Skip to main content
Beantwoord

TV+ Box loopt regelmatig vast

• 5 september 2024
  • 30 reacties
  • 1166 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

30 reacties

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • 344 reacties
  • 14 maart 2025
Sanne van KPN schreef:

Hi ​@TMG1961, wat jammer dat het kastje weer is gaan herstarten. 😕 Ik heb gekeken en zie het ticket gelukkig openstaan. Ik zie ook dat je om 11:00 vanochtend gebeld bent naar aanleiding hiervan en dat je nog even na wilt denken. 
Het ticket blijft 7 dagen open staan, dus als je binnen die tijd weer met ons belt met je conclusie dan kan het verder geregeld worden. Ik denk dat een monteur hier wel handig zou zijn, gezien ook een nieuw kastje dit niet heeft opgelost. Dan is het goed dat er op locatie door een monteur naar gekeken kan worden. 

Als blijkt dat het probleem bij ons zit dan is de monteur gratis, anders worden er inderdaad kosten voor berekend. Hopelijk kom je eruit en laat het hier gerust weten als je nog vragen hebt!

Ik heb het geld niet om een monteur te betalen mocht deze van mening zijn dat het probleem niet bij KPN ligt. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7679 reacties
  • 16 maart 2025

Ik snap dat je het dan niet ziet zitten om een monteur langs te laten komen. Ik heb alles nogmaals doorgelezen, je hebt inmiddels een ander modem en een andere tv-ontvanger gekregen, klopt dat?

Heb je ook al eens een andere internetpoort op je modem geprobeerd? Je gaf eerder aan dat de bekabeling goed was (al is het misschien toch een goed idee om een ander internetkabel te testen puur om dit uit te sluiten). 
Als de tv-ontvanger rechtstreeks met je modem verbonden is ben ik benieuwd of een andere internetpoort dit oplost.

Zo niet, zit de stroomtoevoer dan wel goed in de tv-ontvanger? Heb je ook al eens een ander stopcontact of een andere stekkerdoos getest? 

Ik kijk ondertussen ​@Ik_Combineer ook aan, jij vanuit je monteurservaring nog tips die ik gemist heb?

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • 344 reacties
  • 16 maart 2025
Sanne van KPN schreef:

Ik snap dat je het dan niet ziet zitten om een monteur langs te laten komen. Ik heb alles nogmaals doorgelezen, je hebt inmiddels een ander modem en een andere tv-ontvanger gekregen, klopt dat?

Heb je ook al eens een andere internetpoort op je modem geprobeerd? Je gaf eerder aan dat de bekabeling goed was (al is het misschien toch een goed idee om een ander internetkabel te testen puur om dit uit te sluiten). 
Als de tv-ontvanger rechtstreeks met je modem verbonden is ben ik benieuwd of een andere internetpoort dit oplost.

Zo niet, zit de stroomtoevoer dan wel goed in de tv-ontvanger? Heb je ook al eens een ander stopcontact of een andere stekkerdoos getest? 

Ik kijk ondertussen ​@Ik_Combineer ook aan, jij vanuit je monteurservaring nog tips die ik gemist heb?

Heb inderdaad een nieuw modem gekregen en een nieuwe tv ontvanger nadat de oude dezelfde problemen had als deze nu weer heeft.

Het is maanden goed gegaan zonder problemen en nu ineens weer spontaan herstarten en zelfs spontaan terugzetten naar fabrieksinstellingen zonder dat ik of medewerker klantenservice dit gestart hadden.

Ik had de tv ontvanger eerst via kabel verbonden en toen ook problemen met spontaan herstarten, ook met ander nieuwe kabel en verschillende poorten. Heb nu alles via wifi (5 Ghz band) aangesloten, heeft maanden zonder problemen gewerkt. Heb gigabit verbinding, met 5 ghz haal ik op de tv ongeveer 280-290 Mbit/sec en op de computer (mac mini m1) rond de 530 Mbit/sec. Met de 2.4 Ghz band is dit slechts 60 Mbit/sec, vandaar dus wifi via 5 Ghz band.

De stroom toevoer zit goed in de ontvanger, heb daar slechts 2 stopcontacten en die al eens gewisseld toen vorig kastje problemen had, maakte niets uit. Kan eens kijken wat het met dit kastje doet maar geloof niet dat dit de oorzaak van probleem is.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7679 reacties
  • 19 maart 2025

Kleine kans dat dat dan inderdaad de oorzaak is, maar wel prettig om het zeker te weten. 

Met die snelheden zou het ook beslist niet daaraan moeten liggen. Alles is voor de rest al telefonisch en eerder doorgelopen als ik het zo hoor, dus ik zou dan ook voor een monteur kiezen. 
Je gaf aan de kosten daarvan een te groot risico zijn, dus als alternatief kun je dan ook in je omgeving rondvragen of iemand handig is met dit soort zaken en een kijkje wil nemen. 

Dat is het enige wat ik zo nu nog kan bedenken op afstand. Hopelijk kun je hiermee uit de voeten en hopelijk heb je iemand in je omgeving die kan helpen!

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • 344 reacties
  • 19 maart 2025
Sanne van KPN schreef:

Kleine kans dat dat dan inderdaad de oorzaak is, maar wel prettig om het zeker te weten. 

Met die snelheden zou het ook beslist niet daaraan moeten liggen. Alles is voor de rest al telefonisch en eerder doorgelopen als ik het zo hoor, dus ik zou dan ook voor een monteur kiezen. 
Je gaf aan de kosten daarvan een te groot risico zijn, dus als alternatief kun je dan ook in je omgeving rondvragen of iemand handig is met dit soort zaken en een kijkje wil nemen. 

Dat is het enige wat ik zo nu nog kan bedenken op afstand. Hopelijk kun je hiermee uit de voeten en hopelijk heb je iemand in je omgeving die kan helpen!

Niemand die ik ken heeft de kennis om me te helpen. KPN doet verder niets, ja monteur sturen maar die kost geld en dat heb ik niet. 

Zal dus op zoek moeten gaan naar een ander alternatief en hopen dat dit wel goed gaat of stoppen met tv kijken.