@TMG1961 Snelstart 6-7s bij mijn ontvanger
@TMG1961 Snelstart 6-7s bij mijn ontvanger
Dat haalt de mijne bij lange na niet. Net nog eens opgestart en het duurt ruim 56 seconden voordat ik tv kan kijken. Bij ecostand duurt het “slechts” 54 seconden.
Lijkt mij toch dat er iets ergens niet helemaal in orde is als de snelle start langzamer is dan de ecostand
Vandaag maar weer eens gebeld. Diverse dingen weer uitgeprobeerd en kastje doet er in de snelle start nog altijd ruim 57 seconden over om op te starten. Maandag komt een monteur langs om te kijken wat voor een probleem ik hier heb.
Bij bij bij snelle start binnen een paar seconden, via de eco-stand na bijna een minuut.
Waar maken de mensen druk om paar seconden voor beeld vroeger 3 tot soms 5 minuten.
Waar maken de mensen druk om paar seconden voor beeld vroeger 3 tot soms 5 minuten.
Het is niet alleen maar het extreem trage opstarten van het kastje. Heb ook gemiddeld 4-5 keer per week dat het spontaan opstart zonder waarschuwing vooraf. Dit speelt nu al meer dan 1 jaar. Inmiddels al 2e kastje en 2e modem en probleem is nog altijd niet opgelost.
Ik heb het probleem van de trage start in de stand snelle start gevonden. Ik zet de tv ontvanger altijd helemaal uit dmv aan/uit knop op afstandsbediening lang in te houden. Je kunt dan kiezen tussen uitzetten of herstarten. Ik kies dan voor uitzetten.
Ik ging ervan uit dat ook dan het opstarten in snelle start slechts een paar seconden zou duren. Echter is dat alleen als je de ontvanger in stand by zet.
Heb de monteur voor morgen geannuleerd aangezien kastje als ik deze in stand by zet binnen 6 seconden helemaal opgestart is. Hij gebruikt dan echter wel stroom in tegenstelling tot wanneer hij uit staat.
Ik heb het probleem van de trage start in de stand snelle start gevonden. Ik zet de tv ontvanger altijd helemaal uit dmv aan/uit knop op afstandsbediening lang in te houden. Je kunt dan kiezen tussen uitzetten of herstarten. Ik kies dan voor uitzetten.
Ik ging ervan uit dat ook dan het opstarten in snelle start slechts een paar seconden zou duren. Echter is dat alleen als je de ontvanger in stand by zet.
Heb de monteur voor morgen geannuleerd aangezien kastje als ik deze in stand by zet binnen 6 seconden helemaal opgestart is. Hij gebruikt dan echter wel stroom in tegenstelling tot wanneer hij uit staat.
Ik heb hier toch weer iets geleerd, dat ik ga proberen. Als ik de decoder uitzet druk ik ‘even’ op de knop om de decoder uit te zetten.
Wat ik niet wist, is dat als je de knop langer ingedrukt houdt je de decoder echt uitschakelt.
Ik heb het geprobeerd en werkt. Ik ga nu als volgt de decoder aan-uitzetten:
overdag gewoon stand-by en als ik ga slapen echt uitzetten, scheelt weer stroomverbruik, dus geld.
Bedankt voor de tip @TMG1961