Skip to main content

Vandaag heb ik mijn KPN+ Box ontvangen en ik loop nu toch echt vast.

Ik heb hier veel gelezen en het gegoogled tot ik een ons weeg.

De situatie: de KPN+ Box staat in Google Home en via daar kan ik naar de virtuele afstandbediening. Daar zit een Google Assistant knop die net als de fysieke afstandbediening de TV functies bediend.

Allemaal mooi, maar via een algemene "Hey Google" heb ik GEEN toegang tot de TV functies (ga naar zender x e.d.)

Heeft iemand enig idee hoe dit te fixen?

Eigenlijk hoef ik 'alleen maar' de assistent functionaliteit van de afstandbediening in home te synchroniseren met de 'algehele' assistent. Of deze aan te kunnen spreken met een commando.

De assistent functionaliteit die ik wil gebruiken bevindt zich al in Google Home (in de virtuele afstandbediening) dus je zou toch zeggen dat het niet heel moeilijk is.. 😅

Ik snap wat je wilt, @Heisenberg9000, maar helaas werkt dat niet. Alleen met de Google Assistent knop op de afstandsbediening (en in de Home app?) kan je de TV+ Box aansturen. Je kunt via de afstandsbediening ook andere apparaten aansturen. Maar via de algemene ‘Hey Google’ kan je de TV+ Box niet aansturen. Deze koppeling is er niet.