Skip to main content

Hoi allemaal!

Ik heb sinds 4 dagen de nieuwe TV+ box in gebruik en alles leek in de eerste instantie prima te werken. Maar elke keer als ik hem aanzet loopt hij vast bij live tv. 3 seconden beeld en dan net alsof iemand het op pauze zet. De apps werken wel, dus de wifi verbinding lijkt me het probleem niet. Ik heb de box ondertussen al een keer of 10 gereset en de probleemoplosser doorlopen maar het blijft terugkomen. Enige dat werkt is stekker eruit en opnieuw opstarten, elke keer als ik tv wil kijken.

Is er iemand met hetzelfde probleem en een oplossing? Alvast bedankt! 
 

 

Klopt het dat jouw TV+ Box via wifi aangesloten is?

Met wat voor een wifi toegangspunt is die TV+ Box verbonden? (Een V12/14, een "super"WiFi 2, anders...)

Blijft de TV+ Box wel netjes z'n werk doen als je hem in unicast mode zet?


Hallo mooi beschreven. 
ik heb dus Persies het zelfde probleem. 
hoop dat er iemand een oplossing voor heeft. 


Is de tv box met een kabel aangesloten op het modem @Blaad111 ?


Ja, tv box is met kabel aan gesloten. 
live tv kijken gaat niet maar als je een paar seconden laat lopen en dan ga kijken is het verder goed. Denk daarom dat het niet in het internet zit. 


Ik had dat probleem ook op mijn tweede tv. Daar heb ik de instellingen veranderd van multicast naar unicast, en sindsdien geen problemen meer.


Is dat een instelling op de tv box of op de tv?


Kpn tv box


Ja kpn tv box. 


Sorry, super bedankt en ga vanmiddag meteen ff kijken


@Blaad111 : heb je de instelling nog kunnen vinden? En zo ja, heeft het voor verbetering gezorgd?


Instellingen gewijzigd en het probleem is op gelost. 👌👍


Instellingen gewijzigd en het probleem is op gelost. 👌👍

Het probleem is niet opgelost maar je hebt een work-around geïmplementeerd.

Helaas gooi je daarbij ook een deel van de beeldkwaliteit voor de Nederlandse publieke en commerciële zenders in de prullenbak en ik vraag me af of dat echt de bedoeling is.


Als jij een andere oplossing hebt hoor ik het graag??


Wat is er allemaal op jouw netwerk aangesloten?

Gebruik je bijvoorbeeld een tweede router of heb je een omvormer van zonnepanelen of Sonos apparatuur?

Ik ben geïnteresseerd in alle apparatuur anders dan computers, tablets en telefoons.


Ik het een AImesh van 3 routers van ASUS.

heb een Sonos systeem en ik heb zonnepanelen omvormer….

dus ja….


Ik het een AImesh van 3 routers van ASUS.

heb een Sonos systeem en ik heb zonnepanelen omvormer….

dus ja….

Kan je op je Asus netwerk ook IGMP snooping aanzetten? Zo ja meteen aanzetten.

 

En heb je het ook als je het KPN modem er alleen tussen heb zitten? (als test) werkt het dan wel dan weet je dat het aan je Asus set ligt.

 


Ga ik ff proberen 


Ik het een AImesh van 3 routers van ASUS.

heb een Sonos systeem en ik heb zonnepanelen omvormer….

dus ja….

Waar is jouw TV+ Box op aangesloten?

Staan die routers in AP mode en met welke poort van die Asus is de rootnode aangesloten op het LAN van de Experia/KPN Box? Ik neem aan dat de andere twee nodes via wifi aangesloten zijn.

Als jij die Asus routers loskoppelt, kan je dan wel ongestoord in multicast live televisie kijken?

Zo nee, wat als je de Sonos apparatuur uit zet?

En van welk merk is de omvormer van jouw zonnepanelen?


Reageer