Skip to main content
Beantwoord

TV+ box loopt vast

• January 8, 2026
  • 9 reacties
  • 116 keer bekeken

Hallo,

mijn tv ontvanger loopt heel de tijd vast. Afatandsbediening reageert dan niet meer en moet de stroomkabel eruit en weer erin doen om het werkend te krijgen.

gebeurd gemiddeld 3x tijdens een avond tv kijken.

Beste antwoord door joop2011

Je hebt de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Aan / uit zetten (dus spanning eraf) is een zachte reset.

Die kan je ook met de KPN ab doen.

1. Zachte reset: houd de kpn toets rechtsboven op de KPN ab ingedrukt totdat je een popup scherm ziet en kies voor opnieuw opstarten.
  2. Harde reset (terug fabrieksinstellingen) Achterop de DIW7022 zit een klein gaatje, stop daar een dun voorwerp in en laat hem opnieuw opstarten.  De kans is aanwezig dat je daarna enkele gegevens opnieuw moet invoeren.

Als deze 2 opties niet helpen, bel dan gratis 0800-0402

Ze kunnen hem op afstand inlezen en indien nodig zelfs een nieuwe bios erop zetten.

P.S.

Het kan ook aan de bekabeling, DVS, switch zonder IGMP snooping, etc. liggen.

9 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 8, 2026

Beste ​@Dalala geeft de tv-decoder eens een fabrieks-reset.

Alleen aan/uitzetten is geen optie.

Een herstart binnen het menu of een reset binnen het menu kunnen wel helpen.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • January 8, 2026

Je hebt de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Aan / uit zetten (dus spanning eraf) is een zachte reset.

Die kan je ook met de KPN ab doen.

1. Zachte reset: houd de kpn toets rechtsboven op de KPN ab ingedrukt totdat je een popup scherm ziet en kies voor opnieuw opstarten.
  2. Harde reset (terug fabrieksinstellingen) Achterop de DIW7022 zit een klein gaatje, stop daar een dun voorwerp in en laat hem opnieuw opstarten.  De kans is aanwezig dat je daarna enkele gegevens opnieuw moet invoeren.

Als deze 2 opties niet helpen, bel dan gratis 0800-0402

Ze kunnen hem op afstand inlezen en indien nodig zelfs een nieuwe bios erop zetten.

P.S.

Het kan ook aan de bekabeling, DVS, switch zonder IGMP snooping, etc. liggen.

• Auteur
  • Topper
  • January 11, 2026

Zojuist alle bovenstaande uitleg geprobeerd (waarvoor mijn dank), na een dag helaas weer hetzelfde probleem.

ik merk dat het vooral gebeurd als ik videoland of npo+ open via de tv ontvanger.

als ik deze dan afsluit en dan van kanaal wil wisselen reageert de AB gewoon niet.

kan me niet voorstellen dat het aan de verbinding ligt, tv ontvanger is bekabeld aangesloten met een kabel van nog geen 3 meter direct naar de router. Voor de rest zit er een hdmi kabel naar me tv. Meer is het niet.

• Auteur
  • Topper
  • January 11, 2026

*Daarbij heb ik ook al de batterijen van de AB vervangen

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hmmm, dit gebeurt dus ook nog na de reset (fabrieksinstellingen) ​@Dalala? Daarna moet je bijvoorbeeld weer opnieuw inloggen op alle streaming apps die geïnstalleerd zijn. Dat was het geval?

Zo ja, dan heeft de reset inderdaad niet gedaan wat we gehoopt hadden. Als het alleen gebeurt als je een streaming app afsluit dan denk ik ook niet dat het aan de afstandsbediening ligt. 
Dan zou het buiten die momenten om ook moeten gebeuren. 😕

Dan raad ik inderdaad ook aan om met ons te bellen, of een belafspraak met ons te maken (rechts onderin). Dan word je gebeld op een moment dat jou goed uitkomt en ik hoop dat het dan snel opgelost is. 
Laat je weten of het gelukt is?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 14, 2026

@Dalala 

Je hoeft een streamingdienst niet af te sluiten.

Als je klaar bent met kijken en terug bent op de home pagina van de streamingsdiesnt, klik je gewoon op de home knop en kan je weer verder gaan.

Hoe doe jij het momenteel? 

• Auteur
  • Topper
  • January 15, 2026

@Dalala 

Als je klaar bent met kijken en terug bent op de home pagina van de streamingsdiesnt, klik je gewoon op de home knop en kan je weer verder gaan.

@joop2011, ik sluit de app inderdaad af en kom dan op het “home” scherm van de streamingdienst. Vervolgens reageert of de AB of de tv ontvanger niet meer. Daarna haal ik de stroomkabel eruit en na 10 seconden weer erin. Dan werkt het weer

• Auteur
  • Topper
  • January 15, 2026

Hmmm, dit gebeurt dus ook nog na de reset (fabrieksinstellingen) ​@Dalala? Daarna moet je bijvoorbeeld weer opnieuw inloggen op alle streaming apps die geïnstalleerd zijn. Dat was het geval?

Zo ja, dan heeft de reset inderdaad niet gedaan wat we gehoopt hadden. Als het alleen gebeurt als je een streaming app afsluit dan denk ik ook niet dat het aan de afstandsbediening ligt. 
Dan zou het buiten die momenten om ook moeten gebeuren. 😕

Dan raad ik inderdaad ook aan om met ons te bellen, of een belafspraak met ons te maken (rechts onderin). Dan word je gebeld op een moment dat jou goed uitkomt en ik hoop dat het dan snel opgelost is. 
Laat je weten of het gelukt is?

Klopt ik moest na het resetten overal opnieuw inloggen maar na afsluiten van de streamingdienst loopt het nog steeds vast

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 15, 2026

@Dalala 

@joop2011, ik sluit de app inderdaad af en kom dan op het “home” scherm van de streamingdienst. Vervolgens reageert of de AB of de tv ontvanger niet meer. Daarna haal ik de stroomkabel eruit en na 10 seconden weer erin. Dan werkt het weer

Dat kan je beter niet doen, dat afsluiten.

Als je klaar bent met kijken, klik dan op de home toets.

Dan gaat wel alles goed.

Zo deed ik het ook op de Smart tv (voordat ik de DIW7022 had)😉

En je hoeft dan ook niet opnieuw in te loggen als je de streamingdienst weer opent.

Hoef je ook niet elke keer de voedingskabel eruit te halen.