Skip to main content

Gisteren werd ik blij verrast met het feit dat mijn DIW7022 box ineens elke handeling die ik uitvoerde met gesproken woord bevestigde, wat ik ook deed alles werd in woord ondersteund. Ook werd de locatie waarop ik stond met een groen kader omrand, iets om gek van te worden. Kon via KPN geen bruikbare ondersteuning krijgen, die stuurde mij ‘n link daarmee kon ik het wel oplossen. Daarna werd de verbinding verbroken en lieten zij mij in verwarring achter. Na van alles te hebben geprobeerd heb ik er uiteindelijk voor gekozen om mijn kastje terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Daar wordt je ook niet echt vrolijk van, je moet namelijk heel veel stappen uitvoeren om alles weer in de lucht te krijgen. Maar…………. Eind goed al goed, uiteindelijk werkt alles weer naar behoren. Vraag mij alleen wel af hoe heeft dit kunnen gebeuren en zijn er ook nog simpelere oplossingen om dit soort vreemde verschijnselen op te lossen? Ben overigens ook wel benieuwd of ik de enige ben die dit heeft mogen meemaken………

Heey, ik heb hetzelfde probleem hier. Hopelijk is er nog een andere manier dan alles terugzetten naar de fabrieksinstellingen!


Hallo @Poppie51 en @Charti 

 

Dat klinkt als de Talkback functie, die heb je waarschijnlijk per ongeluk ingeschakeld door de 5 op de afstandsbediening iets te lang ingedrukt te houden, je kan die functie op dezelfde manier weer uitzetten.

 

Toegankelijkheid: Talkback activatie

We hebben Talkback onder de toegankelijkheidsopties zitten. Dat is een functie voor slechtzienden waarbij navigatie door de menu's wordt uitgesproken. 

Vanaf deze firmwareversie kun je Talkback activeren, en ook weer uitzetten, door de cijferknop 5 langer ingedrukt te houden (longpress).

 

Die functie is in deze update geïntroduceerd:

 


Beste GeSp, dank voor jouw reactie, ga morgen kijken of dit idd aan de hand is geweest, nogmaals dank en ‘n fijn avond


Nee je bent niet de enige...ook bij ons exact het zelfde probleem. Heb de Talkback nu zelf uitgeschakeld.