Skip to main content
Beantwoord

TV+ box TV gids: afbeelding in plaats van live weergave

• August 17, 2025
  • 3 reacties
  • 70 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik kan niet meer vinden of dit al gevraagd is, maar klopt het dat het bij de tv gids van de TV+ box niet mogelijk is om een afbeelding van een geselecteerd programma weer te geven, maar dat dat altijd het livebeeld is? Dat beviel me namelijk beter bij mij oude ontvanger waar je dat zelf kon kiezen. 

Wordt er overwogen dit bij een update toe te voegen? 

Daarmee was het vaak gelijk duidelijk wat voor soort programma het was en had je al meer idee van het programma zonder de tekst te lezen.

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@bnwgraaf, kan mijzelf goed voorstellen dat dit prettig is tijdens hret zappen door de gids. Gelukkig is deze optie er ook

Onder Toegankelijkheid kun je verschillende instellingen aanpassen om het gebruik van de TV+ Box potentieel makkelijker te maken.

Onderbreek beeld en geluid tijdens navigatie in menu 

Met deze optie stel je in of je live beeld en geluid ziet in de rechterbovenhoek van het Startscherm en in de gids. Standaard staat dit aan.

Op het Startscherm zie je dan je laatst gekeken zender als je opstart/teruggaat naar het Startscherm. De preview past zich aan naar de geselecteerde zender bij het navigeren in de Nu op TV rij. 

In de gids zie je in de rechterbovenhoek de zender waar je naar keek. Deze preview blijft daar doorspelen terwijl je door de gids navigeert.

Vind je dit te afleidend, dan kun je dit uitzetten met de optie Onderbreek beeld en geluid tijdens navigatie in het menu

Voor ook afbeeldingen bij de uitleg, neem een kijkje in het Kennisbankartikel: Toegankelijkheid op de KPN TV+ Box en TV+ Soundbox | KPN Community

3 reacties

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 20, 2025

Hallo ​@bnwgraaf, kan mijzelf goed voorstellen dat dit prettig is tijdens hret zappen door de gids. Gelukkig is deze optie er ook

Onder Toegankelijkheid kun je verschillende instellingen aanpassen om het gebruik van de TV+ Box potentieel makkelijker te maken.

Met deze optie stel je in of je live beeld en geluid ziet in de rechterbovenhoek van het Startscherm en in de gids. Standaard staat dit aan.

Op het Startscherm zie je dan je laatst gekeken zender als je opstart/teruggaat naar het Startscherm. De preview past zich aan naar de geselecteerde zender bij het navigeren in de Nu op TV rij. 

In de gids zie je in de rechterbovenhoek de zender waar je naar keek. Deze preview blijft daar doorspelen terwijl je door de gids navigeert.

Vind je dit te afleidend, dan kun je dit uitzetten met de optie Onderbreek beeld en geluid tijdens navigatie in het menu

Voor ook afbeeldingen bij de uitleg, neem een kijkje in het Kennisbankartikel: Toegankelijkheid op de KPN TV+ Box en TV+ Soundbox | KPN Community

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 20, 2025

Dat was inderdaad waar ik naar zocht! Het is dus toch mogelijk! Ik had het alleen niet daar verwacht.

Wat mij betreft zou het nog fijner zijn als beeld en geluid gesplitst zouden zijn. Ik meen me te herinneren, (maar weet het niet zeker meer), dat bij de oude ontvanger het geluid van de live uitzending wel door bleef spelen. Dat is wat mij betreft iets rustiger, dan dat het geluid ook steeds volledig wegvalt, wanneer je naar de gids gaat. Wellicht nog eens iets voor een update.

Maar hier ben ik al blij mee!

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • August 21, 2025

Ik snap je, ​@bnwgraaf. We waren zelf ook even bezig met uitzoeken waar de optie ook alweer zat. Ik meen dat ik al eens gevraagd had aan het tv team of dit niet op een andere plek in het menu kon. Ik ga er (opnieuw) navraag naar doen.

Wat betreft het splitsen van beeld en geluid, dat is volgens mij iets dat ik nog niet eerder voor de TV+ Box heb gevraagd. Neem ik mee!