Skip to main content
Vraag

TV+ Box moet elke keer opnieuw worden verbonden met wifi

Ik weet niet precies hoelang dit is maar elke keer als de tv aangezet word moeten we de wifi opnieuw verbinden, gelukkig niet met het wachtwoord telkens maar wel allemaal stappen ondernemen en daarna opnieuw opstarten.

we hebben tv-box en modem al van de stroom afgehaald en opnieuw opgestart, niets veranderd het probleem. er is ook thuis niets veranderd en hiervoor werkte alles perfect.

is er een storing? fout in recente update? of is onze box gewoon niet oke meer?

als iemand kan meekijken zou fijn zijn.

14 reacties

• Auteur
  • 15 reacties
  • 5 maart 2025

het probleem is nog steeds aanwezig, is er iemand van kpn die kan meekijken aub? 

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9

Ik ervaar dit probleem ook weleens. Niet elke keer, maar wel regelmatig.

Piet.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6945 reacties
  • 6 maart 2025

Dat is inderdaad niet praktisch Gabry, het kan zijn dat het signaal dan niet sterk genoeg is of verstoord is op bepaalde momenten. Is jouw ontvanger uit het zicht geplaatst op dit moment? 

• Auteur
  • 15 reacties
  • 14 maart 2025

het werkte eerst gewoon, ik weet niet of er een update is geweest waardoor dit is ontstaan.

we moeten tot op de dag van vandaag elke keer het wifi punt koppelen, in de lijst staat dan ons netwerk en ook dat het “ons” wifi netwerk is. als je het dan aanklikt hoeven we geen wachtwoord in te voeren maar alleen op verbinden klikken.

het is echt heel irritant, alles werkt en de snelheid is ook zoals altijd. we hebben ook zelf niets veranderd. 

als ik de stroom van het tv kastje afhaal verandert er niets idem met de modem.

ik denk dat dit eerder een software probleem is. en ja daar kan ik zelf niets mee doen.

ik hoop dat dit kan worden opgelost.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8361 reacties
  • 14 maart 2025

Beste ​@Gabry1986 welk merk en type modem heb je van KPN en eventueel welk merk en type wifipunten?

Is het (KPN?) wifipunt bekabeld verbonden met de modem?

• Auteur
  • 15 reacties
  • 14 maart 2025

ik heb geen idee, een zwarte.. net een jaar klant.

geen wifi punten, modem staat 2 meter van de tvontvanger af.

• Auteur
  • 15 reacties
  • 14 maart 2025

kpn box 12 staat er op de achterkant 

• Auteur
  • 15 reacties
  • 15 maart 2025
Remco van KPN schreef:

Dat is inderdaad niet praktisch Gabry, het kan zijn dat het signaal dan niet sterk genoeg is of verstoord is op bepaalde momenten. Is jouw ontvanger uit het zicht geplaatst op dit moment? 

zou jij nog eens willen meekijken met mijn probleem? bedankt 

• Auteur
  • 15 reacties
  • 16 maart 2025

niemand die mij de oplossing kan bieden? anders beter contact opnemen met de klantenservice?

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6945 reacties
  • 17 maart 2025

Natuurlijk wil ik met je meedenken Gabry! Sorry ik was even een paar dagen afwezig. Het modem staat dus twee meter van de ontvanger? Is het dan geen optie om een kabel aan te sluiten? Mocht je direct 1-op-1 hulp nodig hebben dan kan je ook contact zoeken met de klantenservice inderdaad. Dat kan gemakkelijk via een terugbelafspraak op een moment dat jou dat uitkomt!

• Auteur
  • 15 reacties
  • 18 maart 2025
Remco van KPN schreef:

Natuurlijk wil ik met je meedenken Gabry! Sorry ik was even een paar dagen afwezig. Het modem staat dus twee meter van de ontvanger? Is het dan geen optie om een kabel aan te sluiten? Mocht je direct 1-op-1 hulp nodig hebben dan kan je ook contact zoeken met de klantenservice inderdaad. Dat kan gemakkelijk via een terugbelafspraak op een moment dat jou dat uitkomt!

ik vermoed dat er gewoon iets met de software aan de hand is, omdat het eerst wel altijd werkte, een kabel is natuurlijk een optie maar veel gedoe en eigenlijk een laatste redmiddel. ik was juist blij van die ellendige kabels af te zijn.

ik begrijp gewoon niet waar het probleem vandaan komt, en ik lees dat meer mensen met hetzelfde probleem ervaren precies zoals bij ons.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6945 reacties
  • 18 maart 2025

Je zou de KPN TV+ ontvanger dan nog eens een reset kunnen geven Gabry als een kabel geen optie is.

• Auteur
  • 15 reacties
  • 21 maart 2025

oh dit heeft geholpen! 

tenminste voor ik het zover kan inschatten. bedankt!

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6945 reacties
  • 25 maart 2025

Wat fijn ​@Gabry1986! Mooi dat het gelukt is :-) . Ik wens je een fijne dag en post gerust nog eens een topic als we iets voor je kunnen betekenen! 

Reageer