Skip to main content
Vraag

TV+ box problemen met terugkijken, ook geen display en analoge aansluiting

• September 8, 2026
  • 2 reacties
  • 67 keer bekeken

Wij hebben sinds enkele weken hetzelfde  probleem met TERUGKIJKEN (modem Experia Box v10A)! Niets hielp. Na bezoek aan een KPN-winkel (wisten ook geen oplossing!) en problematisch verkregen telefonisch contact met KPN zijn ons twee nieuwe ontvangers gestuurd, die het (software) probleem zouden omzeilen (tot het gedoe met de omzetting naar glasvezel begint). Wel heel vervelend dat die nieuwe KPN TV + Box geen display meer heeft en dat onze eigen geluidsinstallatie niet meer via een analoge jack-kabel direct op de ontvanger aangesloten kan worden. De digitale optische TOSLINK geeft een hoop ongewenst gedoe en is met een DA-omzetter enz. om te beginnen ook bepaald nogal prijzig. Wij zijn hier in elk geval niet zo blij mee.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

2 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 9, 2026

Die D -> A omvormer heb je inmiddels begrijp ik.

De omvormer in de kpn webshop is slechts €20,00. (eenmalige uitgave en goedkoper dan nieuwe versterker)

Er is geen fabrikant meer die nog kastjes met een 7-segment display maakt. De nieuwe ontvangers sinds 2019 hebben ze al niet meer.

Alleen oudere voor januari 2019 verstrekte ontvangers hadden ze nog. Zelf had ik die irritante display op m'n Arris VIP2952 afgeplakt. 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@hadekk. Welkom op de Community! Wat vervelend dat jullie al zo lang last hebben van dit probleem. Jullie hebben al veel geprobeerd en zelfs nieuwe ontvangers gekregen.

Ik snap dat de nieuwe TV+ Box niet ideaal is. Vooral omdat er geen display meer op zit en jullie geluidsinstallatie niet meer met een jack kabel kan worden aangesloten. PeterG geeft hierboven gelukkig een goede oplossing. Met een omvormer kun je het digitale TOSLINK signaal omzetten naar een analoog signaal. Zo kun je jullie eigen geluidsinstallatie blijven gebruiken.

Hopelijk helpt dit!