Skip to main content
Update

TV+ Box & Soundbox: Update naar launcher versie 1.187.3

Categorie:TV+ BoxKPN TV+ Soundbox
  • May 7, 2025
  • 81 reacties
  • 2677 keer bekeken
TV+ Box & Soundbox: Update naar launcher versie 1.187.3
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

81 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Wat is trouwens de reden dat Netflix niet in verder kijken er tussen staat?

Goede vraag! Netflix kiest er bewust voor om hun titels niet te tonen in de algemene 'Verder kijken'-rij op het hoofdscherm. In plaats daarvan verschijnen onafgekeken Netflix-titels in een aparte Netflix-rij. Op deze manier behoudt Netflix zelf de controle over hoe en waar hun content wordt weergegeven.

We zijn continu in gesprek met Netflix om te kijken naar mogelijkheden voor een verdere en soepelere integratie van hun content binnen ons platform.

• May 8, 2025

Goede vraag! Netflix kiest er bewust voor om hun titels niet te tonen in de algemene 'Verder kijken'-rij op het hoofdscherm. In plaats daarvan verschijnen onafgekeken Netflix-titels in een aparte Netflix-rij. Op deze manier behoudt Netflix zelf de controle over hoe en waar hun content wordt weergegeven.

We zijn continu in gesprek met Netflix om te kijken naar mogelijkheden voor een verdere en soepelere integratie van hun content binnen ons platform.

Tja je zou zeggen geef er aan toe als Netflix zijnde. Je houdt toch je content dan in beeld. Maar zo simpel zal het wel niet zijn.

FamvDijk
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • May 8, 2025

Ah oke, Duidelijk!
Bedankt voor de uitleg.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • May 8, 2025

Bij mij werkt terugkijken nog niet op 4 boxen is het niet zichtbaar.

Heb vanmorgen wat zitten kijken en ben gestopt maar staat geen menu tussen.

en ja ik heb versie 1.187.3

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Hoi Menno!

In het startbericht van de Product Update staat:

Let op: De Verder Kijken rij wordt aangezet nádat de uitrol volledig is afgerond. Het kan dus zijn dat je wel al deze update hebt vanuit de preselectie, maar de rij nog niet. 

Dus het kan kloppen dat je dit nog niet ziet… Of bedoel je wat anders?

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • May 8, 2025

Nee sorry overheen gelezen :D keek hier wel naar uit dat dit weer ging werken.

Ik wacht het af tot einde maand

marceltervoert
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5

Ik ga de box morgen resetten en laat het weten.

Reset heeft geholpen!

• May 9, 2025

Opmerkelijk, ik heb nog geen 14 dagen tv+ en zit nu al bij de (tweede) preselectiegroep. Dat is me in 14 jaar (!) iTV nog nooit overkomen. Maar ook nog geen terugkijken rij. Dat duurt dus nog totdat de laatste officiële uitrolronde (eind deze maand) is afgerond?

Wat ook opviel was dat m'n soundbar vanmorgen aanstond terwijl die alleen optisch rechtstreeks op de DIW7022 is aangesloten (voor radio) en ik weet zeker dat ik de boel gisteravond helemaal uitgeschakeld heb. De HDMI-CEC gekoppelde tv (LG) stond wel uit. Omdat ik vaak via de soundbar naar de radio luister staat HDMI-CEC bij mij zo ingesteld dat de tv de DIW7022 wel mag aanzetten, maar omgekeerd niet. De tv is via HDMI-ARC aan de soundbar gekoppeld. 

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

@Henk2304 Ja, dat duurt inderdaad nog even totdat iedereen de nieuwe update heeft.

Lastig te zeggen waarom jouw soundbar aanstond vanochtend. Als het vaker gebeurt, zullen we de instellingen eens moeten nalopen. Maar als het eenmalig is, dan zou ik het lekker laten.

• May 9, 2025

Ik zal er bij volgende updates op letten.

Overigens heeft m'n 2de ontvanger de update niet gekregen, logisch want die staat in ECO modus. En dat gaat misschien nog wel een dingetje worden bij nieuwe installaties als die standaard in ECO modus afgeleverd gaan worden. Dan komen de updates pas als je de ontvanger aanzet en je wilt gaan kijken. Gaat wellicht een boel frustratie opleveren! En ja, dat kun je aanpassen, maar hoeveel mensen passen überhaupt achteraf iets in de instellingen aan? Dat is voor velen toch net een bruggetje te ver. 

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

Ik zal er bij volgende updates op letten.

Overigens heeft m'n 2de ontvanger de update niet gekregen, logisch want die staat in ECO modus. En dat gaat misschien nog wel een dingetje worden bij nieuwe installaties als die standaard in ECO modus afgeleverd gaan worden. Dan komen de updates pas als je de ontvanger aanzet en je wilt gaan kijken. Gaat wellicht een boel frustratie opleveren! En ja, dat kun je aanpassen, maar hoeveel mensen passen überhaupt achteraf iets in de instellingen aan? Dat is voor velen toch net een bruggetje te ver. 

Ah, dus de updates worden niet automatisch geïnstalleerd als de TV+-box in de eco-stand staat? Dat verklaart het een en ander voor mij… 😊😉

Piet.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 9, 2025

Ah, dus de updates worden niet automatisch geïnstalleerd als de TV+-box in de eco-stand staat? 

