Skip to main content
Beantwoord

TV+ box start elke avond om 22.45 uur opnieuw op

• September 3, 2025
  • 9 reacties
  • 111 keer bekeken

Hallo, regelmatig stopt de tv+ box om precies 22.45 uur en gaat dan naar het begin scherm van Nettflix en start dan weer met het kpn logo opnieuw op. Wat kan dat zijn ?

Het is gewoon irritant a.s je aan het kijken bent.

Beste antwoord door PeterG

Heb je de box al eens herstart? Dat haalt rare fouten er vaak weer uit. 

Tandwiel - OK - dan onderaan 

9 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • September 3, 2025

Heb je de box al eens herstart? Dat haalt rare fouten er vaak weer uit. 

Tandwiel - OK - dan onderaan 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Mattie Macho. Welkom op de community! Dat klinkt inderdaad vervelend. Heb je de tv+ box al eens gereset, zoals PeterG hierboven al voorstelede? Soms kan een eenvoudige herstart veel problemen oplossen. Laat even weten of dat helpt, dan kunnen we eventueel verder kijken.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 15, 2025

Hallo, ik heb vorige week alles opnieuw opgestart en nu vandaag opeens weer om 22.45 uur het zelfde probleem.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Wat bijzonder dat de TV+ Box steeds rond 22.45 uur uitvalt en opnieuw opstart. Omdat het steeds op hetzelfde tijdstip gebeurt, kan het te maken hebben met een gepland proces of een korte storing in de verbinding.  Hoe is de box aangesloten, via een kabel of wifi? Bij wifi kan een korte hapering dit veroorzaken. Kun je controleren of de software van de TV+ Box up-to-date is? Dit kan via Instellingen > Systeem > Software-update. Gebeurt dit alleen bij Netflix, of ook bij live tv of andere apps? 

Kun je de vragen hierboven eens beantwoorden? Dan zoeken we samen verder naar een oplossing.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 16, 2025

Hallo Vikash, de box is aangesloten met een kabel op een deco die is aangesloten met een kabel op de router. 

De software is up to date. Deze moet ik om de paar dagen updaten. Vandaag staat er weer een melding.

De tv start opnieuw op als ik naar het nieuws op de tv zit te kijken.

Is het normaal dat je de update steeds zelf moet doen. Ik lees veel dat dat niet hoeft omdat dat s'nachts automatisch zou moeten gebeuren.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Het klopt dat de ontvanger normaal gesproken automatisch wordt bijgewerkt. Wanneer dit niet lukt heb je altijd nog zelf de mogelijkheid om de update binnen te halen. 

Je geeft aan dat de ontvanger nu met een kabel op de Deco is aangesloten, die weer op de Experia Box zit. Het kan gebeuren dat de Deco kort de verbinding verliest. Is het mogelijk om tijdelijk de ontvanger rechtstreeks met een netwerkkabel op de ExperiaBox aan te sluiten? Dan weten we of het probleem daar vandaan komt. Mocht het rechtstreeks wel goed gaan, dan weten we dat de Deco dit probleem veroorzaakt. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 17, 2025

TP-link is op dit forum inmiddels wel berucht m.b.t. niet/slecht werken van de tv ontvangers van m.n. Arris en Arcadyan.

Vaak ondersteunen ze geen IGMP snooping.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 17, 2025

Sorry, ik had het verkeerd. De tv is rechtstreeks op de router aangesloten. De deco is met een andere kabel aan de router verbonden.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 17, 2025

Heb je het glasvezelkastje (als je dat hebt) en router ook herstart?