezen bleef voorkomen. Zelfs rechstreekse kabel tussen FzB en TV-kasje  maar ook TV-kastjes verwisseld (van TV boven / beneden) met alle andere LAN / WiFi losgekoppeld / uitgeschakeld etc. etc. Gelukkig biedt FzB een goede monitor functie voor Internet, LAN, WiFi, eventueel per aangesloten client (client is thuis apparaat zoals PC, printer etc.) en een goede system monitoring. Ik las de volgende melding in FzB > Systeem > gebeurtenissen: (datum - tijd): 17.11.24    15:18:53    Time-out bij de PPP-onderhandeling. en volgende  informatie: 

Fritz!Box > Systeem > Gebeurtenissen
17,11,2024 15:19:03 Internetverbinding is tot stand gebracht. IP-adres: **.**.**.***.***, DNS-server: 195.121.1.34 en 195.121.1.66, gateway: 195.190.228.132, breedband-PoP:195.190.228.132

Deze "Time-out bij de PPP-onderhandeling" komt drie keer na elkaar voor evenals het bevriezen, maar ik heb niet gecontroleerd of dit gerelateerd is. Ik ga ervan uit van wel en zal volgende keer de exactie tijd van bevriezen noteren. Overigens NPO op tablet met KPN TV+ app werkt zonder onderbrekingen.

Gecontroleerd op "Multicast-interferentiebronnen opsporen en uitschakelen" een systeem functie van FzB maar hier (log) niets gevonden. Ik ga morgen (18-11) bellen met 0800-0402 en hoop dat zij mij kunnen helpen.

Bij mij is het opgelost door een verandering bij instellingen maar weet niet meer de volgorde geloof ergens bij de info was geholpen door monteur die mij heeft geholpen.

Dank John & Anneke. Vraag: waar vond de verandering plaats, in de systemen / netwerk van KPN of aan modem bij jullie thuis? 

Nee is afstand bediening en dan het tandwiel en toen ergens bij info volgens mij er weten twee instellingen en via de monteur dat via telefoon verliep geholpen 

Hi  ​@JohnAnneke, fijn om te lezen dat dit nu op afstand met de hulp van een monteur is opgelost. Ik vermoed dat dit een aanpassing is geweest in de instellingen bij Multicast/Unicast. 
Voor andere lezers waarbij het niet lukt, maak gerust een terugbelafspraak  (rechts onderin) met ons zodat we het ook kunnen uitzoeken. 

Ja klopt en tot heden geen last meer gehad 

Waarvoor dank

Begreep alleen het verschil niet maar het werkt nu gewoon en dat is het belangrijkste.

Hallo Alex, dank voor snelle response. Via link "Belafspraak" kom ik bij ‘DOT' de niet zo slimme geautomatiseerde assistent uit. Graag belafspraak voor vanmiddag. in profiel staat telnummer. Alvast dank.

Hallo Alex, as we speak on-line met 0800-0402 en script doorlopen zoals modem reset, heeft u een soundbar? etc. Ik denk dat dit niet opschiet.😕 Re instellingen bij Multicast/Unicast? Kan iemand daarmee helpen? Er is een ticket aangemaakt, heb helaas geen nummer.

Alex van KPN had het bij het rechte eind, waarvoor dank ( Multicast/Unicast ). Via 'teruggebeld door KPN monteur' het volgende uitgevoerd: In menu TV-kastje (van KPN) ga naar Instellingen (tandwieltje) » Beeld » Video Modus en selecteer: Gebruik Unicast in plaats van Multicast. Hiermee was het probleem van herhaaldelijk bevriezen van beeld en geluid verholpen.

Uiteraard kan dit beeld-bevriezen ook door iets anders veroorzaakt worden, maar de hiervoor genoemde procedure is gemakkelijk zelf uit te voeren.

Reageer