---

Ik ben benieuwd wanneer de updates op een tv+ box die in eco staat, dan wel geïnstalleerd worden. Overdag als je de box gebruikt? 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Dit gebeurt inderdaad wanneer de ontvanger weer uit de eco-modus komt. Binnen 2 a 4 uur komt er een notificatie dat er nieuwe software beschikbaar is. 

• May 9, 2025

Precies en dat zal een aantal wat minder technisch geschoolde klanten wellicht niet heel leuk vinden. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Ik neem dit hier ook mee om te kijken of we iets kunnen doen. Mooi meegedacht, dankjewel. 

Aan de andere kant, de stappen zijn vrij duidelijk op het scherm en de update duurt ook niet zo erg lang. 

• May 9, 2025

en de update duurt ook niet zo erg lang. 

Nee, maar de ontvanger moet eerst ook nog ontwaken uit de ECO modus en dat duurt ook even en als er vervolgens ook nog een update komt (launcher iedere 14 dagen, firmware iedere 4 weken, toch?) dat telt het behoorlijk op en kan  daardoor aardig bijdragen aan de frustratiegraad. 

Jasper van KPN
Moderator

Zoals Alex zei nemen we dat mee, zodat dat bekeken kan worden. Je kunt de ECO stand ook zelf uitzetten, als je dat niet wilt.

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • May 10, 2025

Weer geen tv gids verbetering loop regelmatig vast best irritant ! Steeds word er gezegd vanuit kpn word aan gewerkt we zijn ondertussen 6 updates veder aan n nog niks daar over erg jammer dat jullie mensen aan het lijntje houden 

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • May 10, 2025

Weer geen tv gids verbetering loop regelmatig vast best irritant ! Steeds word er gezegd vanuit kpn word aan gewerkt we zijn ondertussen 6 updates veder aan n nog niks daar over erg jammer dat jullie mensen aan het lijntje houden 

Kan je uitleggen wat je bedoeld met vastlopen want ik herken deze totaal niet in de gids

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • May 10, 2025

gids open dan reageer hij vaak niet dan weet er uit dan weer in de gids dan reageer de gids pas gebeurt zo elke dag 2 a 3 x lijk mijn dat het niet zo hoort 

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • May 10, 2025

vaak ook dat zenders  niet zichtbaar zijn in de gids wel de programma’s maar zenders vaak gewoon zwart dan 

• May 10, 2025

Kan je uitleggen wat je bedoeld met vastlopen want ik herken deze totaal niet in de gids

gids open dan reageer hij vaak niet dan weet er uit dan weer in de gids dan reageer de gids pas gebeurt zo elke dag 2 a 3 x lijk mijn dat het niet zo hoort 

Dat heb/had ik ook, niet vaak wel met enige regelmaat. Ik kon er alleen uitkomen door op de Thuis-knop te drukken. Maar sinds deze update nog niet gemerkt. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • May 10, 2025

Leuke update.

Maar persoonlijk kijken wij altijd in de app van de Streamingdienst voor verder kijken.

Maar op zich is het wel handig.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • May 10, 2025

vaak ook dat zenders  niet zichtbaar zijn in de gids wel de programma’s maar zenders vaak gewoon zwart dan 

Dat heb ik alleen gehad toen me netwerk niet goed was en ik had lopen rommelen met slechte netwerk switches

Als het zappen van zender naar zender ook al paar seconden duurt is dat een teken dat je box van multicast naar unicast probeert te gaan.

Dit duid meestal op een slecht netwerk. kan je uitzetten bij beeld om dan altijd unicast te kijken.

Zeg niet dat dit bij jou ook zo is ;)

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • May 10, 2025

Dat heb ik alleen gehad toen me netwerk niet goed was en ik had lopen rommelen met slechte netwerk switches

Als het zappen van zender naar zender ook al paar seconden duurt is dat een teken dat je box van multicast naar unicast probeert te gaan.

Dit duid meestal op een slecht netwerk. kan je uitzetten bij beeld om dan altijd unicast te kijken.

Zeg niet dat dit bij jou ook zo is ;)

Netwerk is hier niet slecht hoor alles is pas door gemeten op meerdere manieren zowel bekabeld dan wifi. Dat was prefect  heb 1 Gbit/s1 Gbit/  internet met wifi haal ik zo rond de 700 en dichterbij de modem rond 780 

bekabeld haal ik de juiste snelheid 1 Gbit/s1 Gbit/

mijn bijde tv ontvangers zijn bekabeld  aangesloten  

wel grappig dat jullie dan altijd zeggen dat het aan de internet ligt !! Dat is niet bij iedereen zo problemen kunnen ook aan bepaalde software liggen  maar blijkbaar ligt de fout altijd bij mijn als ik iets meld want jullie weten blijkbaar  het altijd beter !! Heb jaren met glasvezel aansluitingen gewerkt nooit problemen deze ontvanger steeds  van die vage problemen terwijl ik die bij de eerder ontvangers nooit had maar goed ik weet het niet volgens jullie  

en nee zet multicast niet uit want daar heeft het niks mee te maken  unicast werk de tv ontvanger helemaal slecht al keer geprobeerd nooit meer !! 

meld gewoon niks meer ben wel klaar met dit gezeik