Skip to main content
Vraag

TV+ Box naar stand by na x uur geen bediening, ook als er een zender aan staat

• 21 januari 2025
  • 10 reacties
  • 55 keer bekeken

over tv+, zag topics waarbij het er ‘ongeveer over ging’ maar niet over het ontbreken van de juiste instel mogelijkheden:

Energie zit bij tv+ > huisje/home > instellingen tandwiel > energie >stand by timers.

nu zie ik daar ‘scherm uit’ met x uur, wat ik zoek is ‘kastje zelf naar stand-by na x uur’ zoals dat op de oudere tv decoders zit.

wat ik heb gemerkt is dat als er een tv zender aan staat het kastje oneindig aan blijft staan, terwijl het ook in de ECOstand staat. Maar die beïnvloed blijkbaar enkel de ‘al in slaap’-stand en het opstarten, niet het uit gaan (bv 4/6/8/24uur inactiviteit m.b.t. aansturing). Waarom vind ik deze standaard energie besparing instelling niet?

er zijn al veel topics die wel/niet/ongeveer dezelfde wensen hebben: beeld uit met geluid aan -radio of app stream-, tv stand-by met stereo-geluid aan en nu dus ook de ouderwetse wens gewoon ‘ga uit’.

mijn verwachting was/is dat er, net zoals bij alle eerdere kastjes & energiebesparing voorbereide apparaten, een instelling aanwezig zou zijn om aan te geven dat ‘het kastje (zelf) na x uur niet bedienen altijd naar stand-by gaat’. Die vond ik niet en bij navraag op de helpdesk is dat niet beter geworden.

weten jullie of deze mogelijkheid er is, cq of dat die al bij KPN op de te ontwikkelen software knoppen lijst staat?

(En niet aankomen met externe Android apps s.v.p., dit hoort gewoon bij de standaard kpn instellingen, imo)

10 reacties

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1181 reacties
  • 21 januari 2025

Dat maakt toch heel weinig uit, ​@kvdb stelt een vraag? Het kastje neemt sowieso al weinig stroom.

Ik trek na gebruik gewoon de stekker eruit trouwens. Dan gebruikt-ie helemaal geen stroom en je hebt elke keer een frisse start.

Ratonesque schreef:

Dat maakt toch heel weinig uit, ​@kvdb stelt een vraag? Het kastje neemt sowieso al weinig stroom.

Ik trek na gebruik gewoon de stekker eruit trouwens. Dan gebruikt-ie helemaal geen stroom en je hebt elke keer een frisse start.

0: het programmeren van zo’n instelling met de juiste mogelijkheden is inderdaad heel weinig verschil tov het programmeren er van met net te weinig mogelijkheden 
1: het verschil is ongeveer 5 tot tien keer zoveel energie, voor iets dat niet in gebruik is.

2: het overige netwerk en de servers mag je meetellen, evenals het verbruik over de tijd.

3: als je bij de stekker kan en de slijtage door stroom op/af negeert, prima.

4: al je zinnen gaan niet over mijn vraag, niet invoeren van niet antwoorden is ook een mogelijkheid (rat-one-sque?)

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1181 reacties
  • 21 januari 2025

Sorry, ik heb geen idee wat je precies bedoelt, ​@kvdb stelt een vraag.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16232 reacties
  • 23 januari 2025

Hoi ​@kvdb stelt een vraag, energiebesparing is mogelijk op de TV+ Box, het zit in de instellingen: 

Volgens mij is het tweede punt Scherm uitschakelen daar wat je bedoelt.

Hoi Jasper, helaas is dat het niet en als de omschrijving van dat item klopt dan kan dat het ook niet zijn.

zoals beschreven:

“nu zie ik daar ‘scherm uit’ met x uur, wat ik zoek is ‘kastje zelf naar stand-by na x uur’ zoals dat op de oudere tv decoders zit.

wat ik heb gemerkt is dat als er een tv zender aan staat het kastje oneindig aan blijft staan,”

dat oneindig aan staan, als op een zender, is met de ‘scherm uit stand’ op minder tijd dan er verstreken is (van late avond, nacht, dag, tot vroege avond) heb m nog gecontroleerd, daar staat 4 uur dus iig minder dan een nacht.

mvg K

PS ander vraagje: hoe kom ik van de ‘voltooi installatie’-‘log in bij Google’ opstart meldingen en berichten af? Die blijven terugkomen. Nu weer met datum 23/1. (Niet inloggen is mijn logische & juiste keuze)

Jasper van KPN schreef:

.. helaas niet (op dit kastje iig)

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16232 reacties
  • 24 januari 2025

Dan zit die instelling er niet in inderdaad. We gaan 'm doorgeven als een wens, zodat gekeken kan worden of het toegevoegd kan worden.

kvdb stelt een vraag schreef:

PS ander vraagje: hoe kom ik van de ‘voltooi installatie’-‘log in bij Google’ opstart meldingen en berichten af? Die blijven terugkomen. Nu weer met datum 23/1. (Niet inloggen is mijn logische & juiste keuze)

Als je niet ingelogd bent, kan die vraag blijven komen inderdaad. Die kan je niet uitzetten.

Jasper van KPN schreef:

Als je niet ingelogd bent, kan die vraag blijven komen inderdaad. Die kan je niet uitzetten.

Over het noteren van de wens/mogelijkheid, bedankt! 👍🏻

over de inloggen Google èn KPNmenu Envelop-melding, is dat een Android beperking? of KPN keuze?

Want de logica zou zeggen dat als de melding tig keer is weggegooid het wel duidelijk is… en daarna meer voor negatieve connotaties zorgt dan ‘helpt’. 

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16232 reacties
  • 27 januari 2025

Dat komt vanuit Android inderdaad, wij kunnen dat niet tegenhouden. Je zou een Gmail adres aan kunnen maken die je alleen gebruikt om in te loggen, en verder nergens gebruikt. Dan ben je van de melding af.

• 3421 reacties
  • 27 januari 2025

over de inloggen Google èn KPNmenu Envelop-melding, is dat een Android beperking? of KPN keuze?

Want de logica zou zeggen dat als de melding tig keer is weggegooid het wel duidelijk is… en daarna meer voor negatieve connotaties zorgt dan ‘helpt’. 

Hoe doe je dat op je telefoon? Weiger je daar ook een emailadres in te voeren? Of heb je geen smartfoon? 

Reageer