Skip to main content
Beantwoord

TV+ box loopt vast op android scherm na update

• February 3, 2025
  • 6 reacties
  • 1342 keer bekeken

We keken tv, alles werkte prima. Toen zagen we bij de berichten dat er een update klaarstond. Update gedaan, volgens aanwijzing op beeld opnieuw opgestart. Sindsdien komt de KPN TV+ Box niet meer verder dan het Android logo en daarna gaat ‘ie op zwart, hoe lang we ook wachten. (Het lampje blijft wel groen branden.) Hij reageert dan ook niet meer op de afstandsbediening om hem uit te doen.

Gedaan:

• knoppen op de afstandsbediening ingetoetst (home, gids)
  • stroom van TV+ Box er 30 seconden vanaf
  • stroom van TV+ Box er vanaf + modem herstart 
  • via de probleemoplosser online poging gedaan tot herstart
  • poging tot resetten gedaan via kleine gaatje aan de achterzijde
  • knopje bovenop langer ingedrukt gehouden

Het levert allemaal hetzelfde op: na Android enkel een zwart scherm. 

Gebeld met KPN: volgens de jonge student zou het aan de hdmi moeten liggen. Maar die doet ‘t prima, getest met andere apparaten. En ‘n andere hdmi kabel heeft het probleem niet opgelost. 

De box is via kabel verbonden met modem. Geen eco stand actief. 

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Javabu 

Het lijkt erop, dat de update op jouw KPN TV+ Ontvanger is vastgelopen tijdens het updaten van de nieuwste software, en daardoor niet meer aan de praat te krijgen is.
Je hebt vanuit jouw kant eigenlijk alles al gedaan, wat je als klant kunt doen.

Ik adviseer je daarom ook om in contact te treden met de storingsdienst van KPN, en daar het probleem met een medewerker te bespreken.
Er is misschien een kans, dat je huidige KPN TV+ Ontvanger omgeruild moet worden voor een nieuw exemplaar, maar dat zal de medewerker dan wel aan je vertellen.

De storingsdienst is bereikbaar via 0800-0402 

Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
Ik heb een storing of mijn tv ontvanger doet het niet meer.

De storingsdienst is 24 uur per dag en 7 dagen per week telefonisch bereikbaar bij storingen of technische problemen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Javabu 

Het lijkt erop, dat de update op jouw KPN TV+ Ontvanger is vastgelopen tijdens het updaten van de nieuwste software, en daardoor niet meer aan de praat te krijgen is.

Ik adviseer je daarom ook om in contact te treden met de storingsdienst van KPN, en daar het probleem met een medewerker te bespreken.
Er is misschien een kans, dat je huidige KPN TV+ Ontvanger omgeruild moet worden voor een nieuw exemplaar, maar dat zal de medewerker dan wel aan je vertellen.

Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:

De storingsdienst is 24 uur per dag en 7 dagen per week telefonisch bereikbaar bij storingen of technische problemen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 3, 2025

Hoi ​@Javabu 

Dank voor je reactie en aanwijzingen, ​@Michel.uit.Arnhem ! Ik had zelf dat vermoeden ook, vastgelopen tijdens het updaten. Maar de persoon van KPN die ik telefonisch sprak (‘gewone’ klantenservice, niet de storingsdienst) was redelijk verontwaardigd dat ik dat durfde te beweren. Het lag aan de hdmi-kabel. Punt. 😬

Maar we gaan de storingsdienst bellen, in de hoop op betere hulp. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Javabu 

Laat nog even weten hoe het is afgelopen, en of je huidige KPN TV+ Ontvanger wordt omgeruild voor een nieuw exemplaar.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 4, 2025

Dag ​@Michel.uit.Arnhem , helaas blijkt het niet eenvoudig. Ik heb gebeld en de dame die ik nu aan de lijn kreeg wilde me weer het hele riedeltje laten doorlopen wat ik gisteren met haar collega al had gedaan. (De dingen die ik in mijn eerdere bericht al aangaf.) Want ‘dat moet volgens het protocol’. Na protest van mijn kant gingen we daar ietsje sneller doorheen. Maar aan het einde van het lijstje zat helaas geen nieuwe ontvanger. Iemand van ‘de backoffice’ gaat ons nog weer bellen om (nogmaals!!) vast te stellen dat er sprake is van een probleem. Dan moeten we blijkbaar nóg weer een protocol doorlopen met handelingen en DAARNA kan het misschien zo zijn dat we een vervangend kastje krijgen… 

Kan aan mij liggen, maar volgens mij is gewoon een nieuw kastje opsturen goedkoper dan het salaris van al deze mensen die zich er uiteindelijk mee bemoeid hebben. 🤷🏻

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 5, 2025

Om het topic af te ronden: vandaag hebben we bovengenoemd contact gehad. Gelukkig verliep dit vele malen vlotter en komt er een nieuwe TV+ box onze kant op. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Javabu 

Kijk dat is goed nieuws om te horen!
De aanhouder wint zal ik maar zeggen, al heeft het wel de nodige voeten in de aarde gehad.

Ik hoop dat je snel weer kunt genieten van de televisie programma’s waar je graag naar kijkt.