Heb sinds sept 2024 de nieuwe kpn tv box maar ben daar niet blij mee. Niet omdat het niet werkt maar ik word totaal overprikkeld door de enorme hoeveelheid beeld informatie. Waar ik voorheen rustig door mijn opgenomen programma's in een verticale opsomming kon scrollen, zijn het nu een achttal afbeeldingen waar ik wijs uit mier worden. Ook de gids is vreselijk, ik kan de teksten moeilijker onderscheiden. Het contrast tussen het harde zwart en de dunne letters is niet fijn. Ik moet echt mijn best doen (ik ben de jongste niet meer) om de tekst te kunnen lezen en ik vond de blauwe lijn die aangaf waar we in de gids nu zitten qua programmering meer dan genoeg. Het feit dat de programma's die actief zijn, nu in een lichte grijstint staan, maakt het beeld voor mij nog onrustiger. Ook valt in de gids de onderste regel weg, wanneer ik doorklik, komen de volgende 7 programma's in beeld waarbij ik de 7 de dus nooit kan lezen. Samengevat de graphics zijn veel te contrastrijk (gifgroene is verschrikkelijk onrustig ik mis het fijne blauw van de vorige graphics) en druk qua beeld. Kan er iets aan het beeld gedaan worden voor de oudere tv kijker die ik ben?
Dan heb jij goed gelijk in.Â
Want de startpagina van de KPN TV + box komt voor veel mensen erg druk over met al die iconen en tekst informatie. De lettertype van de tekst kan voor mij wat groter.Â
Ik heb zelf ook een KPN TV + box. En de box zelf loopt redelijk prima.Â
Maar voor mij mogen ze de startpagina van KPN TV + box op de schop nemen en aanpassen.Â
En de software van KPN TV + box opnieuw herschrijven.Â
Om de gids volledig in beeld te krijgen kunt u via Instellingen (wieltje naast tijdsaanduiding), Apparaat,Algemene instellingen, Apparaatvoorkeuren, Weergave en geluid, Schermvergroting, Scherm in- danwel uitzoomen, percentages aanpassen totdat de zenders in de gids precies in het tv-scherm passen,
Verder...druk startscherm ... ach, is een kwestie van wennen. Overigens kun je ook veel aanpassen op het startscherm.
Zie punt 12, 30 en 86 van de feature requests TV+ box.
Top dank voor jullie reacties daar kan ik wat mee en wat een heldere vraagstelling/problematiek aanduiding van wjb, hoop dat kpn de punten 1 voor een aanpakt
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.