Skip to main content

Bij het uitgesteld kijken van programma's heb ik regelmatig last van haperend beeld, er verschijnt dan in een rode balk met een foutmelding in beeld (heel kort), maar dit gaat zo snel dat ik er geen foto van kan maken of goed kan lezen wat er staat. 

Het programma gaat dan helemaal uit en het moet opnieuw gestart worden. Dat is erg vervelend.

Ik heb het idee dat deze haperingen samenvallen met het moment dat de opname door ons gestart is. 

Is dit een bekend probleem? Ik ben nieuw bij kpn, en had deze ervaring niet met de Ziggo Tv kastjes. En ik zou het graag opgelost zien. 

Ik krijg ook regelmatig een rode balk onderin het beeld. Deze is zo weer weg, zodat ik niet kan zien wat er staat. Soms gaat het programma weer verder, soms verspringt het programma en ik kan niet terug wissen. Herstarten is al eens eerder gebeurd. Ik lees deze berichten zó vaak dat er nu echts iets moet gebeuren. Bij Ziggo had ik hier geen last van. 


Welkom op ons forum @Roy_ en @Frans sr.!

Er staat een nieuwe TV+ update voor de deur, die wordt uiterlijk 16 januari uitgerold. Hierin zitten verschillende bugfixes. Ik ben benieuwd of dit bij jullie deze rode balk ‘verhelpt’, dus wacht de update even af. Je leest er alles over in onderstaand topic:

 

Speelt het daarna nog, laat het dan hier in dit topic weten. Dan kijken we verder.


Hallo @Alexandra,

Dank voor je reactie. Ik houdt het in de gaten na de 16e. Laat het hier nog weten. 

 


Alexandra, ik ben reuze benieuwd of die rode balk met de bijbehorende ellende dan is afgelopen. 


Gisteren ( na de update) tot 3x weer de rode balk in beeld. Het is om knetter van te worden. Kan hier nou eindelijk een oplossing voor komen?


@Frans sr. Goed dat je het aankaart, jammer dat de update geen verschil heeft gemaakt.

Om het verder uit te kunnen zoeken ben ik naar een aantal dingen benieuwd. 

  • Welke tv-ontvanger heb je?
  • Hoe is de tv-ontvanger aangesloten op je modem?
  • Wanneer krijg je deze rode balk te zien? Is dat bijvoorbeeld bij live tv kijken, bij terugkijken of bij kijken van opnames?
  • Op welke zenders en/ of programma's krijg je deze melding te zien?

 

Alle details zijn welkom.


Alexandra, ik heb een KPN+ ontvanger. Hij is via de wifi aangesloten op het modem. De rode balk komt soms bij opnames , maar ook bij live tv kijken. De rode balk komt bij RTL4 - programma’s. 
ik heb er gisteren geen last van gehad, maar of het nu verholpen is, weet ik niet. Groeten, Frans.