Skip to main content

Na het aangeven,dat mijn tv ineens op zwart ging en weer terug, kreeg ik vele suggesties.Ik heb gekozen voor contract verlengen en de nieuwe kpn tv+box. Het probleem is opgelost,maar ik ben toch niet blij met de nieuwe tv ontvanger,want bij het zappen komt eerst beeld,dan geluid.Niet lang,maar het is toch storend.Ook storend is,dat ik de duur van de informatie balk niet zelf kan instellen.Alvorens dit te schrijven,heb ik met behulp van het internet van alles geprobeerd,maar niets helpt.Is het mogelijk om de ontvanger om te ruilen voor een ander type?

Met de update die tussen 20 en 22 augustus uitkomt is de tijd in te stellen dat de informatiebalk in beeld komt, @spring.


Dat is mooi,want ik zit me er dood aan te ergeren.


@spring

Je geeft aan zappen traag en geluid duurt lang.

Ik weet niet wat lang is.

 

Heb je glasvezel of koper?

Indien koper wat is jouw echte downloadsnelheid.

 

Standaard kan je het beste voor tv het volgende instellen:

Multicast

“beste beeldinstellingen” aanvinken.

HDR op automatisch.

 

Als je echte koper hebt een lage downloadsnelheid, dan gaat hij automatisch naar Unicast.

En als hij dan op Multicast staat, gaat hij dat eerst proberen en daarna naar unicast en dat kost tijd.

(ik hoop dat ik het helemaal goed uitlegt)😉

 

Bij glasvezel mag je dit probleem niet hebben en heb je op Multicast en zoals boven beschreven de het mooiste beeld. 

 

En als je KPN tv+ abonnement hebt, dan krijg je alleen de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)


Concreet antwoord @spring , eenmaal overgegaan naar TV+ kun je niet meer terug naar de oudere decoder.

 


Reageer